krant stopzetten na overlijden vader

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Eind October is mijn vader overleden. Mijn moeder was er al niet meer. We hebben nu een hoop dingen stop te zetten. Over het algemeen gaat dat redelijk eenvoudig. Als het niet online kan dan is een telefoontje al genoeg.

Een ding blijkt echter lastig, zijn krant. We hebben nu al vier keer gebeld en elke keer krijgen we wel beloftes maar er gebeurt verder niets.
Omdat we nog geen acte van erfrecht hebben (ook de notaris is niet zo snel..) kunnen we niet bij de bankrekening om iets te storneren ofzo.

Wie heeft er een goede tip?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Alle reacties

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:55

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Allereerst natuurlijk gecondoleerd en sterkte gewenst.

Na 4 pogingen zocht ik even de social media kanalen op, berichtje op twitter met iets in de strekking van "joh, @ krant , via de telefoon lukt het niet na 4 keer, maar hierbij dan zo nog maar een keer het verzoek om het abbonement van mijn overleden vader stop te zetten"

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:23

_Apache_

For life.

Fraggert schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:45:
Allereerst natuurlijk gecondoleerd en sterkte gewenst.

Na 4 pogingen zocht ik even de social media kanalen op, berichtje op twitter met iets in de strekking van "joh, @ krant , via de telefoon lukt het niet na 4 keer, maar hierbij dan zo nog maar een keer het verzoek om het abbonement van mijn overleden vader stop te zetten"
Dit werkt vaak erg goed kan ik je uit persoonlijke ervaring vertellen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:17

Agent47

I always close my contracts.

Gecondoleerd!

Mailen, bellen en anders inderdaad via Social Media een bericht sturen zoals hierboven genoemd.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:06
Wijnands schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:41:
Eind October is mijn vader overleden. Mijn moeder was er al niet meer. We hebben nu een hoop dingen stop te zetten. Over het algemeen gaat dat redelijk eenvoudig. Als het niet online kan dan is een telefoontje al genoeg.

Een ding blijkt echter lastig, zijn krant. We hebben nu al vier keer gebeld en elke keer krijgen we wel beloftes maar er gebeurt verder niets.
Omdat we nog geen acte van erfrecht hebben (ook de notaris is niet zo snel..) kunnen we niet bij de bankrekening om iets te storneren ofzo.

Wie heeft er een goede tip?
Heeft de krant geen nabestaandendesk? Als ik kijk bij 'mijn' krant, geven ze aan bij overlijden niet op te zeggen via de reguliere kanalen maar dit specifiek te regelen via een bestaande nabestaanden desk. Als voorbeeld voor de krant in onze regio https://de-stentor.nabestaanden.support/beeindigen/start

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja. de krant, de Telegraaf in dit geval, heeft dat wel. En daar praat ik mee.

Krant zend alleen op social media, reageert nooit op iets voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:23

_Apache_

For life.

Is de krant onderdeel van een grotere organisatie (zoals t.net onderdeel is van DPG Media) ?
Even via die organisatie spelen.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
_Apache_ schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:05:
Is de krant onderdeel van een grotere organisatie (zoals t.net onderdeel is van DPG Media) ?
Even via die organisatie spelen.
da's een goeie, 's kijken of mediahuis wel thuis geeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

via contactformulier
https://mijn.telegraaf.nl/contact/

Beste, Hierbij wil ik alle lopende abonnementen stopzetten op naam van een van mijn ouders. Mijn vader is recent overleden, en mijn moeder al eerder. ik kan evt. een bewijs van overlijden toesturen indien gewenst.
Graag ontvang ik een bevestiging van het opheffen van de lopende abonnementen.

Mvg, ... Wijands

[ Voor 98% gewijzigd door Hackus op 15-11-2022 12:00 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-04 01:46
@Hackus Het probleem is volgens mij niet zozeer dat Wijnands niet weet hoe hij de Telegraaf te pakken moet krijgen, maar dat de Telegraaf niet lijkt te acteren.

