Foto's
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Beschikbare (dak)ruimte
Ruimte op achterkant van de woning is beschikbaar voor zonnepanelen, voorkant (nog) niet ivm beschermd stadsgezicht .Mogelijk in de toekomst als het beleid in de stad groener wordt zou ik graag ook aan de voorkant panelen willen.
Legplan zou het mooist zijn als het overeenkomt met de buren. (zie 1e foto)
Buren hebben 8 Panelen liggen. 6 Bovenlangs horizontaal, en 2 onderaan verticaal.
Daarnaast zou er mijn insziens ook nog 1 op dakkapel kunnen liggen.
:strip_exif()/f/image/LKBMR8cyoiSg7hx7Qca4fUQu.jpg?f=fotoalbum_large)
Schaduw
Achter ons huis staan een aantal hoge bomen.Daarnaast zit er ook nog een vrij hoge schoorsteen op het dak.
Jaarverbruik
Op het moment verbruiken we ongeveer 2000kWh per Jaar.Plan is om:
- elektrisch te gaan koken
- elektische (bij)-verwarmen met airco
- eventueel auto opladen in de toekomst
Hoe meer hoe beter?
Huidige elektriciteitsaansluiting
Betreft een 3 fase aansluiting waarvan 2 zijn gebruikt.:strip_exif()/f/image/EtgZpvxRy0Zo2rd6vIlO9pRh.jpg?f=fotoalbum_large)
Budget en doel
Doel is eigenlijk om zoveel mogelijk te besparen op de energierekening. Daarnaast zouden we langzamerhand ook van het gas af willen.Wie gaat het project uitvoeren
Project laten uitvoeren ivm subsidies en verduurzaambudget werkgever.Bijhouden van data
BigData, het liefts allerlei API's om opbrengst te zien + vriendelijk portaal voor mevrouw.Reeds verkregen offertes *UPDATED*
Alle offertes achter op het dak.Aanbieder 1: 9 Panelen achter, Totaal vermogen 3330
9 DMEGC Monoblack 3709 SolarEdge Optimizer S440, S500, S500B:
1 SolarEdge Omvormer 3000H
€ perWP = 1.93
Aanbieder 2: 9 panelen achter Totaal vermogen 3780
9 Jinko allblack 4209 Enphase Micro IQ7a omvormers
1 Enphas Envoy-S
€ perWP = 1.67
Aanbieder 3: 4 panelen achter op het dak, 5 panelen voor op het dak. , Totaal vermogen 3375 (Nog geen update)
9 Hyundai Sunpower P3 3759 IQ7A micro omvormer F3600
1 GL - Enphase IQ Gateway
€ perWP = 1.99
Aanbieder 4: 9 panelen achter Totaal vermogen 2550
9 TSM-425DE09 panelen9 SolarEdge S500B Optimizers
1 SolarEdge Omvormer SE3500H HD Wave
€ perWP = 1.59
Aanbieder 5: 7 panelen achter Totaal vermogen 2835
7 TW Solar Fullblack 405 panelen7 Enphase IQ7 Plus micro omvormers
€ perWP = 2.08
/f/image/w3j3iruyMR81vnaHpOdgkDzK.png?f=fotoalbum_large)
Regio
Zuid-Oost Gelderland1e eigen reactie
Ik heb een heel aantal offertes aangevraagd, ook bij een aantal lokale partijen, maar kreeg een aantal keer terug dat men te druk was.Van de offertes die ik terug heb gekregen is offerte 2 erg goedkoop per WP? Maar in de offerte zie ik geen optimizers staan.
Mijn insziens met de grote bomen in de achtertuin zijn die wel nodig voor het optimaal functioneren.
Dan kom ik bij offerte 1, maar de prijs sprong is ineens wel erg groot.
Tips suggesties? Alvast bedankt!
[ Voor 12% gewijzigd door BraX op 29-11-2022 19:00 . Reden: Aanbieder 5 toegevoegd, en updates ]
/f/image/UNKNPKI5SfARwtQmx1HMGXbC.png?f=fotoalbum_large)