Beschikbare (dak)ruimte 530Bx585L binnen de opstaande rand van het dak
Geen schaduw vanuit de omgeving, enkel evt van panelen zelf
6300kWh
1 fase (zo te zien toch?) :no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/93JBGOIrKbjfYMBq3mZ2uzQH.jpg?f=user_large)
Budget is max 10K
plaatsen: Panelen plaatsen en koppelen kan ik zelf. de aansluiting richting meterkast wil ik sowieso laten doen
Data? Nee, enkel opbrengst en verbruik
Offertes: nog geen
Noord-Brabant
Wij hebben een andere woning volgend jaar. Daar willen we zonnepanelen plaatsen. Zo te zien kunnen er 12 op het dak geplaatst worden. Ik wil graag zo hoog mogelijk rendement. >500 wp. panelen. Dat komt het dichtst in de buurt van ons verbruik (samengesteld gezin, 4-7 personen). Ik kom niet goed uit wat er allemaal bij komt kijken.Ik heb nu JA Solar JAM72S30 540 panelen geselecteerd. Die hebben een hoog rendement volgens mij.
Hoe het verder zit met omvormer etc, geen idee?
Ook zie ik her en der batterijen die je zou kunnen gebruiken? Maar daar kom ik ook niet echt prijzen van tegen.
Wat zou het ons gaan kosten om 12 panelen van >500 wp te installeren? Inclusief omvormer(s) en aanpassing groepenkast. Dat laatste is denk ook nodig?
Ik hoop niet dat ik teveel open eindjes heb, maar met deze info toch wat adviezen kan ontvangen...
:strip_exif()/f/image/3a1lSMnnkEj6oia95emPydKh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zhoRKykkU3Vf61TYsbmmLhoV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/oYNJED2npj8iFQ58jNEMHYLW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/McjonrOLMmKIBqOr35Yq6mh5.jpg?f=fotoalbum_large)