Ik zie op de Hulp-sectie van de website ook staan dat het bij overlijden voldoende is om een rouwkaart of overlijdensakte te laten zien en dan zeggen ze het abonnement op. Zeggen ze. (https://mijn.telegraaf.nl...tact/abonnement_opzeggen/)

Als ze niet in beweging lijken te komen en er zijn geen andere kanalen om met ze in contact te komen, dan denk ik dat het enige wat je kan doen is wachten tot je bij de bankrekening kan waar het van afgeschreven wordt, om het vervolgens te storneren. Als ze dan gaan protesteren kun je verwijzen naar het feit dat je al xx dagen geleden hebt aangegeven dat ze de boel moesten stopzetten, maar dat er niks leek te gebeuren dus dat je het zelf bent gaan regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

via bellen(4x) lijkt het niet te lukken, dan via contactformulier. dan heb je ook digitaal bewijs, wat je telefonisch alleen hebt bij gespreksopname

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wijnands
Daffie schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:14:
@Hackus

Ik zie op de Hulp-sectie van de website ook staan dat het bij overlijden voldoende is om een rouwkaart of overlijdensakte te laten zien en dan zeggen ze het abonnement op. Zeggen ze.
Gedaan. Kreeg een berichtje terug dat ze me condoleerden met het verlies van mijn moeder en het haarlems dagblad zouden stoppen. Leuke herinnering aan het feit dat mijn moeder er ook al niet meer is (en inderdaad die krant las)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:20
Weet je of daadwerkelijk het abonnement nog loopt of dat de krantenbezorger alleen de stopzetting niet goed heeft gekregen?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
OnTracK schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:19:
Weet je of daadwerkelijk het abonnement nog loopt of dat de krantenbezorger alleen de stopzetting niet goed heeft gekregen?
Abbonement loopt voor zover ik weet nog. Vlak voordat de bankrekening op pauze ging konden we zien dat er nog een termijn was afgeschreven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-04 14:44

PinusRigida

I put the p in pool.

Daffie schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:14:
@Hackus

Ik zie op de Hulp-sectie van de website ook staan dat het bij overlijden voldoende is om een rouwkaart of overlijdensakte te laten zien en dan zeggen ze het abonnement op. Zeggen ze. (https://mijn.telegraaf.nl...tact/abonnement_opzeggen/)
Dat vind ik eigenlijk best frappant; dus je moet nog bewijzen dat je niet liegt ook?! Waren de EU regels hierover niet duidelijk genoeg? Als ik me niet vergis hoeft een consument helemaal niks te verantwoorden als die een commerciële dienst wil stopzetten.

Tuurlijk gaat het hier over een nabestaande die iemand anders z'n abo wil stopzetten wegens overlijden maar hey... ik heb zelf jarenlang (van 2016 tot 2021) op een abonnementendienst gewerkt van een non-profit organisatie dat naar z'n leden brochures opstuurde, ging om 8 brochures in tweewekelijkse of maandelijkse oplages met een totaal van zo'n klein miljoen abonnees over heel België;

NOOIT hebben wij ook maar het idee, of de opdracht gekregen om te twijfelen aan nabestaanden die vroegen om het abo van hun overleden familielid stop te zetten, laat staan dat we aan die mensen om bewijs van overlijden vroegen... ik vind het op het randje van respectloos om het te vragen, alsof mensen "als grapje" zouden zeggen dat iemand overleden is, om z'n abo stop te zetten om die dan eens goed te foppen, dit soort pranks gebeuren toch niet, en zo ja: hoe vaak?!

Iemands woord dat iemand overleden is, in functie van een stopzetting van een abo, moet voldoende zijn, niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 12:27
Gecondoleerd met het zware verlies.

hier hetzelfde moeten doen helaas. Ik heb op de mail een kopie gestuurd met het overlijdingsbewijs als bijlagen.

Ik kreeg nog 1 reactie en toen was het klaar. Dit geldt voor alle opzeggingen.

Sterkte en syc6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie
PinusRigida schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:37:
[...]

Dat vind ik eigenlijk best frappant; dus je moet nog bewijzen dat je niet liegt ook?! Waren de EU regels hierover niet duidelijk genoeg? Als ik me niet vergis hoeft een consument helemaal niks te verantwoorden als die een commerciële dienst wil stopzetten.

