Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

9 Honeywell zoneregelaar: oplossingen en tips nodig

Pagina: 1
Acties:

• noucmen
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-10 17:11

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Beste Tweakers,

Met een huis 620 m3, bj 1966, energie C (dubbele beglazen maar geen muur isolatie. Muren zijn 2 keer van bakstenen en 6 cm ruimte in tussen), heb ik 12 radiatoren.

Ik heb dit gekocht:
  • 1 centraal bediening ATC928G3000,
  • 1 Wireless Relay Box BDR 91,
  • 9 radiator controller HR 92
, dus 3 radiatoren zijn nog met de traditionele kranen, om te werken als een by-pass.

Nu, heb ik de volgende uitdagingen

1) Een controller vertoon een temperatuur 2-3 graden hoger dan de anderen. Ik verwacht calibratie probleem maar nog niet gevonden hoe ik moet doen

2) De woonkamer en open keuken (36 m2) heeft 3 radiatoren. Ik heb gekozen om, per radiator, de sensor van die HR92 te gebruiken i.p.v. de sensor van die centrale bediening. Voordeel: flexibiliteit, bvb ik kan een radiator warmer maken dan anderen. Nadeel: is moeilijk om de verwacht temperature in het middel van de woon-keuken kamer te bereiken. Bvb om 19 graden te bereiken in het centrum van de kamer, moet ik 25 graden op een radiator, 24 en 23 graden op de twee andere. Wat is de beste oplossing ?

3) De radiatoren in de badkamer en toilet zijn zonder HR 92, die wordt by-pass radiatoren. Ze zijn altijd warm terwijl er niemand daar is --> zonde van geld. Maar als ik die kraan knopje van hun kleiner maak, soms hoor ik eem trembling geluid in de hele systeem (vooral ergens tussen de radiatoren). Wat is een betere oplossing ?

4) Verbruik is heel hoog. De bedoeling van zoneregeling is om zuiniger te bereiken, maar hier heb ik niet. S'nacht zet ik op 8 graden, en vanaf 6:00 s'ochtend begin de CV om de woonkamer radiatoren van 20 graden (nacht temperature) tot 24 graden (dag temperature) te verbranden. S'avond zet ik de woonkamer radiatoren vanaf 22:00 op 8 graden te zijn, met de hoop dat minimaal gas wordt verbruikt, maar tot 5:59 s'ochtend zijn de radiatoren nog rond 20 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hh2mp55TZGrxrDzrglx7_oYs4cw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7zNKsEMqh4BL7LNH8DnB2RnT.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abvEWRRdR74usgZyBHoFP33cT0U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UsohY6ePIpPkCFw6QtzXSQXp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNOHOXczDrll68rdqlBx2Hbnw0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wGNlmVM2SPcbc1WrLmzlldUh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEcYqTvadPWi-LmQYGBKeS7bhcs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Xdr5kpcA4Aj3GYnAr7MyY62h.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_-8XBtpJcH6AHNlHkqY6G7s0qM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C6LxgK5z9urO8c7wYtDNN6fg.jpg?f=fotoalbum_large

Een vergelijkbaar woning kwa muur bak stenen en antaal ramen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3kZLwIRmNLI0A0JssC9v24braI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eDddpnHKOAxkxiGomEl8M20g.png?f=user_large

Thanks

7500 Wp = 5500 Kwh, alles e-bikes, considering Airco vs WarmtePomp

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Weet iemand waarom een HR 92 controller een verkeerd temperatuur vertoond ?

Bvb: Andere 2 controllers in de woonkamer vertonen 21 graden, maar dit problematisch controller vertoond 23, op een dag in Augustus waar de radiatoren niet verwarmd waren.

[ Voor 14% gewijzigd door noucmen op 17-11-2022 13:21 ]

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
De 3 radiatoren in de woonkamer:

Dit huis is 2 onder een kap, de buur man heeft een spiegel indeling van de kamers dan van mij (zijn woonkamer is direct naaste mijn woonkamer)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgNWDqCNu1QhM8Dhw8XnhxgJa5k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u6XvAwEGeqNjFfJHtAzaRmOf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door noucmen op 18-11-2022 18:38 ]

