Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-06 16:19
Ik zoek een voeding
Mijn PC werkt perfect, maar sinds gisteren maakt de voeding fan soms veel lawaai. Het was altijd al een luidruchtige, maar nu is het niet meer gezond. De huidige voeding is:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zlvBZke.jpg

Wat is je budget?
Hoe minder hoe liever natuurlijk, maar het hoeft geen rommel van den action te zijn. Wat ik nu in mijn hoofd heb is iets van een €60.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een merkvoorkeur, maar voorlopig gaat mijn idee uit naar de sharkoon in deze lijst:
https://tweakers.net/pric...;1728284;1658972;1876858/
Die zou stil zijn en de commentaren zien er ook goed uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit zit er in mijn pc bak. Er was ook nog een dvd-writer, maar die is ontkoppeld.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dL5R5Is.png

Het uiterlijk is het minste van mijn zorgen, dus rgb en andere gekkigheid hoef ik niet.
Zijn er bedenkingen bij mijn lijstje?
Ik ben hier niet goed in thuis namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:53
Een voeding met semi-passieve fan is stiller dan de "actieve" voedingen van jouw lijstje. Daar staat overigens ook een SFX voeding tussen wat niet gaat passen. Rond de 500W is ruim voldoende voor dit systeem. Voor iets meer heb je bijvoorbeeld een Corsair RM550x met 10 jaar garantie. Kwalitatief een enorme verbetering ten opzichte van de huidige HKC.

Heb je plannen voor upgraden in de toekomst? Daar zou je de voeding naar kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ja die SFX moet je er een 'bracket/adapter voor hebben voor in ATX iirc.
Maar SFX(80mm) is kleiner en maakt waarschijnlijk meer/eerder geluid (80mm vs 120mm fan) dan de ATX(120mm). Die SFX die kun je wel uit je lijstje halen denk ik.

Ik heb wel een tijdje met een gedraaid die los in de ATX plek lag maar dat is een beetje ghetto.
Was voor NAS met low power 10 jaar terug.

Modulair is wel prettig. Die Kolink heeft het maar ik ben niet bekend met dat merk.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:00
Vreemde voeding die HKC. Ik zie nergens of die überhaupt voldoet aan de ATX standaard. Qua formaat lijkt het er wel op, maar het zal dus niet voldoen aan de spanningsregelingen. Zo’n beetje iedere andere voeding is beter en waarschijnlijk ook stiller.

[ Voor 38% gewijzigd door Djarune op 15-11-2022 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59
Djarune schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:19:
...Ik zie nergens of die überhaupt voldoet aan de ATX standaard en dus verwisseld kan worden met een ATX voeding.
Dat Gigabyte moederboard heeft een ATX voeding nodig dus kennelijk is de HKC voeding wel "ATX genoeg" om te kunnen werken. Maar wat de HKX precies is doet er niet toe, hij gaat er toch uit.
Het moederboard en de rest van het systeem hebben een ATX voeding nodig dus je kunt vrijwel elke 500 W ATX voeding pakken zoals aangeraden in de andere posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Die voeding is maar 288w. Kijk maar wel formaat het is.
uitvoering: Kolink Classic Power 400 watt
uitvoering: EVGA 450 BR

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Wat bedoel je hier precies mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

cadsite schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:55:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee?
Zoek je geen vervangende voeding ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:59
Bij zulke "budget" voedingen moet je de specificaties met een korrel zout nemen.
<peterpv zet z'n electonicus pet op>
Het label spreekt zichzelf tegen:
DC Output => + 12 V (dan naar beneden) Max 24 A => Dat is due 12 V x 24 A = 288 W zoals @Hackus Hackus aangeeft.
Maar onder diezelfde tabel: +12 V Max. load: 15 A (dat is dus slechts 180 W).
Wat is het nou 15 A of 24 A ??? Misschien is die 15 A maximale continu stroom en die 24 A kortdurende piekstroom.

Het punt (wat Hackus waarschijnlijk ook probeert te maken) is dat de KHC in de praktijk minder vermogen kan leveren dan wat op de doos staat. Op zich niet erg ALS je ook minder vermogen nodig hebt.

Zou je een kwaliteitsvoeding kopen (van een merk wat op tweakers populair is, zie de pricewatch) dan kun je waarschijnlijk wel uit met een 400 W voeding ondanks dat je huidige voeding "claimt" dat ie 500 W is. Ben je van plan in de toekomst een dikke videokaart voor gamen aan te schaffen, koop dan nu een 550 W voeding en dan zit je snor.

TLDR, mijn punt: let niet teveel wat er op de KHC staat. Koop een goeie 400 W (of 550 W) ATX voeding en enjoy :)

[ Voor 5% gewijzigd door peterpv op 15-11-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

uitvoering: Cooler Master V550 Gold-V2

Als je voor kwaliteit gaat en kun je meenemen naar volgende pc, en zelfs RTX3060 mee voeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Hackus schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:02:
[...]

Zoek je geen vervangende voeding ?
Ja zeker, maar ik versta je reactie niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-06 22:26
Als de voeding nog werkt, kun je dan niet de fan vervangen? Ja, dat vraagt misschien wat gerommel in de PSU :)

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

cadsite schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:12:
[...]

Ja zeker, maar ik versta je reactie niet zo goed.
De voedingen zijn mijn advies qua budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Hackus schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:09:
uitvoering: Cooler Master V550 Gold-V2

Als je voor kwaliteit gaat en kun je meenemen naar volgende pc, en zelfs RTX3060 mee voeden
Voor zover ik er verstand van heb lijkt me dit inderdaad wel een goede keuze te zijn.
Bedankt.

Op amazon is de zwarte uitverkocht, dan maar een witte. :+

Nu maar hopen dat de ombouw eenvoudig lukt.

[ Voor 6% gewijzigd door cadsite op 15-11-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:42
cadsite schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 16:21:

Op amazon is de zwarte uitverkocht, dan maar een witte. :+
Dan bestel je toch bij SiComputers!

uitvoering: Fractal Design Ion+ 2 Platinum 560W is een alternatief al is de Cooler Master wat efficiënter bij heel lage loads.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Mocht ik in NL wonen inderdaad, want dan is de 'totaal' prijs nagenoeg identiek.

Als je in BE woont is het op amazon €5 goedkoper en ik heb nog de €5 voucher niet gebruikt. Een verschil van €10 en sneller geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeviginti
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-06 21:38
Ik zou met het oog op de toekomst iets meer wattage nemen (bijv. 750). Zo kan je bij een nieuwe PC de voeding makkelijk meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Undeviginti schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:26:
Ik zou met het oog op de toekomst iets meer wattage nemen (bijv. 750). Zo kan je bij een nieuwe PC de voeding makkelijk meenemen.
Alleen als je echt een gpu gaat gebruiken die veel vreet. Verder zegt een sticker van 750w niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Undeviginti schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:26:
Ik ben geen gamer.
Ik zie geen enkele reden om nu zo'n oversized voeding te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeviginti
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-06 21:38
cadsite schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:45:
[...]

Ik ben geen gamer.
Ik zie geen enkele reden om nu zo'n oversized voeding te gaan kopen.
Excusus 8)7
Pagina: 1