Tuurlijk gaat het hier over een nabestaande die iemand anders z'n abo wil stopzetten wegens overlijden maar hey... ik heb zelf jarenlang (van 2016 tot 2021) op een abonnementendienst gewerkt van een non-profit organisatie dat naar z'n leden brochures opstuurde, ging om 8 brochures in tweewekelijkse of maandelijkse oplages met een totaal van zo'n klein miljoen abonnees over heel België;

NOOIT hebben wij ook maar het idee, of de opdracht gekregen om te twijfelen aan nabestaanden die vroegen om het abo van hun overleden familielid stop te zetten, laat staan dat we aan die mensen om bewijs van overlijden vroegen... ik vind het op het randje van respectloos om het te vragen, alsof mensen "als grapje" zouden zeggen dat iemand overleden is, om z'n abo stop te zetten om die dan eens goed te foppen, dit soort pranks gebeuren toch niet, en zo ja: hoe vaak?!

Iemands woord dat iemand overleden is, in functie van een stopzetting van een abo, moet voldoende zijn, niet?
Bewijzen dat je niet liegt is niet zo vreemd, toch? Probeer eens tegen een verzekeraar te zeggen dat ze €10.000 moeten overmaken naar je omdat je inboedel is afgefikt, eens kijken hoe ver je ze krijgt zonder bewijs te leveren :P

Dat het bij overlijdens een stuk gevoeliger ligt snap ik helemaal. Maar haalt niet weg dat het
1. Een situatie is waar misbruik van gemaakt kan worden
2. Een situatie is waar (kennelijk) al eens misbruik van is gemaakt (ze zullen niet voor niets deze procedure zo bedacht hebben)

Ruzie in relationele sfeer, iemand die het allemaal niet meer op een rijtje heeft, en besluit om diensten van zijn/haar ex-partner op te zeggen onder de noemer 'diegene is overleden'.
Mensen die spijt hebben dat ze een 5-jarig abonnement hebben afgesloten en er eigenlijk heel graag heel goedkoop van af komen en dan maar iemand laten bellen om te vertellen dat de abo-houder overleden is.

Ja het zijn situaties die behoorlijk ziek zijn en ik zou er nooit aan moeten denken. Maar he, de wereld zit helaas niet vol met alleen maar integere, helder-denkende en goedwillende mensen.

Verder vind ik Telegraaf wel heel lomp in dezen hoor. Heel onpersoonlijk en ook gewoon duidelijk niet met de aandacht erbij, gezien de reactie die ze gaven over de moeder van OP (terwijl het om de vader ging)... Erg pijnlijk en slecht.

[ Voor 12% gewijzigd door Daffie op 15-11-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Daffie schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:51:
[...]

Bewijzen dat je niet liegt is niet zo vreemd, toch? Probeer eens tegen een verzekeraar te zeggen dat ze €10.000 moeten overmaken naar je omdat je inboedel is afgefikt, eens kijken hoe ver je ze krijgt zonder bewijs te leveren :P
Dit kan je toch echt niet vergelijken met een nabestaande die belt om een lopend abonnement van een krant stop te zetten?!
Dat het bij overlijdens een stuk gevoeliger ligt snap ik helemaal. Maar haalt niet weg dat het
1. Een situatie is waar misbruik van gemaakt kan worden
Hoe? Enige mogelijke "misbruik" dat ik zie is dat men bij wijze van prank iemands krantenabo tracht stop te zetten door valselijk te stellen dat de abonnee dood is, even compleet los van het wel-of-niet grappig zijn, is dit dan écht een ding?! Ik kan het me niet voorstellen, bovendien; in de 5 jaar dat ik zelf voor een abonnementendienst werkte voor zo'n miljoen abonnees is dit welgeteld 0 keer voorgevallen.
2. Een situatie is waar (kennelijk) al eens misbruik van is gemaakt (ze zullen niet voor niets deze procedure zo bedacht hebben)
Het is volgens mij niet eens een wettelijke procedure: nogmaals -tenzij ik me vergis, wijs me hier in dat geval gerust op- hoeft een consument niet te verantwoorden als die een abonnement wil stopzetten, punt. Dit is idd. anders bij verzekeringen etc... maar hier gaat het over een krantenabonnement stopzetten, geen poging tot verzekeringsfraude. Het mag dan de reguliere bedrijfsprocedure van de Telegraaf of zelfs van DPG media zijn, dat zegt niks; er zijn genoeg bedrijven/instellingen/organisaties die onwettige paragrafen hebben staan in hun user-agreement terms. Dingen zoals dit dus, als het er effectief zou in staan.
Verder vind ik Telegraaf wel heel lomp in dezen hoor. Heel onpersoonlijk en ook gewoon duidelijk niet met de aandacht erbij, gezien de reactie die ze gaven over de moeder van OP (terwijl het om de vader ging)... Erg pijnlijk en slecht.
Idd.