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:30
ik begin even met vraag 4. omdat die het meeste werk is.
1 wat is je echte verbruik nou eigenlijk per jaar en per dag ? hoeveel kub gas hebben we het over ?
2 verwarming snachts terug naar een graadje of 15 of 18. en niet 8 of 10 graden das veel te laag.
(lijkt onzuiniger maar is uiteindelijk zuiniger omdat je minder hoeft bij te stoken)
3 inregelen van je radiatoren. ik mis voetventielen hiervoor.
4 je ketel fatsoenlijk afstellen. dus aanvoer temp max 65 graden. kw zoveel als je huis nodig heeft.
+een beetje extra voor als het echt heel koud wordt. moduelerende thermostaat vangt dat wel op.
begin temp 35/40 graden afhankelijk van welke cv ketel je hebt.
5 open therm module ertussen geknoopt of aan uit module ? zie bovenstaande punt 4 waarvoor.
6 welke cv ketel heb je en hoe zit deze aangesloten ? (kom soms veel ellende tegen)
7 gooi er eens een capacitiets berkekening tegen aan.
dus hoeveel radiator vermogen wattage vs hoeveel kub/m3
8 wat is je huidige aanvoer temperatuur en je retour temp ?
9 een kortsluitleiding ergens in je systeem aanwezig ? (ik hoop van niet kost veel gas)
10 gasleiding die lekt. (zet je ketel eens af en kijk eens een uur lang naar je meter)
11 ik kan nog een uur punten gaan verzinnen. maar het meest redelijk heb ik wel gehad.

dan vraag 3 trembeling geluid in hele systeem ?
zie linkje/filmpje komt het geluid overeen weet je wat je probleem is.
(soms is het leven heel simpel.)
https://www.youtube.com/shorts/CVldXBXkQAE

dan vraag 2 een roundje draadloos/moudlerendt toevoegen aan je systeem als temperatuur regelaar.
welke in het midden van de ruimte hangt. oftewel rechts van je deur tegen de muur. niet links.
(wel even checken of ik de juiste thermostaat voorschrijf/geen tijd gehad om dat na te kijken)

of gewoon de evohome tablet gebruiken als temperatuur sensor.
en deze lekkaer een halve meter rechts naast de duur tegen de muur bevestigen. pas wel op voor eventuele leidingen. doordat je te kort en te weining stookt is je huis een steen klomp/koud. dus er moet kort en veel warmte in. terwijl als je rustig alles opstookt dan wil dat allemaal nog best wel eens meevallen/gelijk worden.

dan vraag 1 check de handleiging. van de hr 92 op internet. (maar soms zit er gewoon een slechte tussen)

[ Voor 23% gewijzigd door miciel op 18-11-2022 13:37 ]

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Voor uitdaging 2 kun je een Honeywell Round Wireless Thermostaat ophangen.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
miciel schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 13:27:
ik begin even met vraag 4. omdat die het meeste werk is.
1 wat is je echte verbruik nou eigenlijk per jaar en per dag ? hoeveel kub gas hebben we het over ?
Juli 32m3:
Aug 21m3:
Sept 134m3: verwarming beetje begint
Okt 267,m3: verwarming beetje hoger
2 verwarming snachts terug naar een graadje of 15 of 18. en niet 8 of 10 graden das veel te laag.
(lijkt onzuiniger maar is uiteindelijk zuiniger omdat je minder hoeft bij te stoken)

doordat je te kort en te weining stookt is je huis een steen klomp/koud. dus er moet kort en veel warmte in. terwijl als je rustig alles opstookt dan wil dat allemaal nog best wel eens meevallen/gelijk worden.
Dit begrijp ik nog niet. Met mijn instelling zal mijn CV Ketel om 6 uur s'ochtend rustig gaan beginnen en niet op vol gas, en s'nacht doet hij zo min mogelijk want niemand is in de woonkamer.
Met je instelling houdt de CV de woonkamer nog beetje warm, on nodig toch ?

Zie punt 4 beneden: mijn CV is op de zuinigste modus ingesteld, dus om 6 uur s'ochtend zal hij rustig het huis verwarmen. Of ben ik verkeerd ?

Of bedoeld je dat het houden van de beetje warmte in het huis s'nacht koste niet zo veel gas, en omdat het huis niet te koud is om 05:30 s'ochtend dan moet mijn CV ketel niet hard werken tussen 06:00 en 07:00 om het huis warm te maken ??
3 inregelen van je radiatoren. ik mis voetventielen hiervoor.
Waarom is een voetventiel nodig ?
Zie mijn volgende bericht voor de foto's van oude kranen voor dat ik die heb vervangen naar HR92
4 je ketel fatsoenlijk afstellen. dus aanvoer temp max 65 graden. kw zoveel als je huis nodig heeft.
+een beetje extra voor als het echt heel koud wordt. moduelerende thermostaat vangt dat wel op.
begin temp 35/40 graden afhankelijk van welke cv ketel je hebt.
Mijn CV Ketel (Remeha Avanta cw5 35c) is gezet op de zuinigste standen mogelijk
- P1: maximale temperature wamr water: 60
- P4: stand warm water: eco
- P17: maximale ingesteld verwarming vermogen = 18 (1800)
- P 19: minimale toerentaal: 13 (1300)
- P21: standpomp: 0 (laag)
5 open therm module ertussen geknoopt of aan uit module ? zie bovenstaande punt 4 waarvoor.
Aan uit module
Mijn vorige CV Ketel was ook aan-uit, en dus heb ik dit Remeha Avanta 35cv cw5 gekocht.
6 welke cv ketel heb je en hoe zit deze aangesloten ? (kom soms veel ellende tegen)
Zie punt 4
7 gooi er eens een capacitiets berkekening tegen aan.
dus hoeveel radiator vermogen wattage vs hoeveel kub/m3
Geen idee, ik zal in de volgende bericht wat foto's van de radiatoren laten zien
8 wat is je huidige aanvoer temperatuur en je retour temp ?
Zie antwoord op punt 4, heb ik goed beantwoorden ?
9 een kortsluitleiding ergens in je systeem aanwezig ? (ik hoop van niet kost veel gas)
Er zijn een paar buizen in de kruiptruimte onder de CV Ketel die warm zijn, die mag beter geisoleerd worden maar de isolatie is al heel oud (20-30-40 jaar ?)

Aangezien het verbruik in de zomer nog laag is, heb ik geen kortsluitleidingen ?
Juli 32m3:
Aug 21m3:
10 gasleiding die lekt. (zet je ketel eens af en kijk eens een uur lang naar je meter)
Aangezien het verbruik in de zomer nog laag is, heb ik geen gasleiding lekkage ?
Juli 32m3:
Aug 21m3:
11 ik kan nog een uur punten gaan verzinnen. maar het meest redelijk heb ik wel gehad.
Sinds het overstappen naar slimmemeter (Enexis is de Netwerk beheerder) heb ik het lezen van de gas en elektra verdubbeld. Was er iets fout ?
dan vraag 3 trembeling geluid in hele systeem ?
zie linkje/filmpje komt het geluid overeen weet je wat je probleem is.
(soms is het leven heel simpel.)
https://www.youtube.com/shorts/CVldXBXkQAE
Mijn probleem is exact zo. Is het trembelen omdat de circulatie beetje verhinderd is ? Is het groter open maken van de kranen de enige oplossing ?
dan vraag 2 een roundje draadloos/moudlerendt toevoegen aan je systeem als temperatuur regelaar.
welke in het midden van de ruimte hangt. oftewel rechts van je deur tegen de muur. niet links.
(wel even checken of ik de juiste thermostaat voorschrijf/geen tijd gehad om dat na te kijken)
of gewoon de evohome tablet gebruiken als temperatuur sensor.
De eovhome tablet gebruiken als temperatuur sensor is het makkelijkst om te testen. Maar dan zal ik nog 2 problemen hebben:
- Soms zit ik naast radiator 1 om te werken of TV kijken en ik wil andere radiatoren minder branden
- Ik heb nog (misschien een calibratie) probleem: de HR92 van radiator 2 (in de 3D plattegrond) vertoon 2-3 graden hoger dan andere 2 radiatoren, zelf als er geen verwarming aan gedaan was.
en deze lekkaer een halve meter rechts naast de duur tegen de muur bevestigen. pas wel op voor eventuele leidingen.
Ik begrijp nog niet wat je bedoeld hier
dan vraag 1 check de handleiging. van de hr 92 op internet. (maar soms zit er gewoon een slechte tussen)
Ik zal dat doen, bedankt

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Oude kranen voor dat ik die heb vervangen naar HR92, de oude zijn van merk Heimeijer of Danvoss

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwNCSHcXS3kC1alyRl0O0WN7Z8s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1vhyRio0B3fbush90yEy8qQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tMcMSbx4udmsg4Hbzv-sMufhSMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/agocuSjRVFAv9rth21K692qR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iPRjtJSlOO1_ryaz0VEnrv1e58=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mEiLFvUKcvb1hgnQeVFQ4MsC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6jCNLdJkuPZYAJ_JdCYCS-11Ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yW6xGNJzemUcWWIWOwBrGcQs.jpg?f=fotoalbum_large

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
Soms zit ik naast radiator 1 om te werken of TV kijken en ik wil andere radiatoren minder branden
Je zou radiator 1 een eigen zone kunnen geven.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
SjigEd schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 19:14:
[...]

