Batterij voor huis AC-coupling van de zonne-omvormer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watnuweerniet
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-12-2024
Beste allen,

Maat van mij heeft een zonnepaneel installatie en we zijn samen een beetje aan het kijken om daar een accu/batterij aan toe te voegen. De omvormer is een SolarEdge (volgens mij deze, 12.5k weten we zeker, maar zover ik kan zien zijn er meerdere soorten?: https://www.europe-solars....5K-SE27.6K-datasheet.pdf ) en ondersteund NIET een batterij.

Vandaar dat AC-coupling de enige oplossing lijkt. Ik zie eigenlijk weinig bedrijven die dit echt doen (focus lijkt vooral te liggen zoveel mogelijk panelen af te zetten). Even los van de bedrijven wie het leggen, wat zijn hierin mijn mogelijkheden? Ik zie Victron nog wel eens langs komen als optie? Kan ik bijvoorbeeld een meter in de meterkast hangen (dan wel laten installeren) die aanstuurt wanneer de batterij stroom aan een fase toevoegt om zo de import van stroom van buiten te verlagen? Slim laden door communicatie met de omvormer (veel zon laden, etc.)?

Hoor graag van jullie!

(Juiste woord wat ik vaak tegenkom is: retrofitting. Lijkt me dat we dat aan het doen zijn hier. We zijn vooral nog aan het verkennen en ontdekken. Dus alle input is welkom.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Je beseft dat zolang je in Nederland kunt salderen, het totaal geen financieel rendement oplevert? Toch houd ik je topic in de gaten, want ik heb dezelfde vraag... Voor de toekomst.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watnuweerniet
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-12-2024
"De toekomst" precies dat...

Ik ben op de hoogte van salderen, maar dit gaat omlaag. Dus beter even kijken naar de toekomst zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-09 12:43
@watnuweerniet
Het is al even later, maar ik was benieuwd of jullie er wat mee gedaan hebben. Ik heb dezelfde omvormer en ben me ook aan het oriënteren. Saldering mag ik toch niet omdat het zakelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PetraF
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-08 23:46
Toevallig heb ik voor mijn installatie met SolarEdge omvormer een offerte opgevraagd voor een thuisbatterij, dit is mij geadviseerd:

Batterijlader 3,7 kw Solax
Batterij 5,8 kwh Solax tripple power

Hopelijk kun je hier iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
PetraF schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:13:
Toevallig heb ik voor mijn installatie met SolarEdge omvormer een offerte opgevraagd voor een thuisbatterij, dit is mij geadviseerd:

Je zou kunnen kijken of de SolaX 3kWh niet goedkoper of beter leverbaar is. En dan twee stuks natuurlijk. Toen ik die van mij wilde kopen was de 5,8 niet op voorraad, de 3 kWh unit wel. En die zijn erg simpel te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:35
PetraF schreef op donderdag 27 april 2023 @ 14:13:

wat kostte dat?
Pagina: 1