Beste Forumleden,
Sinds een tijdje heb ik steeds een BSoD,
Daarbij staat de volgende stopcode: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR.
Dit lijkt vooral als de PC koud is een aantal achter elkaar te gebeuren en als de PC eenmaal ‘warm’ gedraaid is, dan neemt de betrouwbaarheid ook toe (volgens de huidige statistiek
).
Wat ik gedaan heb(in volgorde):
1. Alle onnodige harde schijven, usb aansluitingen eruit gegooid.
2.Windows opnieuw geïnstalleerd.
3. Alle nieuwste drivers geïnstalleerd
4.WinDBG geïnstalleerd -> geanalyseerd -> GenuineIntel.sys zou dit probleem moeten veroorzaken..
5.PC is niet overgeklokt, maar voor de zekerheid toch even gecontroleerd in UEFI
6.Temperaturen gecontroleerd van CPU, GPU, Memory (allemaal zeer koel, zelfs bij stresstest van prime95 stabiliseerd de temperatuur bij 70graden)
7. Intel processor Diagnostic Tool gebruikt en geslaagd voor elke test.
8.BurnInTest gebruikt, ook hiermee geslaagd voor alles (CPU, Disk Drive, Memory, graphics, memory )
Mijn specs:
MSI X99A RAIDER (2016)
Kingston Hyperx 4x 8gb 2666MHZ (2016)
Intel Core i7-6800K (2016)
GIGABYTE AORUS GTX 1070 8 GB (2017)
Samsung 970 EVO PLUS M.2 1TB (2019)
Corsair RM750 (ik gok +-7 jaar oud)
Langzamerhand weet ik niet zo goed, waar ik het moet zoeken. En het lijkt me behoorlijk frustrerend om een nieuw moederbord en processor te kopen en later moeten constateren dat het eigenlijk de voeding was die aan vervanging toe was…
Elke vorm van hulp of inzicht word HOOG gewaardeerd!
Sinds een tijdje heb ik steeds een BSoD,
Daarbij staat de volgende stopcode: WHEA_UNCORRECTABLE_ERROR.
Dit lijkt vooral als de PC koud is een aantal achter elkaar te gebeuren en als de PC eenmaal ‘warm’ gedraaid is, dan neemt de betrouwbaarheid ook toe (volgens de huidige statistiek
Wat ik gedaan heb(in volgorde):
1. Alle onnodige harde schijven, usb aansluitingen eruit gegooid.
2.Windows opnieuw geïnstalleerd.
3. Alle nieuwste drivers geïnstalleerd
4.WinDBG geïnstalleerd -> geanalyseerd -> GenuineIntel.sys zou dit probleem moeten veroorzaken..
5.PC is niet overgeklokt, maar voor de zekerheid toch even gecontroleerd in UEFI
6.Temperaturen gecontroleerd van CPU, GPU, Memory (allemaal zeer koel, zelfs bij stresstest van prime95 stabiliseerd de temperatuur bij 70graden)
7. Intel processor Diagnostic Tool gebruikt en geslaagd voor elke test.
8.BurnInTest gebruikt, ook hiermee geslaagd voor alles (CPU, Disk Drive, Memory, graphics, memory )
Mijn specs:
MSI X99A RAIDER (2016)
Kingston Hyperx 4x 8gb 2666MHZ (2016)
Intel Core i7-6800K (2016)
GIGABYTE AORUS GTX 1070 8 GB (2017)
Samsung 970 EVO PLUS M.2 1TB (2019)
Corsair RM750 (ik gok +-7 jaar oud)
Langzamerhand weet ik niet zo goed, waar ik het moet zoeken. En het lijkt me behoorlijk frustrerend om een nieuw moederbord en processor te kopen en later moeten constateren dat het eigenlijk de voeding was die aan vervanging toe was…
Elke vorm van hulp of inzicht word HOOG gewaardeerd!