Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:00
Ik heb een nieuwe werkgever op het oog welke mij een aanbod heeft gedaan.

Tijdens de gesprekken kwam naar voren dat ze een winstdeling hanteren (de afgelopen 8 jaar). Deze winstdeling kwam tot en met dit jaar neer op 1 maandsalaris. Dus dat is zeker een aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden. Echter vandaag heb ik het concept contract gekregen en dit kon ik niet in het contract terug vinden. Ook in de cao die hun hanteren kan ik dit niet terug vinden.

Na wat speurwerk op het internet lijkt het erop dat een bonusregeling normaliter in een contract wordt opgenomen zeker als ze dit al al een langeren periode hanteren. Dus ik wil ze vragen om dit in het contract op te nemen.

Of zijn er ook situaties waarbij dit buiten het contract om geregeld wordt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bij mij staat de bonus in de CAO. Maar wanneer die wordt uitgekeerd en hoe precies verdeeld niet.

Daarnaast zijn er nog andere bonussen / voordelen die gewoon geheel buiten CAO omgaan. Dus heb je nul recht op, kan je nog steeds krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:01
Soms worden bonusvoorwaarden ook opgenomen in de personeelsgids/handboek. Staat daar iets over in in je contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
Het contract verwijst telkens door naar de CAO (Metaal en techniek metaalbewerkingsbedrijf) Hierin kan ik niks terug vinden over de winstdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik val onder het metalektro cao en bij ons staat het specifiek in het arbeidscontract zelf. Wel een karige halve maandsalaris, maar beter dan geen.
Bij mijn vorige WG trouwens ook, die zit momenteel ook bij de Metalektro.

[ Voor 20% gewijzigd door alaintje op 14-11-2022 22:06 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan011
ik ga ze morgen hierover contacteren dat ik dit zwart op wit wil hebben in mijn contract. Zojuist ook nog even de vacaturen door genomen en daar staat letterlijk;

Een pensioenregeling, vakantiegeld én een winstdelingsregeling

Pensioenregeling en vakantiegeld staan netjes in het contract vermeld met bijgehouden tekst en uitleg, maar de de winstdelingsregeling helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankinho
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-06 20:44
Hou er rekening mee dat winstdelingen, bonussen, etc altijd “onder voorbehoud van management” is. In je contract zou iets moeten staan over deelname aan een winstdeling. In mijn ervaring is de winstdeling/bonus dan weer separaat gespecificeerd in een extra document.
Pagina: 1