https://www.nu.nl/cultuur...an-51-miljoen-dollar.html
Ik heb een serieuze vraag. Waarom is die 51 miljoen waard? Behalve dan voor beleggingsdoeleinden...
Echt, ik bedoel echt niet flauw te zeggen dat ik dit ook zou kunnen (kan ik niet) maar er zijn natuurlijk genoeg mensen die dit wél kunnen.
Dan begrijp ik ook nog wel dat het geld waard is omdat het een echte Mondriaan is.
Maar 51 miljoen!
Kijk eens in dit lijstje:
Wikipedia: Lijst van duurst verkochte schilderijen
Voor die 51 miljoen kun je ook een van Gogh aanschaffen.
Het heeft voor mij een hoog kleren van de keizer gehalte als ik iets lees als:
Ik heb een serieuze vraag. Waarom is die 51 miljoen waard? Behalve dan voor beleggingsdoeleinden...
Echt, ik bedoel echt niet flauw te zeggen dat ik dit ook zou kunnen (kan ik niet) maar er zijn natuurlijk genoeg mensen die dit wél kunnen.
Dan begrijp ik ook nog wel dat het geld waard is omdat het een echte Mondriaan is.
Maar 51 miljoen!
Kijk eens in dit lijstje:
Wikipedia: Lijst van duurst verkochte schilderijen
Voor die 51 miljoen kun je ook een van Gogh aanschaffen.
Het heeft voor mij een hoog kleren van de keizer gehalte als ik iets lees als:
Enlighten me!Compositie II, geschilderd in 1930, toont Mondriaan op het toppunt van zijn abstracte kunnen. Die werkwijze verfijnde hij tijdens een verblijf in Parijs, waar hij zich onderdompelde in de levendige kunstwereld van de jaren twintig en begin dertig. In zijn doeken uit die tijd gebruikte hij hooguit nog maar één primair kleurvlak per schilderij, in dit geval rood.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof