Opzoek naar een nieuwe headset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muna34
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 09:26
Ik ben laatst een zoektocht gestart naar een nieuwe headset. Er is veel keuze maar het is desondanks toch lastig zoeken.

Huidig heb ik een HyperX Cloud 2, echter hier zit kabelbreuk in. Wat nog mooier is, is dat enkel de microfoon stuk is. Ik had een vervangend microfoon onderdeel gehaald om hierachter te komen :+ Ik ben eigenlijk dik tevreden over deze headset. Alleen is het instellen op Linux simpelweg soms vervelend doordat clients zoals Discord niet altijd lekker de hotswap op pakken. Daardoor ben ik geneigd dit keer voor een draadloze te kiezen met een USB dongle.

Ik ben beniewd of de mede-tweaker wat aanraders heeft. De volgende eisen zou ik eraan willen stellen:
  • Linux compatibiliteit (zit vaak op Linux te werken)*
  • Goede microfoon
  • Optioneel: Bluetooth**
* Ik zie dat het een trend is dat gaming headsets t.o.v. headphones USB dongle gebruiken die eigen drivers draaien. Dit is niet erg. De meeste hebben een 2.4Ghz verbinding communiceren met de headset. Alleen niet altijd werken deze drivers lekker met Linux.

** Bluetooth zou een nice-to-have zijn en eventueel een oplossing als er geen Linux compatibility is.

Uiteraard goede geluidkwaliteit en als het even kan ook geen spaceship/cockpit headset qua look. Hoewel ik redelijk op zoek ben naar draadloos is dit geen harde eis. Ik wil alleen voorkomen dat ik door een redelijk stom mankement de headset enkel als headphones kan gebruiken of simpelweg compleet niet meer werkt.

[ Voor 0% gewijzigd door Muna34 op 14-11-2022 17:06 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik zou er een nemen met afneembare kabel, dan is een kabelbreuk ook niet het einde. Of je koopt, als je in de markt bent voor ware kwaliteit, een David Clark. Die zijn volledig te reviseren en de reserveonderdelen blijven lang verkrijgbaar.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:13

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marwatt
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 02-10 14:25
Bluetooth headset werken ook niet echt geweldig onder Linux. Als je de microfoon aan zet dan schakelt de output van headphones naar headset modus waardoor de geluidskwaliteit drastisch slechter wordt. Dan is een verwisselbare kabel een betere oplossing zoals hierboven aangeraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muna34
ocf81 schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:21:
Ik zou er een nemen met afneembare kabel, dan is een kabelbreuk ook niet het einde. Of je koopt, als je in de markt bent voor ware kwaliteit, een David Clark. Die zijn volledig te reviseren en de reserveonderdelen blijven lang verkrijgbaar.
Hoewel die David Clark er mooi uitziet ligt deze echt buiten budget :9 Kabel die je gewoon in de set kan pluggen is uiteraard ook goed, goede tip!
marwatt schreef op maandag 14 november 2022 @ 19:12:
Bluetooth headset werken ook niet echt geweldig onder Linux. Als je de microfoon aan zet dan schakelt de output van headphones naar headset modus waardoor de geluidskwaliteit drastisch slechter wordt. Dan is een verwisselbare kabel een betere oplossing zoals hierboven aangeraden.
Hmm, ik geloof je. Ik heb er geen ervaring mee; maar wel gek sinds Bluetooth net als de dongles ook op 2.4Ghz werkt. Heb je een merk wat je kunt aandragen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Is de uitvoering: Sharkoon Skiller SGH50 wellicht een optie?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gineau
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 02:45
Is nu in de aanbieding bij mediamarkt.

https://www.mediamarkt.nl...ro-gun-metal-1724333.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muna34
Beiden goede opties. Ik zie dat alle HyperX modellen in de aanbieding zijn. Ik ga de draadloze even lenen bij een vriend van me en kijken wat dit qua compatibiliteit doet op Linux. Als de draadloze HyperX werkt dan doe ik die denk ik gewoon. Ik ben opzich goed tevreden over de kwaliteit van het geluid en de microfoon ervan.

Edit:
Net de draadloze getest onder Linux en deze drivers werken gewoon helemaal prima. Ik ga gebruik maken van de deals en bestel de wireless :*)

[ Voor 19% gewijzigd door Muna34 op 15-11-2022 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muna34
Thanks voor de headsup! Heb hem bestelt! _/-\o_

Dank voor de reacties iedereen!
Pagina: 1