Je zou radiator 1 een eigen zone kunnen geven.
En radiatoren 2 en 3 de Tablet sensor gebruiken ? De tablet zal ik ergens op een centrale plekje in de woonkamer, beetje dichter bij Radiator 2 en 3 en beetje ver van Radiator 1 ?

• andre metz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-11 21:46
Zijn dit wel thermostaatkranen die je vervangt. Volgens mij zijn dit gewone aan uit sluiters,,volgens mij kun je daar niet zomaar honywell evokranen op zetten.

De kraan die een afwijking heeft kun je calibreren, in de handleiding is dit wel beschreven.

Je gasverbruik is wel erg hoog, ik heb ook een evo systeem, ik stook alleen ruimtes waar ik ook leef, slaapkamers staan op 14 graden. Die beginnen nu mee te stoken omdat het kouder wordt. In okt. en begin nov. stookten we alleen de woonkeuken warm. (Kamer op 18 graden en in de avond een pelletkachel aan) max 2 m3 pd. Meestal maar 1m3

• miciel
noucmen schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 18:42:
[...]

Juli 32m3:
Aug 21m3:
is vrij veel gas. dus verdient wel de aandacht.
Dit begrijp ik nog niet. Met mijn instelling zal mijn CV Ketel om 6 uur s'ochtend rustig gaan beginnen en niet op vol gas, en s'nacht doet hij zo min mogelijk want niemand is in de woonkamer.
Met je instelling houdt de CV de woonkamer nog beetje warm, on nodig toch ?

Zie punt 4 beneden: mijn CV is op de zuinigste modus ingesteld, dus om 6 uur s'ochtend zal hij rustig het huis verwarmen. Of ben ik verkeerd ?

Of bedoeld je dat het houden van de beetje warmte in het huis s'nacht koste niet zo veel gas, en omdat het huis niet te koud is om 05:30 s'ochtend dan moet mijn CV ketel niet hard werken tussen 06:00 en 07:00 om het huis warm te maken ??
exact wat je zegt in de laatste alinea. evohome is wel zelf lerendt en start wel langzaam op.
maar van 10 graden naar 20 graden kost vrijveel energie omdat je huis/stenen afkoelen.
en voordat die stenen weer een beetje op temperatuur zijn ben je vrijveel kub verder.
Waarom is een voetventiel nodig ?
om je radiatoren goed in te kunnen regelen. zodat er een delta t onstaat en er koeler water terug gaat.
Mijn CV Ketel (Remeha Avanta cw5 35c) is gezet op de zuinigste standen mogelijk
- P1: maximale temperature cv water: 60
- P4: stand warm water: eco
- P17: maximale ingesteld verwarming vermogen = 18 (1800)
- P 19: minimale toerentaal: 13 (1300)
- P21: standpomp: 0 (laag)
opzich behalve dat p1 cv is staat ie wel prima. (even aangepast) 18 kw is voor verwarming zat.
Aan uit module
Mijn vorige CV Ketel was ook aan-uit, en dus heb ik dit Remeha Avanta 35cv cw5 gekocht.
met moduelerndt module kan je hier wel wat winst pakken.
de ketel moduleert dan net even een stukje beter en netter.
er is dan sprake van een driepunts meting retour aanvoer en kamertemp.

