Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariette2
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-01-2024
we hebben sony bravia internet tv. wel internet met apps maar geen Cai aansluiten. Bedoeling is om te casten vanuit laptop naar tv maar tv blijft zeggen Zenders scannen die zijn er dus niet ivm geen cai aansluiting. Ziggo go app werkt ook niet. Misschien iemand tips?
Dank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 21:12

FreakNL

Well do ya punk?

????

Heb je een Chromecast eraan hangen dan? Zet hem dan eens op het juiste HDMI kanaal...
tv blijft zeggen Zenders scannen
Nee, lijkt me logisch als je geen COAX hebt aangesloten.

Nogmaals, zet je TV eerst eens even op HDMI1,2,3 (afhankelijk waar je Chromecast aanhangt)

[ Voor 53% gewijzigd door FreakNL op 15-11-2022 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welk type / model TV heb je exact? Dan weten we waarschijnlijk ook meteen of je naar een externe (los gekochte) Chromecast probeert te casten of dat er mogelijk Google TV / Google Cast ingebouwd is in de TV.

Hoe heb je overigens gezien / gemerkt dat de TV wel internet heeft? Kan je met de ingebouwde apps wel bepaalde zaken doen zoals Youtube of NLZiet of een andere app die al op de TV geinstalleerd stond?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariette2
Dank voor de reactie. Het is een Sony bravia 32 w8 met ingebouwde chromecast. Als je tv op stroom zet en interney aanzet komen netflix ed op het scherm Ziggo go app werkt niet vgl ziggo kan dat niet op een andere tv(wel op laptop en tablet)
dank voor tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:42

FeaR

In GoT we trust

mariette2 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:16:
Als je tv op stroom zet en interney aanzet komen netflix ed op het scherm...
Nogmaals, heb je wel verbinding met internet? In andere woorden, doen andere apps het wel. Nu is het nog steeds gissen waar het probleem ligt.

Qua zenders scannen lijkt mij een optie door aan te geven dat de gehele bron "tuner" niet gebruikt moet worden en/of TV standaard vanaf HDMI op laten starten. Twee losse problemen in deze.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariette2
Jazeker is televisie aangesloten op internet. anders zou ik toch geen Netflex oid hebben toch? maar idd er is internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-05 15:54
Je zit niet op je HDMI kanaal, Chromecast wel helemaal geconfigureerd?
Handleiding alle stappen gevolgd?

[ Voor 20% gewijzigd door Sleeon op 16-11-2022 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

mariette2 schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:03:
Jazeker is televisie aangesloten op internet. anders zou ik toch geen Netflex oid hebben toch? maar idd er is internet
Je posts zijn mogelijk minder duidelijk dan je denkt. Een kreet als "aanzet komen netflix ed op het scherm" zegt niet of je bijvoorbeeld het aanmeldscherm krijgt of dat er ook daadwerkelijk ingelogd kan worden de app werkt / er verbinding met internet is. Vandaar mijn vraag ter extra controle. Check de andere posts in dit topic ook nog, er is al meerdere malen aangehaald/gevraagd of de TV wel op de goede input/bron staat.

[ Voor 48% gewijzigd door FeaR op 16-11-2022 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:26
Kun je in de instellingen de “coax” zenders niet uitschakelen?

Hdmi kanaal is niet van belang, want deze Sony heeft ingebouwde chromecast functie. Is deze functie wel ingeschakeld? Kun je vanuit je netflix app op je telefoon wel naar deze tv casten?

Voor wat betreft het casten: vanuit een windows pc kun je standaard alleen vanuit de chrome browser casten, de cast functie in windows is mirrorlink, dat is iets heel anders.

[ Voor 28% gewijzigd door guido66 op 16-11-2022 15:52 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
Sleeon schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:05:
Je zit niet op je HDMI kanaal, Chromecast wel helemaal geconfigureerd?
Handleiding alle stappen gevolgd?
Zoals TS al benoemde in d'r 2e post: de tv heeft 'Chromecast ingebouwd', ergo, Android TV. Ze heeft geen losse Chromecast die ze op een HDMI-poort aangesloten heeft.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Goed, volgende stap:

- de TV heeft, volgens meerdere sites, inderdaad een ingebouwde Chromecast
- zoals @guido66 aangeeft: kan je wel iets anders casten dan enkel focussen op Ziggo App?
- heb je https://www.sony.com/electronics/support/articles/00135368 gevolgd?
- eventueel iets proberen als https://support.google.com/chromecastbuiltin/answer/3228332 ?
- weet je 100% zeker dat het netwerk in de TV en het netwerk op jouw smartphone dezelfde zijn?

Allicht een long shot maar als je de Google Home app opent op je smartphone en de TV staat aan, kan je dan ook met Google Home de TV niet aansturen of (gedeelten) van de Google functies op de Sony overnemen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:58
Als je de Ziggo Go app cast naar je tv en de tv zegt vervolgens "Zenders scannen", ben je niet de juiste handeling aan het doen. Bij het casten moet je tv meteen wisselen naar de cast.

Kun je exact uitleggen welke stappen je doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariette2
sorry dat het misschien duidelijk overkomt. Ik ga vanavond nogmaals alle instellingen na en jullie tips er nog eens naast leggen of ik wat over het hoofd zie dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19:26
En, nog verder gekomen? Het zou leuk zijn als je laat weten of en hoe het opgelost is.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Hit and Run....

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.