Draadloze headset wordt herkend als luidspreker (Windows 11)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21-09 14:29
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem en kom er zelf niet uit. Ik gebruikte als eerste instantie een draadloze bluetooth headset van Xbox zelf die Windows als luidspreker herkende. Problemen zijn dan dat de geluidskwaliteit tegenvalt en de audio geluidsformaat niet kan wijzigen. Hij staat nu op 16 bits, 48000hz DVD Quality en kan het dus niet wijzigen. Ik heb dan ook problemen met in-game voice chat. Game klinkt dan nog slechter.

Maat van mij adviseerde dan een headset te halen die bekabeld is of een headset met meegeleverde dongle.
Ik heb dus vandaag deze headset aangeschaft: uitvoering: HyperX Cloud Core Wireless
in de hoop dat het probleem dan zou zijn opgelost. Helaas heb ik nog steeds exacte probleem...

Ik heb deze stappen doorgelopen: https://windowsreport.com...-headphones-are-speakers/
maar ik kom er niet uit.

Ook vind ik het vreemd dat ik meerdere geluidsdrivers heb?
Hoop dat iemand mij kan helpen. Zie afbeeldingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W69q5ex4XJFtLv8d890bG1XNBgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8audQSBWlMF6cyUQ4rMPxC4D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gzDY5jZxapyCdqdgyB6MHRAQNfs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ueiUDKbW9fl7OCPcC1oPFufY.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 20:05

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Laatste firmware geïnstalleerd?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
Ik heb niet die headset, dat is de bekabelde versie. De standaard Cloud Core laat geen updates zien :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Klinkt als het standaard probleem met bluetooth headsets; die kunnen óf de microfoon aan hebben óf fatsoenlijk geluid afspelen, maar als de microfoon wordt aangezet springen ze meteen in call modus en klinkt het geluid nergens naar.

Aangezien deze met dongle komt zou dat niet het geval moeten zijn, maar het is makkelijk te testen door muziek af te spelen met de microfoon nergens ingeschakeld (dus gewoon alle vensters sluiten, geen Discord of spel open e.d.), als dan het geluid prima is ga je naar het Windows audio apparaten venster waar je zo'n balkje ziet als je in je microfoon praat, als dan je geluid uitvalt of lagere kwaliteit wordt heb je dit probleem ook.

Dit zou aan de dongle of headset firmware kunnen liggen, maar het kan ook een driver issue zijn. Kan me niet voorstellen dat HyperX hier geen KB artikel voor heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
Oon schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:27:
Klinkt als het standaard probleem met bluetooth headsets; die kunnen óf de microfoon aan hebben óf fatsoenlijk geluid afspelen, maar als de microfoon wordt aangezet springen ze meteen in call modus en klinkt het geluid nergens naar.

Aangezien deze met dongle komt zou dat niet het geval moeten zijn, maar het is makkelijk te testen door muziek af te spelen met de microfoon nergens ingeschakeld (dus gewoon alle vensters sluiten, geen Discord of spel open e.d.), als dan het geluid prima is ga je naar het Windows audio apparaten venster waar je zo'n balkje ziet als je in je microfoon praat, als dan je geluid uitvalt of lagere kwaliteit wordt heb je dit probleem ook.

Dit zou aan de dongle of headset firmware kunnen liggen, maar het kan ook een driver issue zijn. Kan me niet voorstellen dat HyperX hier geen KB artikel voor heeft
Probleem zit 'm dat Windows 11 de headset herkend als luidspreker en ik de geluidskwaliteit niet kan verbeteren zoals je ziet op bovenstaande afbeelding. Ik heb net mijn bluetooth oordopjes van Soundcore gepakt en die herkent hij wel als luidspreker? Waar gaat het mis? Heel frustrerend dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Daantje92 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:30:
[...]

Probleem zit 'm dat Windows 11 de headset herkend als luidspreker en ik de geluidskwaliteit niet kan verbeteren zoals je ziet op bovenstaande afbeelding. Ik heb net mijn bluetooth oordopjes van Soundcore gepakt en die herkent hij wel als luidspreker? Waar gaat het mis? Heel frustrerend dit...
Het probleem zit 'm echt niet in het audioformaat, 16 bits 48kHz is niks mis mee, zeker niet voor een headset dat niet gemaakt is voor audiophile-niveau geluid.

Zolang je geluid gewoon stereo is zul je dat verschil echt niet merken, en ik kan me niet voorstellen dat het Windows iets boeit of het een luidspreker of headset is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje92
Oon schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:46:
[...]

Het probleem zit 'm echt niet in het audioformaat, 16 bits 48kHz is niks mis mee, zeker niet voor een headset dat niet gemaakt is voor audiophile-niveau geluid.

Zolang je geluid gewoon stereo is zul je dat verschil echt niet merken, en ik kan me niet voorstellen dat het Windows iets boeit of het een luidspreker of headset is.
Even een correctie: Soundcore oordopjes wordt herkend als headset en in-game chat werkt zonder dat het geluid achteruit gaat. Maat van mij heeft dus een headset met dongel en geen problemen daarmee.
Pagina: 1