zonder modulernede moduele stookt je ketel dus aan uit.
hij moduleert enkele op basis van zijn retour en aanvoer temperatuur.
Er zijn een paar buizen in de kruiptruimte onder de CV Ketel die warm zijn, die mag beter geisoleerd worden maar de isolatie is al heel oud (20-30-40 jaar ?)
even opassen voor asbest en overige rotzooi. doe aub een stofkapje op als die rommel gaat slopen.
en nee een stofkapje hebt niet bij asbest maar wel die zaagsel/vezel isolatie. die als die heel is goed is.
maar soms is het gewoon een ellende. en zo duur is nieuwe buisisolatie niet. gewoon 1 standaardt laagje.
(oftewel kijk wat er zit beooerdeel het en als het niks meer is dan vervangen voor wat nieuws kost geen drol)
zelf sluitende naad of tyraps. t stukken netjes inzagen. etc. is ook nog een leuk klusje voor de dhz.
Aangezien het verbruik in de zomer nog laag is, heb ik geen kortsluitleidingen ?
Juli 32m3:
Aug 21m3:
eigenlijk moet je gewoon je hele systeem even nalopen. als dat lukt/kan.
soms zit er ergens een kortsluit leiding/verbinding tussen aanvoer er retour.
Aangezien het verbruik in de zomer nog laag is, heb ik geen gasleiding lekkage ?
Juli 32m3:
Aug 21m3:
eigenlijk voor de zkerheid laten afpersen. (maar dat gaat wel weer erg ver)
32 en 21 kub is voor het douchen vrij normaal. dus niet persee lek.
Mijn probleem is exact zo. Is het trembelen omdat de circulatie beetje verhinderd is ? Is het groter open maken van de kranen de enige oplossing ?
de aanvoer en retour zitten dan dus verkeerdt om. omdraaien van die twee is de juiste oplossing.
staat er volgens mij bij ook. (of in de vlog. )

[...]
De eovhome tablet gebruiken als temperatuur sensor is het makkelijkst om te testen. Maar dan zal ik nog 2 problemen hebben:
- Soms zit ik naast radiator 1 om te werken of TV kijken en ik wil andere radiatoren minder branden
- Ik heb nog (misschien een calibratie) probleem: de HR92 van radiator 2 (in de 3D plattegrond) vertoon 2-3 graden hoger dan andere 2 radiatoren, zelf als er geen verwarming aan gedaan was.
deel de huiskamer op in 2 verschillende zones eventueel. met dank aan @SjigEd
Ik begrijp nog niet wat je bedoeld hier
rechts naast je deur in je woonkamer heb je een vrije ruimte je zou hier een roundje moduelertn als temperatuur sensor opkunnen hangen om je radiatoren aan te koppelen. ipv de evohome of de hr 92. doordat de temperatuur meter midden in de ruimte hangt krijg je als het goed is een egaal verdeelde tempratuur. (maar dan moet je wel alle drie de radiatoren in dezelfde zone zetten.) dit is dus gewoon
een optie. soms helpt het soms helpt het helemaal geen ene zak. kans is zeg maar 50/50 procent.

wil jij eens tijdens het stoken een paar keer op het plusje van cv ketel drukken. +
ik wil graag t1 aanvoer temp en t2 retour temp weten. dan weet je of die netjes hr brandt.
(zie handleiding 9.3 voor exacte hoe en wat. hier zit geen risco aan. je verandert geen instelingen)

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Bedankt, ik ga rustig reageren

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Beste allen: urgent vraagje.
Ik heb van ochtend dit rood LED lampje op mijn BDR 91 (verticale gehang op de muur)
Het drukken op de knopje helpt niet: of het 1 keer drukken of het drukken-en-houden.

Dit gebeurt soms. Er is geen duidelijk reden waarom.

Nu weet ik niet hoe ik kan doen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o69bMX2G-BhStW35RsqUqC2wmrY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jcQsL1ATQF5YNi9thAyv2rQp.jpg?f=fotoalbum_large

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

noucmen schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 08:08:
Beste allen: urgent vraagje.
Ik heb van ochtend dit rood LED lampje op mijn BDR 91 (verticale gehang op de muur)
Het drukken op de knopje helpt niet: of het 1 keer drukken of het drukken-en-houden.

Dit gebeurt soms. Er is geen duidelijk reden waarom.
If the unit has lost communications from all the controllers it is bound with, the RED light will be on continuously.

Je hebt dus een communicatie probleem.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Ik ga hier updaten:

Na het unpluggen en weer pluggen van stroom naar de BDR 91: Green LED blift . De CV Ketel Remeha Avanta vertoont nu een 3 (normaal standby is 0).

Verwarming voor radiator werkt weer. Soms heb ik dit communicatie probleem (misschien tussen de BDR91 en de Tablet) en ik weet niet waarom. De laaste 40 dagen was dit OK: de heel systeem gaat automatisch volgens een programma (s'ochtend begint en avond stopt)

[ Voor 205% gewijzigd door noucmen op 19-11-2022 10:05 ]

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Hoe vaak bijvul jullie water naar de CV Ketel ?