[ Voor 67% gewijzigd door PinusRigida op 15-11-2022 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie
PinusRigida schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:57:
[...]

Dit kan je toch echt niet vergelijken met een nabestaande die belt om een lopend abonnement van een krant stop te zetten?!
Gegeven het feit dat er mensen bestaan die misbruik kunnen/willen maken van situaties, zijn ze in zekere zin prima te vergelijken, want het zijn dus beiden situaties waarbij misbruik op de loer ligt indien er niet goed gecontroleerd word. En dat jij en ik snappen dat het wel héél bizar is om een overlijden te gebruiken als middel om misbruik te maken geeft aan dat jij en ik bepaalde fatsoensnormen hebben. Als iedereen die zou hebben hadden we geen gevangenissen nodig gehad.
Het is volgens mij niet eens een wettelijke procedure: nogmaals -tenzij ik me vergis, wijs me hier in dat geval gerust op- hoeft een consument niet te verantwoorden als die een abonnement wil stopzetten, punt. Dit is idd. anders bij verzekeringen etc... maar hier gaat het over een krantenabonnement stopzetten, geen poging tot verzekeringsfraude. Het mag dan de reguliere bedrijfsprocedure van de Telegraaf of zelfs van DPG media zijn, dat zegt niks; er zijn genoeg bedrijven/instellingen/organisaties die onwettige paragrafen hebben staan in hun user-agreement terms. Dingen zoals dit dus, als het er effectief zou in staan.
Als ik vandaag een abonnement afsluit voor 5 jaar lang (omdat ik dan 20% korting krijg t.o.,v. 1 jaar lang), dan mag ik volgende week echt niet zomaar, zonder reden, opzeggen. TENZIJ er, bijvoorbeeld, sprake is van overlijden... Zie je nu hoe dit misbruikt zou kunnen worden?

Daarmee weet ik nog steeds niet of het inderdaad wettelijk mag wat ze doen (om een overlijdensakte vragen), maar ik probeer maar te zeggen dat ik zeker wel de use case snap van het willen controleren van dit soort dingen.
Het zou dit soort bedrijven vervolgens wel heel erg sieren dat ze, áls dan inderdaad bevestigd is dat het om een legitieme aanvraag van opzegging (vanwege overlijden) gaat, ze snel en adequaat handelen. En dat lijkt Telegraaf niet te lukken en dat vind ik dan ook wel stom van ze.

[ Voor 6% gewijzigd door Daffie op 15-11-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Daffie schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:07:

[...]

Als ik vandaag een abonnement afsluit voor 5 jaar lang (omdat ik dan 20% korting krijg t.o.,v. 1 jaar lang), dan mag ik volgende week echt niet zomaar, zonder reden, opzeggen. TENZIJ er, bijvoorbeeld, sprake is van overlijden... Zie je nu hoe dit misbruikt zou kunnen worden?
Yup
Daarmee weet ik nog steeds niet of het inderdaad wettelijk mag wat ze doen (om een overlijdensakte vragen), maar ik probeer maar te zeggen dat ik zeker wel de use case snap van het willen controleren van dit soort dingen.
Of het wettelijk is weet ik ook niet zeker, ik weet dat een consument in-se niet verplicht mag worden een reden van opzegging aan te geven, maar in dit specifieke geval is de opzegger niet de abonnementnemer en ik kan het even niet vinden wat de consumentenwet hierover zegt. Ik weet wel dat ze een opzegvergoeding mogen vragen omwille van het vroegtijdig stopzetten van een abonnement met een zekere minimumlooptijd, misschien om de opzegvergoeding te laten vallen dat ze dan "bewijs" vragen, maar in hoeverre ze dit ook mógen vragen heb ik m'n twijfels over.

