Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorisM
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-01 13:28
Op wonderbaarlijke wijze heeft mijn laptop het toch nog een jaar volgehouden nadat ik vorig jaar om advies vroeg voor een nieuw model. Deze zomer is het dan eindelijk zo ver. Mijn desktop begint ook al de 10 jaar aan te tikken dus dit lijkt me een goed moment om beide te vervangen door één krachtiger/duurder model dat als beiden kan functioneren. Aanvullend wil ik ook een NAS aanschaffen of zelf opzetten met mijn oude desktop. Als iemand mij toevallig hierbij op weg kan helpen wordt dat ook erg gewaardeed want ik weet niet goed waar ik op moet letten.

Wat ga je met je laptop doen?
Van alles wat. (licht) Gamen: Overwatch 2/ Factorio (mijn huidige zwaar gemodde savegame loopt al op 30 FPS/UPS). Dit vraagt voornamelijk om goede single core prestaties. Studeren: PDFjes verslinden, programmeren (niks zwaars). Muziek produceren (Ableton) en algemene media consumeren.

Ik ben hem van plan de meeste dagen naar de uni mee te nemen, dus een niet al te groot model wordt gewaardeerd. Hoewel ik wel moet benoemen dat ik nog geen 5 minuten hoef te lopen. Écht compact hoeft het dus ook niet. Ik zat aan 14.5-16" te denken.

Wat is je budget?
1500,- vind ik een mooi beginpunt, vind het niet erg om richting 2k uit te wijken als het meerwaarde heeft. Ben voornamelijk opzoek naar een model met een goede prijs/kwaliteit verhouding, premium feel en die flink wat jaren mee kan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik neig naar een Lenovo model: ze zien er over het algemeen goed uit en heb er aardig wat positieve reviews gezien over hun Yoga/Slim lijn.

Zelf heb ik deze modellen op het oog:

Lenovo Yoga Slim 7 ProX 14ARH7 (82TL004TMH)

Lenovo IdeaPad 5 Pro 16ACH6 (82L500WDMH)

De ProX is tijdens het schrijven van deze post voor 1700 flak voor mij weggekaapt, ik was te langzaam. Baal hier enorm van. De Ideapad is een groter/zwaarder maar goedkoper broertje van de ProX. Hoewel ik meer nijg naar de ProX, zijn al een tijdje geen modellen meer beschikbaar, is het de moeite waard om hierop te wachten? Wat zouden goede alternatieven zijn? Alvast dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopliss
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 07-01 20:47
Ik ben persoonlijk erg fan van de Lenovo Carbon X1. Super lightgewicht model maar wel upgradebaar naar een niveau dat ie prima kan functioneren als desktop met een extern scherm. Het loont als je de tijd hebt om een aanbieding af te wachten, deze zijn er vaak en hebben mij 100en euro's gescheeld

EDIT: Er is nu een zeer goede aanbieding zie ik!

[ Voor 9% gewijzigd door Doopliss op 22-11-2022 12:33 ]

• emeffert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 13:21
Lenovo.com heeft hele mooie Black Friday aanbiedingen nu, daar zou ik zeker even naar kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorisM
@Doopliss Dankjewel voor je reactie. Ik heb in de pricewatch gekeken en vind daar geen modellen in mijn prijsklasse. Als ik op de lenovo website kijk wordt het snel erg prijzig (2k+) zonder dedicated GPU en relatief lage beeldscherm resolutie. Dus ik weet niet of dit het model voor mij is. Tenzij jij een specifieke uitvoering hebt gezien/ in gedachten heb die ik over het hoofd heb gezien?

@emeffert Ik heb de website van Lenovo enigzins in de gaten gehouden de afgelopen twee weken maar vind het daar alsnog vrij prijzig. Heb het idee dat er betere deals zijn in andere webshops met interessantere modellen.

Ik heb ondertussen wat meer onderzoek gedaan. Als ik [hier] zoek op zen3+ CPU vind ik voornamelijk logge gaming modellen, waar ik niet echt op zoek naar ben. Hetzelfde geldt voor de nieuwste generatie van intel.

Wel worden er wat modellen verwacht, zoals: (Lenovo ThinkBook 16p G3 ARH) Maar ik weet niet of het de moeite waard is om hierop te wachten? Dus ik denk dat ik binnekort ga settelen voor de Ideapad 5 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaatsmeneer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
@YorisM ik zou je ook zeker aanraden om de verkoopmedewerkers van Lenovo aan te spreken. Op die manier kan je flinke kortingen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YorisM
@schaatsmeneer Bedankt voor de tip. Voelt wel een beetje vreemd om te doe maar zal het onthouden.

In een compleet andere gedachte zie ik zojuist dit model met 40% korting.

Dell XPS 15

Waar ik wrss nog extra student korting op kan krijgen (dit is helaas maar 2%...). Wel een scherm met maar een 60 Hz refreshrate. En glanzend, ik weet niet goed wat ik daar van moet vinden. Maar lijkt me een goede deal nietwaar?

[ Voor 15% gewijzigd door YorisM op 26-11-2022 16:16 ]

Pagina: 1