Mijn ketel is nog nieuw (2021) maar de hele buis systeem is 20-40 jaar oud). Na een paar manden wordt de water druk weer minder dan 1 psi

• miciel
@noucmen expansie vat kapot misschien ?
cv systeem aftappen. en je expansie vat eraf draaien.
vat leeg laten lopen. in een emmer en even kijken hoeveel water erin de meer zit.
bij een paar liter weet je zeker dat die kapot is. daarna even kijken hoehoog je rubber staat.
druk hem even in met achterkant van een watervaste stift. kan je hem indrukken stuk.
nieuwe vat felxcon primium 18 liter. op zolder 0,5 bar voordruk zit je vat beneden 1 bar.
voor 90% van de woningen toepasbaar. en soms moet er een 25 liter in. vrij grote huizen.
of als die binnen de vijf jaar stuk is. haalt je vat exact de vijf jaar gewoon een nieuwe erin.

daarnaast je overstort vervangen. voor de zekerheid.
voor die paar euro,s niet gaan lopen klooien.
persoonlijke voorkeur flamco. pentec is wat minder.

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik zou voor je woonkamer een muti-zone aanmaken in evohome, dan kan je wel het centrale display gebruiken voor temperatuurmeting, echter alle HR92's in die zone zullen ook zelf meten en daar op regelen.
https://ensupport.getconn...th-evohome?language=en_US
Ik verwacht dat de muren nogal een vertekend beeld van de temperatuur geven.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Expansie vat was in 2020 vervangen, door Energiewacht.

De reste van je bericht ga ik rustig reageren.

• leonbong
  • Nu online
Offtopic
Wie heeft die thermostatische kraan met HR92 geplaatst?
Op die conische radiatorkoppeling hoort geen teflontape tussen evenals die knelkoppeling op de aanvoerbuis.

[ Voor 5% gewijzigd door leonbong op 19-11-2022 17:56 ]

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
leonbong schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 17:56:
Offtopic
Wie heeft die thermostatische kraan met HR92 geplaatst?
Op die conische radiatorkoppeling hoort geen teflontape tussen evenals die knelkoppeling op de aanvoerbuis.
Ik heb dat gedaan.
Welke foto bedoel jij ?
Update: ah, die teflon helpt om mindere kans van water lekkage te zijn rond die radiator ? Is het niet goed ?

[ Voor 15% gewijzigd door noucmen op 20-11-2022 21:34 ]

• leonbong
  • Nu online
Op je allereerste foto van eerste post kan ik dat zien.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Die Teflon helpt om mindere kans van water lekkage te zijn rond die radiator ? Is het niet goed ?

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Ik ben hier weer, ik heb geleerd hoe ik de offset van gemeten temperatuur kan regelen (van -3 tot +3).

Vandaag kom een vraagje aan mij: kan het zijn dat de oude radiatoren schoongemaakt moeten worden, om effectiever te zijn ? Dit verklaart de te hoog gas verbruikt dat ik nu heb ?

Na jaren lang gebruikt wordt ijzer gezonken naar de bodem van de radiatoren: de hete water rent niet vrij naar alle kanten van iedere radiator ???.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Hoi allemaal,

Wat is de goedkoopste manier om een wireless temperatuur voeler/sensor te hebben per kamer ,(5 kamers in totaal) die communiceerbaar is met de Evotouch scherm van Evohome ?
Nu zie ik dat de sensor van HR92 erg niet betrouwbaar is: het maakt niet uit hoeveel ik de temperatuur stelt, als de radiator die temperatuur bereikt stopt hij mee, terwijl de kamer nog koud is.

Groeten.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Round Wireless. :)

Ik heb deze hier in een studeerkamer hangen en werkt prima met de EvoHome.
https://www.resideo.com/n...of-uitbreiding-t87rf2025/

[ Voor 86% gewijzigd door Microkid op 16-12-2022 14:49 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
Microkid schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:44:
Round Wireless. :)

Ik heb deze hier in een studeerkamer hangen en werkt prima met de EvoHome.
https://www.resideo.com/n...of-uitbreiding-t87rf2025/
Rond 70 euro per Round wireless moet het zijn ??

Honeywell T87RF2025 Thermostat 6 - 35 °C White Digital https://amzn.eu/d/bcR9jt5

[ Voor 9% gewijzigd door noucmen op 16-12-2022 15:33 ]

• noucmen

noucmen

Kiesgierig

Topicstarter
5 Round wireless heb ik gekocht

Pagina: 1