Dit is wat ik er online over kan vinden; (bron)

Een abonnement opzeggen (bv.: kranten of tijdschriften)
Bestaan er echt specifieke regels als ik mijn abonnementen voor kranten of tijdschriften wil opzeggen?

Wat u moet weten
Er bestaat geen wettelijke opzegginstermijn voor zulke abonnementen.

Opzeggingstermijnen mogen dus langer zijn dan 2 maanden zijn (art VI. 91 Wetboek van economisch recht).
Voor alle contracten van bepaalde duur voor de levering van goederen met een clausule van stilzwijgende verlenging moet u dus de contractuele opzeggingstermijn respecteren.

Nogal vaag en ook niet specifiek over het opzeggen van het abo van een overledene.

[ Voor 5% gewijzigd door PinusRigida op 15-11-2022 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:11

Yucon

*broem*

Daffie schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:07:

Het zou dit soort bedrijven vervolgens wel heel erg sieren dat ze, áls dan inderdaad bevestigd is dat het om een legitieme aanvraag van opzegging (vanwege overlijden) gaat, ze snel en adequaat handelen. En dat lijkt Telegraaf niet te lukken en dat vind ik dan ook wel stom van ze.
Ik niet. Het is gepruts vanaf de tekentafel. In praktijk is het aantal krantuitgevers heel beperkt. En aangezien je als je dood bent geen nieuw abonnement af kunt sluiten lijkt het me heel vergezocht dat dit in de praktijk echt een groot probleem op zou leveren, want de persoonlijke gevolgen van nooit meer een krantabbo kunnen nemen zijn nogal groot aangenomen dat je dat wil, maar tegelijkertijd is 'nooit' ook nogal lang. . Tegelijkertijd weet ik wel dat te moeilijk doen tegen nabestaanden op z'n zachtst gezegd niet heel goed voor je goede naam is.

[ Voor 6% gewijzigd door Yucon op 15-11-2022 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daffie
Het enige wat ze in feite willen, is die 'als' kunnen beoordelen. En blijkbaar nemen ze daarbij niet genoegen met alleen het woord van een persoon. Kun je van alles van vinden, maar is dat zo vergezocht?

Edit: Gaat wel erg off-topic zo, trouwens...
Blijf erbij dat de Telegraaf heel krom handelt in dezen en wens @Wijnands succes met de verdere afhandeling, die hopelijk snel soepeler gaat lopen.

[ Voor 21% gewijzigd door Daffie op 15-11-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
PinusRigida schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:27:
[., maar in dit specifieke geval is de opzegger niet de abonnementnemer en ik kan het even niet vinden wat de consumentenwet hierover zegt. Ik weet wel dat ze een opzegvergoeding mogen vragen omwille van het vroegtijdig stopzetten van een abonnement met een zekere minimumlooptijd, misschien om de opzegvergoeding te laten vallen dat ze dan "bewijs" vragen, maar in hoeverre ze dit ook mógen vragen heb ik m'n twijfels over.
Mijn boerenverstand zegt me dat op het moment dat de persoon met wie de overeenkomst tot stand is gekomen komt te overleiden het contract op houdt.
Ik heb er overigens geen moeite mee gehad de telegraaf bewijs te overleggen. Echter zelfs dit heeft niet mogen baten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Wijnands schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 13:35:
[...]
Mijn boerenverstand zegt me dat op het moment dat de persoon met wie de overeenkomst tot stand is gekomen komt te overleiden het contract op houdt.
Dat hangt van de overeenkomst af, zie art. 4:182 BW en art. 6:249 BW.

