Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen op 1080P 144Hz scherm de komende 5-8 jaar, liefst zo hoog mogelijke FPS.
Ik speel vanalles maar voornamelijk War Thunder, Battlefield V en Ark: Survival Evolved.
Voornamelijk bij battlefield V merk ik dat de processor het zwaar heeft vandaar rond black friday de keuze voor een upgrade.
Momenteel heb ik dit:
Wil de videokaart meenemen, deze upgrade ik over een jaar of 3 weer de rest lijkt me aan vervanging toe.
Deze setup heb ik aan de hand van de BBG opgezet:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Geen vast bedrag rond de 700-800 euro leek me prima, meer mag ook als dit bang for buck verstandiger is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Alle randapparatuur en mijn GPU.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Alle basis componenten behalve een GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Nee geen merkvoorkeuren, heb nvidia en amd allebei gpu's van gehad ging prima.
CPU alleen intel gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Energieverbruik en geluidniveau is leuk als het laag is maar geen vereiste, performance bovenaan.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee dit heb ik met mijn huidige pc niet gedaan, nu ook niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik vraag me af of er betere keuzes zijn voor een 1080P gamesysteem, voornamelijk bang for buck.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Gamen op 1080P 144Hz scherm de komende 5-8 jaar, liefst zo hoog mogelijke FPS.
Ik speel vanalles maar voornamelijk War Thunder, Battlefield V en Ark: Survival Evolved.
Voornamelijk bij battlefield V merk ik dat de processor het zwaar heeft vandaar rond black friday de keuze voor een upgrade.
Momenteel heb ik dit:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4590 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-H97-HD3 | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Ti Ventus XS 6G OC | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R4 Pearl Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Processorkoeling | Arctic Freezer 33 | € 0,- | € 0,- |
1 | Ventilatoren | Fractal Design Silent Series R3, 140mm | € 12,95 | € 12,95 |
2 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 9 500W CM | € 60,50 | € 60,50 |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 86,18 | € 86,18 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 159,63 |
Wil de videokaart meenemen, deze upgrade ik over een jaar of 3 weer de rest lijkt me aan vervanging toe.
Deze setup heb ik aan de hand van de BBG opgezet:
1 | Processors | Intel Core i5-12400 Tray | € 219,- | € 219,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B660M DS3H DDR4 | € 119,- | € 119,- |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 104,28 | € 104,28 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 36,91 | € 36,91 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-16GIS | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Voedingen | Corsair TX650M (2021) | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 79,- | € 79,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 678,08 |
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Geen vast bedrag rond de 700-800 euro leek me prima, meer mag ook als dit bang for buck verstandiger is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Alle randapparatuur en mijn GPU.
1 | Monitoren | Samsung C27FG70 Zwart | € 360,34 | € 360,34 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Ti Ventus XS 6G OC | € 0,- | € 0,- |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Alle basis componenten behalve een GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Nee geen merkvoorkeuren, heb nvidia en amd allebei gpu's van gehad ging prima.
CPU alleen intel gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Energieverbruik en geluidniveau is leuk als het laag is maar geen vereiste, performance bovenaan.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee dit heb ik met mijn huidige pc niet gedaan, nu ook niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Ik vraag me af of er betere keuzes zijn voor een 1080P gamesysteem, voornamelijk bang for buck.