pc start raar

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brianvdb
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-11-2022
hallo mijn pc doet moeilijk ik ik die start met de power knop op de case valt die derect weer uit na 5 seconden maar als ik de knop op het moederbord gebruik start die wel gewoon normaal.

Beste antwoord (via brianvdb op 15-11-2022 17:12)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Knopje loshalen van je moederbord, die 2 pinnetjes kortsluiten (bijv met een schroevendraaier) en kijken of je systeem dan aangaat, en niet na 5 sec uitvalt.

En met een multimeter kun je kijken of er stroom blijft lopen als je de powerknop hebt ingedrukt. Gebruik de optie die zo'n ding heeft om geluid te geven als er een verbinding is. Dan zou je heel even iets moeten horen bij het indrukken van de knop, maar niets meer zodra je die loslaat. Is dat niet het geval, dan is je knopje niet lekker meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-05 19:19
Klinkt alsof je knop aan blijft staan ipv 1x een signaal te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianvdb
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17-11-2022
is er een manier dat ik dat kan testen in het begin deed hij dat niet

[ Voor 28% gewijzigd door brianvdb op 15-11-2022 16:08 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Knopje loshalen van je moederbord, die 2 pinnetjes kortsluiten (bijv met een schroevendraaier) en kijken of je systeem dan aangaat, en niet na 5 sec uitvalt.

En met een multimeter kun je kijken of er stroom blijft lopen als je de powerknop hebt ingedrukt. Gebruik de optie die zo'n ding heeft om geluid te geven als er een verbinding is. Dan zou je heel even iets moeten horen bij het indrukken van de knop, maar niets meer zodra je die loslaat. Is dat niet het geval, dan is je knopje niet lekker meer.