Google Nest V3 instellen/configureren met vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReenseM
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-07 09:57
Beste Tweakers,

Het afgelopen jaar heb ik een Google Nest v3 thermostaat, via OpenTherm converter gekoppeld aan mijn Nefit CV-ketel. In de installatie werkt alles geheel naar behoren. Ik heb echter na installatie niks ingesteld qua functionaliteiten, dus de Nest werkt als een 'domme' thermostaat. Ik heb een tijdje de auto-schema functionaliteit gebruikt maar die maakte er een potje van.

Ik krijg de Nest echter niet echt lekker geconfigureerd met onze vloerverwarming. Momenteel staat de thermostaat constant op 19 graden. Dit lijkt mij, met het oog op de huidige ontwikkelingen op de energiemarkt, overbodig.

Ik ben opzoek naar gelijkgestemden die vloerverwarming hebben en een Google Nest thermostaat. Hoe staat jullie Nest ingesteld? Gebruiken jullie Auto-schema, en wat is jullie ervaring daarmee?

Daarnaast, krijgen jullie het voor elkaar om de Nest zo te configureren dat een temperatuur op een bepaald tijdstip behaald wordt? Momenteel lukt het mij enkel om op de thermostaat op een gespecificeerde tijd aan te laten springen, maar niet op een bepaalde tijd X aantal graden te zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door TheReenseM op 14-11-2022 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:30
Ik heb de Nest hier ook gebruikt, maar omdat je vloerverwarming niet echt uit (als in 16 graden) zet had het hier weinig effect.
Het beste blijft je vloerverwarming rond de 19-20 graden. Als je het af laat koelen tot 16 graden dan kost het je een vermogen en veel tijd om dit weer naar 20 graden te krijgen.

Ik heb daarom de domme Honeywell weer terug geplaatst.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReenseM
@Saeverix begrijpelijk! Ik heb hem destijds ook enkel gekocht vanwege de Subsidie: https://www.rvo.nl/subsid...isplay-slimme-thermostaat

Hij ziet er ook wel leuk uit, vandaar dat ik 'm laat hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:13
ws overbodig, maar heb je bij de pro instellingen ook aangepast dat je met vloerverwarming ipv radiatoren verwarmt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReenseM
@olafmol Yes! Gedaan, maar het lijkt verder niks uit te halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:13
TheReenseM schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:34:
@olafmol Yes! Gedaan, maar het lijkt verder niks uit te halen..
Dus als ik het goed begrijp wordt je huiskamer niet op tijd warm? Hoeveel uur van te voren gaat de Nest nu stoken?

NB ik zou denk ik met vvw de aanvoer/voorloop-temperatuur laag en vast zetten op de Nest, bv ergens tussen 25-45 graden aanvoer (afhankelijk van je afgiftevermogen en warmteverlies van je huis), en dan de Nest mooi in aan/uit (dus TrueRadiant uit). En dan eens kijken hoeveel tijd het kost om je kamer op temp te krijgen, en dat dan gewoon inprogrammeren in je schedule. Bij mij heeft al die "auto smartness" van de Nest ook nooit goed gewerkt, en je hebt ook geen enkel idee welke stooklijn ie nu uiteindelijk genereert, en met welke dynamische parameters.
Pagina: 1