standaardcilindermaat voor isolerende deur (54mm)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel310
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-05 14:05
Hi,

Is er een standaard slotcilindermaat voor isolerende voordeuren? Ik ben één leverancier tegengekomen die het op zijn website had staan: 30/45. Maar is dat beetje de standaard? En wat is de binnenkant (de 30 of de 45)?

Ik licht het maar even toe:
Ik wil de (2x2) cilinders van de twee buitendeuren vervangen door knopcilinders. Dit zijn normale 38mm deuren (en 30/30 cilinders), maar binnen 1-2 jaar wil ik ze door isolerende deuren laten vervangen (54mm). En wel fijn natuurlijk als ik de knopcilinders kan overzetten dan. (Ik hoop dus dat de 45 aan de binnenkant zit, dat de cilinders dus alleen aan de binnenkant uitsteken).

Dank alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Ik denk niet dat er een standaard-maat is, maar wellicht dat anderen hier dat kunnen bevestigen.

Zelf twee maanden terug een nieuw kozijn+voordeur laten plaatsen. Geen idee of dat die overeenkwam met wat jij een 'isolerende voordeur' noemt: gewoon dik meranti-hout, driepuntsluiting enzo. Daar hebben we ook een nieuwe cilinder in geplaatst, met knop aan de binnenzijde: binnen/buitenmaat 40/45, met een knop aan de 40-kant.

En ga er vooral niet van uit dat als er '30/45' staat, dat er dan een definitie is voor wat de binnen of buitenkant is! Vooral expliciet benoemen aan welke kant je de knop wil hebben. In ons geval kregen we in eerste instantie een cilinder met de knop aan de verkeerde kant en was ik blij dat ik het expliciet genoemd had... kosteloos en zonder gemor een nieuwe goede cilinder gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:34

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Daar is geen standaard voor. En hou ook rekening met een slotplaat, die heeft ook dikte.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05:49

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Doe je deur open en kijk op de kop van de deur. Daar zie je de schroef zitten van de cilinder.

Meet dan van links naar rechts, de schroef is het center van de cilinder.

Dus binnenkant deur tot midden schroef =35 , schroef tot buitenkant deur = 45. Dus dan heb je een 35/45

Dit kan voor elke deur anders zijn, ook welke klink etc je gebruikt.

Cilinders gaan per 5mm in maat.

[ Voor 3% gewijzigd door Jellabie op 17-11-2022 12:38 ]

De Nederbelg !

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:43
Ik zat in precies dezelfde situatie en heb m'n 2 jaar oude SKG*** sloten van 250 euro per stuk alsnog kunnen vervangen want alles bleek anders dan verwacht.

Ik zou wachten tot je de deuren hebt en dan pas cilinders vervangen. Wil je het nu al doen? Koop iets goedkoops en zet evt. een schuifknip op de binnenkant.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-06 19:03
Koop cilinders waarbij je later nog extra gelijksluitende cilinders kunt bijbestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel310
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-05 14:05
Oké, dank. Mijn conclusie: daar is geen peil op te trekken. Weet nog niet wat ik ga doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:45

Vliegvlug

Flight Simple

Michiel310 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:48:
Hi,

Is er een standaard slotcilindermaat voor isolerende voordeuren? Ik ben één leverancier tegengekomen die het op zijn website had staan: 30/45. Maar is dat beetje de standaard? En wat is de binnenkant (de 30 of de 45)?

Ik licht het maar even toe:
Ik wil de (2x2) cilinders van de twee buitendeuren vervangen door knopcilinders. Dit zijn normale 38mm deuren (en 30/30 cilinders), maar binnen 1-2 jaar wil ik ze door isolerende deuren laten vervangen (54mm). En wel fijn natuurlijk als ik de knopcilinders kan overzetten dan. (Ik hoop dus dat de 45 aan de binnenkant zit, dat de cilinders dus alleen aan de binnenkant uitsteken).

Dank alvast!
M&C cilinders kan je later nog verlengen wat in jouw geval ideaal is:
Zie bijvoorkeur: https://veilige-sloten.nl...ilinder-lengte-aanpassen/

Heb zelf ook al een tijd M&C cilinders en ben er prima over te spreken
Pagina: 1