Ebay beleid aanvechten?

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven Cools
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 03-12-2022
Beste tweakers,

Ik heb gisteren een ebay-account aangemaakt omwille van het kopen en verkopen van matchworn en of gesigneerde voetbalshirts (aangezien ik een verzamelaar ben).

Toen ik mijn eerste shirt wilde verkopen kreeg ik te maken met een omzetplafond van €250 per maand. (Blijkbaar werkt het zo? Wat ik echt behoorlijk beperkt vind en vooral zeer irritant) Na wat opzoekwerk bleek dat je dus een aanvraag moest indienen om verhoging te krijgen van je max omzet, wat ik dus gedaan heb. (Overigens zou je dit dan elke maand moeten doen om dan elke maand een beetje meer te kunnen of mogen verkopen? Echt van de pot gerukt m.i. maar goed)

Enfin, een half uur later krijg ik een mail dat mijn account geschorst is voor onbepaalde tijd vanwege activiteiten die de ebay community in gevaar hebben gebracht. Dus ik dacht alleen maar: ‘Wtf?’
Nadat ik een bijzonder lange mail had gestuurd naar de ‘helpdesk’ ,die dus niet blijkt te helpen bij nader inzien, krijg ik een mail terug dat deze beslissing niet meer teruggedraaid wordt en de reden hiervoor willen ze niet zeggen vanwege ‘privacy’. Ik kan het ook niet aanvechten stond er nog in.

Nu. Normaliter zou me dit echt niets uitmaken, ik doe al 32 jaar zonder dus de rest van mijn leven zal het ook nog wel lukken. Maar ik vind dit zo ontzettend belachelijk en vooral veel boosheid oproepend dat ik het hier echt niet wil bij laten.

Is er iets wat ik kan doen om dit ergens aan te vechten? Ik ben werkelijk verbolgen over hun klantgerichtheid..

Sorry voor de lange post, het moest er ergens uit denk ik..

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:12
Dit gebeurt niet zomaar, dus wat zijn precies de handelingen welke je gedaan hebt? Ik denk niet dat je het kan aanvechten verder. Mag een nieuw account ook niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Typisch eBay.
Is een Amerikaans bedrijf en daar is het blijkbaar heel normaal om zo met klanten om te gaan.
Ze vinden het ook heel normaal om bijna 15% van je omzet aan kosten te rekenen om die website in de lucht te houden.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik mis hier de discussiewaarde. Nu lijkt het topic meer op een rant richting Ebay, welke we niet willen zien op het forum.

Ik doe het topic om die reden dan ook op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.