Solar WiFi netwerk valt weg ( goodwe omvormer )

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solvathus
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-01-2024
Beste,

Ik verlies van tijd tot tijd de verbinding met WiFi op mijn omvormer.

Omvormer is een goodwe, er zit een wifi stick ingeplugd onderaan de omvormer. Modem Telenet ( eurodoccis 3.0 ) hangt 5 meter boven de omvormer.

Mijn probleem is dat op regelmatige basis de solar wifi van de stick weg valt, er brand op de wifi stick dan ook nog maar 1 lampje. ( 2 indicatielampjes een blauwe voor wifi? en een groene ) enkel het groene lampje aan de rechterkant was aan.

Na op een toets te drukken op zijkant van de wifi stick is het blauwe lampje terug aangegaan, en de solar wifi was terug zichtbaar. Even wifi code terug checken en men omvormer was terug online in SEMS portal.

Echter gebeurd dit gemakkelijk een 2 a 3x per maand dat ik de boel opnieuw moet connecteren.

Volgens de leverancier heeft het te maken met een "DHCP probleem" ik zie echter niet in dat een DHCP probleem heel de wifi doet uitschakelen van de stick....

Hoe kan ik dit oplossen? LAN module ipv WiFi? Of is er een andere fix ? ( ik begrijp eerlijk ook niet goed waarom ze voor wifi gekozen hebben ipv ethernet wegens locatie modem)

Alvast bedankt !.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:34
Hmmm ik heb sindskort een Goodwe met WiFiStick, maar die van mij heeft helemaal geen statuslampjes. Misschien is er een nieuw model wifistick? Ik heb (klopt af) namelijk nog geen problemen met de WiFi ervaren.

Edit: of bedoel jij de lampjes op de omvormer..?

[ Voor 11% gewijzigd door Gramser op 15-11-2022 14:03 ]

• Solvathus
Gramser schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:02:
Hmmm ik heb sindskort een Goodwe met WiFiStick, maar die van mij heeft helemaal geen statuslampjes. Misschien is er een nieuw model wifistick? Ik heb (klopt af) namelijk nog geen problemen met de WiFi ervaren.

Edit: of bedoel jij de lampjes op de omvormer..?
Nee, ik bedoel echt op de wifi stick die in de omvormer zit. Installatie is pas van deze zomer.. Ik wil een foto toevoegen maar dat lukt hier niet? ben nieuw op Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solvathus
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrhifH81ikFrhFVZ95iSE7PnA5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/daeIEC4q64Yr00iHrnG4sq6s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSXBas
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01-05 14:12
schakelt je modem soms automatisch om van kanaal, en kan de goodwe niet (snel genoeg) volgen?

Misschien even met een app als wifi-analyzer het juiste kanaal bepalen, en je modem op dat kanaal vastzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 20:27
Ik zou, als het kan, altijd een kabel gebruiken. En bij een Goodwe omvormer kan dat inderdaad.

Dat gezegd, het zou wel gewoon moeten werken over wifi.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1