Als er in de overeenkomst niets staat geregeld mbt een overlijden zijn jullie als gemeenschap van erfgenamen gezamenlijk de nieuwe abonnee. Je hoort formeel gezien het abonnement dus ook gezamenlijk op te zeggen, tenzij een van de erfgenamen een volmacht heeft van de andere erfgenamen om namens de gemeenschap op te treden of er in een testament een executeur-testamentair staat genoemd die de nalatenschap moet afwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

[...]

Ik heb er overigens geen moeite mee gehad de telegraaf bewijs te overleggen. Echter zelfs dit heeft niet mogen baten
Je boerenverstand lijkt me logischerwijs gelijk te hebben.

Deelneming overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
waarom bestaat er geen optie om op je bankrekening andere bankrekening nummers te blokkeren zodat ze niet meer kunnen trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
tweakmember schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:56:
waarom bestaat er geen optie om op je bankrekening andere bankrekening nummers te blokkeren zodat ze niet meer kunnen trekken...
Dat bestaat wel, maar zoals TS al aangeeft in de TS heeft hij c.q. hebben de erven van nog geen toegang tot de rekening omdat er zaken bij de notaris nog niet zijn afgehandeld. Pas daarna zal het proces bij de bank kunnen worden afgerond (wat soms ook nog wel even kan duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Mij anders nooit opgevallen.

[ Voor 48% gewijzigd door tweakmember op 15-11-2022 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Zie o.a. https://www.abnamro.nl/nl...he-incasso-blokkeren.html

Naast blokkeren kun je ook nog incasso's uit het verleden terughalen door de storneren of als de incasso machtiging niet in orde is, een MOI melding te doen bij je bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-04 08:15

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

[...]

Allereerst mijn medeleven in deze hele situatie. Een aantal maanden geleden heb ik helaas een zelfde situatie moeten meemaken en toen heb ik ook 2 kranten (waaronder de telegraaf) moeten opzeggen. Wat ik gewoon gedaan heb was inloggen op het telegraag account en daar gewoon het abbo stopgezet. Als dat account er niet is kun je ook bellen en het daar gewoon opzeggen. Dat heb ik bij de andere krant gedaan en alles was binnen enkele dagen geregeld. Het kan hoogstens zijn dat je een akte van overlijden of iets moet overleggen maar dat zou de moeite niet moeten zijn aangezien je die krijgt.

In ieder geval sterkte ermee.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:41
Gecondoleerd met het verlies,
Misschien even voor de mensen die meelezen in dit topic:
In april is mijn opa (93) overleden.
Mijn oom had al alle inlog gegevens en daarnaast waren mijn 2 ooms gemachtigd op de rekening.
Hierdoor kan je storneringen uitvoeren en alles wat makkelijker regelen.

Advies aan iedereen die dit topic meeleest.
Ook voor jezelf.
Bij mij kunnen mijn ouders na 12 uur in mijn wachtwoord kluis zodat ze controle over alles krijgen.
Ik kan bij mijn ouders na 12 uur in mijn wachtwoordkluis zodat ik eventueel dit soort dingen kan regelen.
Maakt het leven een stukje makkelijker voor je nabestaanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:29

Dennis1812

Amateur prutser

joke_name schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:59:

[...]
Totaal off topic wellicht.
Maar ik snap de na 12 uur niet?

Want hoe weet die kluis dat jij overleden bent en de 12 uur start?

Hier onthoud de telefoon en laptop gelukkig gewoon alle wachtwoorden. Dus mijn vrouw kan overal bij.
Alleen zakelijke account niet. Maargoed. Die verwijderd beheer van het werk wel ga ik vanuit.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:53
joke_name schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:59:

[...]
Zodra de rekeninghouder komt te overlijden en dit wordt doorgegeven aan de bank, dan worden de lopende machtigingen ingetrokken. Aan zo'n machtiging heb je dus alleen wat zolang je het overlijden nog niet hebt doorgegeven aan de bank. Volgens mij is dit alleen niet toegestaan.
Pagina: 1