Gebruik Gree gwh18acd-k6dna1d onduidelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• casperb71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-05 08:27
Sinds een paar maanden heb ik een combi airco/heater van Gree.
Dit om de keuken te verwarmen/koelen en dus minder gas te gebruiken.
Prima apparaat en doet wat hij moet doen, maar ik snap er geen ..... van.

Het gaat om het instellen van de afstandsbediening bij de stand "verwarmen". Wat ik graag wil is dat de heater op een bepaalde temperatuur wordt ingesteld en dat hij dan zelf geregeld hoeveel hij warmte hij afgeeft en de fan zelf instelt.
Handmatig aanzetten is geen probleem maar dan blijft hij constant bv 19 graden lucht blazen.
Ik heb wel de NL handleiding gevonden van de afstandsbediening, maar daar staat alleen hoe je de knoppen kunt bedienen. Niet waarvoor de zijn.
Knoppen zoals de meting van de buiten/binnen temperatuur begrijp ik wel, maar zie geen resultaat wanneer ik dit verander. Ook de functie van de "Feel" knop is mij onduidelijk.
Op YouTube zijn veel filmpjes maar zijn allemaal in het Pools.
Graag een beetje hulp.
Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-02 11:18
Ik heb het zelfde, als het in de woonkamer 17 graden is. En ik stel m als voorbeeld in op 16 graden. Dan gaat ie aan. En blaast ie warme lucht( mijn idee warmere lucht dan 16 graden) en blijft dit constant doen. Wat ik wil is dat ie het zelf reguleert. En dus op momenten uit gaat en weer aangaf als de temperatuur daalt. Wie heeft hier ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• casperb71
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-05 08:27
Wat ik tot nu toe ontdekt heb is het volgende:

- Reset de afstandsbediening door de batterij eruit te halen tot het display weg is. Batterij er weer in;
- Zet hem aan en druk op de gewenste temperatuur.;
- schakel “Feel” in

Nu zul je zien dat hij wel stopt en weer aangaat als het nodig is.

De functies van temperatuur meten binnen / buiten etc. Snap ik ook nog niet.
Ook de functie op de afstandsbediening van Wifi is onduidelijk. Via de app kun je ook schakelen, maar dan loopt dat niet synchroon met de afstandsbediening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Kijk eerst eens of het gat waar het leidingpakket doorsteekt gedicht is. Bijvoorbeeld met een prop glas/steen wol. Liefst geen Pur, want als er wat met het systeem is, loop je te kloten om het los te krijgen.

Komt vaak voor dat de binnenunit temperatuur sensor tocht meet door het gat en maar door blijft jekkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sTIMpie_
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-02 11:18
Ik zal het eens proberen. Maar via de app krijg ik het ook niet in orde.
casperb71 schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:14:
Wat ik tot nu toe ontdekt heb is het volgende:

- Reset de afstandsbediening door de batterij eruit te halen tot het display weg is. Batterij er weer in;
- Zet hem aan en druk op de gewenste temperatuur.;
- schakel “Feel” in

Nu zul je zien dat hij wel stopt en weer aangaat als het nodig is.

De functies van temperatuur meten binnen / buiten etc. Snap ik ook nog niet.
Ook de functie op de afstandsbediening van Wifi is onduidelijk. Via de app kun je ook schakelen, maar dan loopt dat niet synchroon met de afstandsbediening.