PinusRigida schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:37:
[...]
Dat vind ik eigenlijk best frappant; dus je moet nog bewijzen dat je niet liegt ook?! Waren de EU regels hierover niet duidelijk genoeg? Als ik me niet vergis hoeft een consument helemaal niks te verantwoorden als die een commerciële dienst wil stopzetten.
Tuurlijk gaat het hier over een nabestaande die iemand anders z'n abo wil stopzetten wegens overlijden maar hey... ik heb zelf jarenlang (van 2016 tot 2021) op een abonnementendienst gewerkt van een non-profit organisatie dat naar z'n leden brochures opstuurde, ging om 8 brochures in tweewekelijkse of maandelijkse oplages met een totaal van zo'n klein miljoen abonnees over heel België;
NOOIT hebben wij ook maar het idee, of de opdracht gekregen om te twijfelen aan nabestaanden die vroegen om het abo van hun overleden familielid stop te zetten, laat staan dat we aan die mensen om bewijs van overlijden vroegen... ik vind het op het randje van respectloos om het te vragen, alsof mensen "als grapje" zouden zeggen dat iemand overleden is, om z'n abo stop te zetten om die dan eens goed te foppen, dit soort pranks gebeuren toch niet, en zo ja: hoe vaak?!
Iemands woord dat iemand overleden is, in functie van een stopzetting van een abo, moet voldoende zijn, niet?
Bewijzen dat je niet liegt is niet zo vreemd, toch? Probeer eens tegen een verzekeraar te zeggen dat ze €10.000 moeten overmaken naar je omdat je inboedel is afgefikt, eens kijken hoe ver je ze krijgt zonder bewijs te leveren
Dat het bij overlijdens een stuk gevoeliger ligt snap ik helemaal. Maar haalt niet weg dat het
1. Een situatie is waar misbruik van gemaakt kan worden
2. Een situatie is waar (kennelijk) al eens misbruik van is gemaakt (ze zullen niet voor niets deze procedure zo bedacht hebben)
Ruzie in relationele sfeer, iemand die het allemaal niet meer op een rijtje heeft, en besluit om diensten van zijn/haar ex-partner op te zeggen onder de noemer 'diegene is overleden'.
Mensen die spijt hebben dat ze een 5-jarig abonnement hebben afgesloten en er eigenlijk heel graag heel goedkoop van af komen en dan maar iemand laten bellen om te vertellen dat de abo-houder overleden is.
Ja het zijn situaties die behoorlijk ziek zijn en ik zou er nooit aan moeten denken. Maar he, de wereld zit helaas niet vol met alleen maar integere, helder-denkende en goedwillende mensen.
Verder vind ik Telegraaf wel heel lomp in dezen hoor. Heel onpersoonlijk en ook gewoon duidelijk niet met de aandacht erbij, gezien de reactie die ze gaven over de moeder van OP (terwijl het om de vader ging)... Erg pijnlijk en slecht.
[
Voor 12% gewijzigd door
Daffie op 15-11-2022 11:54
]