Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:42
Ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe smartwatch. Nu zou je denken dat er genoeg keuze is, maar ik vind maar geen geschikte. Dit komt voornamelijk door de batterijduur. Bij werkelijk alle reviews die ik lees van de smartwatches in de pricewatch wordt de batterijduur als te kort omschreven.

Nu wil het echter dat ik inmiddels ruim 7,5 jaar de LG gwatch R heb. Deze gaat met mijn gebruik ruim een dag mee. Als ik hem 's nachts vergeet op de oplader te leggen dan is hij iets voor de middag helemaal leeg.
Is de accuduur zoveel minder geworden bij smartwatches? (andere reviews van dit horloge noemen de acuuduur ook niet als nadeel, dus het ligt echt niet alleen aan mij).

Concreet zoek ik een horloge dat er uit ziet als een horloge, met wear os (3?) met een fatsoenlijke accuduur. (ruim een dag). Voor iets van max €200,-

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:41
Misschien eens kijken in de Garmin hoek?
DDie horloges gaan relatief lang mee op een lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Ik heb een Apple watch4. Niet wat je zoekt, maar even m.b.t batterijduur. Ik leg de watch 's avonds op de lader. 's morgen als ik met de hond ga is deze 100% vol. Als ik dan 's avonds thuis kom is die nog iets meer dan 50%.
Als ik de watch dan niet zou opladen haal ik het tot de dag erna in de middag. dus zonder laden zou ik ongeveer 1,5 dag de watch kunnen gebruiken. Natuurlijk is het ook afhankelijk van het gebruik. Als ik de watch meer gebruik (strava, Spotify) dan is die op het einde van de dag wat verder leeg. Kort, bij normaal gebruik 1,5 dag bij wat intensiever gebruik 1 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Icm met WearOS gaat dat je niet lukken, helaas.

Maar kijk eens naar een Amazfit. Bv de GTR-4 (hier) Zelf heb ik een T-REX 2 die daar op lijkt, maar robuster is (hier).

Batterijduur met always-on ingeschakeld (vind ik persoonlijk een must) en 1x sporten zo'n week. Met always-on uitgeschakeld 2-3 wk dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb weinig verstand van smartwatches, maar meer van watches. :) Je kunt kijken naar Solar Smartwatches. In de Pricewatch komen dan Garmins naar voren, maar ik weet dat Casio en G-Shock ze ook hebben. Geen idee over de verdere functies overigens. Zogenaamde hybride smartwatches lijken meer op een horloge en beschikken over minder functies, bijvoorbeeld Withings. Die doet 25 dagen met een lading. In dit lijstje zie ik ook een Fossil staan. Frederique Constant heeft ook een mooie, maar die is ruim 1000 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 19:58
Gebruik zelf een Samsung w4 always on heb ik uitstaan en red het met gemak 2 dagen op een accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:42
kwaazaar schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:37:
Icm met WearOS gaat dat je niet lukken, helaas.

Maar kijk eens naar een Amazfit. Bv de GTR-4 (hier) Zelf heb ik een T-REX 2 die daar op lijkt, maar robuster is (hier).

Batterijduur met always-on ingeschakeld (vind ik persoonlijk een must) en 1x sporten zo'n week. Met always-on uitgeschakeld 2-3 wk dacht ik.
Toevallig heb ik ook nog een amazfit neo. Heel fijn dat ie zo lang mee gaat, maar daar heb je het dan ook wel mee gehad. Hij vibreert niet, waardoor ik als nog oproepen mis. En als er een bericht komt dan krijg ik wel een signaal, maar heb alsnog mijn telefoon nodig om iets te kunnen lezen. Nu zal een GTR4 wel meer kunnen. Maar ik mis een beetje de naadloze integratie met Android.
Voor Garmin (en hybride watches) die anderen noemen, ben ik ook bang dat dit geldt. Vandaar dat ik expliciet op zoek ben naar iets met WearOS.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:54
In de review van de samsung galaxy watch 4 staat ~40 uur.
Bij mijn apple watch 8 is dat ook zoiets, maar dan wel met always on display.

Dat is volgens mij gewoon zo bij smartwatches, je verwacht de features van een smartphone in een miniscuul huisje. Neem er anders een powerbank bij?

En je kunt hem toch gewoon elke dag bij het ontbijt opladen? Dat is bij mij genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
Je zou een Ticwatch Pro 3 (Ultra) kunnen proberen. Die staan bekend om de zeer goede accuduur terwijl ze toch een echt volledige smartwatch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 20:59
Ik heb 5 jaar de LG G Watch R gebruikt, daarna de Samsung Gear S3 Frontier voor ruim 4 jaar en sinds een klein jaartje de Samsung Galaxy Watch 4 Classic. Lang verhaal kort: accuduur is in mijn beleving vrijwel precies hetzelfde gebleven in die ~10 jaar tijd. Ik kom vrijwel altijd makkelijk een dag door, meestal met 40-50% of meer over rond middernacht.

En verder: plaats de oplader op je nachtkastje en leer jezelf aan dat je je horloge afdoet als je gaat slapen. Dan is de kans zeer minimaal dat je ooit meer dan 24 uur met je horloge zal moeten doen ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb sinds een maand of twee een Apple Watch Ultra en met mijn gebruik gaat de accu bijna 3 dagen mee. M'n AW4 hield 't met het gelijke gebruik maar een dag uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 16-11-2022 00:13 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 17:00
Hahn schreef op woensdag 16 november 2022 @ 00:08:
Ik heb 5 jaar de LG G Watch R gebruikt, daarna de Samsung Gear S3 Frontier voor ruim 4 jaar en sinds een klein jaartje de Samsung Galaxy Watch 4 Classic. Lang verhaal kort: accuduur is in mijn beleving vrijwel precies hetzelfde gebleven in die ~10 jaar tijd. Ik kom vrijwel altijd makkelijk een dag door, meestal met 40-50% of meer over rond middernacht.

En verder: plaats de oplader op je nachtkastje en leer jezelf aan dat je je horloge afdoet als je gaat slapen. Dan is de kans zeer minimaal dat je ooit meer dan 24 uur met je horloge zal moeten doen ;)
Ik heb ook een S3 gehad (de Classic). Daar is een AW2 firmware voor. Die maakt de batterijduur iets beter en de telefoon weer lekker "fris".

Batterijduur van een dag is niet een heel groot drama, maar ik vind het zelf nogal een gedoe om voor een nachtje elders overnachten meteen de oplader mee te moeten nemen (voor de S3 is dat een onhandig ding om mee te nemen).

Trillen doet mijn Amazfit T-REX 2 wel degelijk. Android/iPhone integratie is zeker een stukje minder dan AW, maar voor mij persoonlijk is de watch vooral een watch, met sport-tracking features, en minder een verlengstuk van mn telefoon.
Pagina: 1