Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HONK
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-03 23:55
Hey allen!

Ik ben van plan om een Neo G9 aan te schaffen, alleen twijfel ik aan de performance in game's.

Ik was benieuwd of er hier mensen zijn die een Neo G9 hebben en wat voor performance ze krijgen met hun GPU/CPU set up.

Ik ga binnenkort een nieuwe PC bouwen en wil graag weten wat voor FPS ik kan verwachten met een Neo G9.

Ik hoor graag jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:25
Ik zou het eens omdraaien, wat voor PC ben je van plan te gaan bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
5120x1440 = 7.3 miljoen pixels
3840 x 2160 (4K) = 8,3 miljoen pixels

Je kan dus reviews opzoeken van videokaarten en de 4K benchmarks als leidraad nemen. Je zou er nog 10 tot 15% extra FPS bij op kunnen tellen. Dit is wel met aanname dat games de volledige resolutie ondersteunen

Maar geef vooral ook even aan wat voor systeem je wilt bouwen.. het is nu gokwerk. Met 7,3 miljoen pixels EN 240 hz zou ik wel een deftige kaart halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekiame
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-05 17:05
Zou dan toch wel minstens een 4090 halen als je op 4k 240hz wil draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
Lekiame schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:48:
Zou dan toch wel minstens een 4090 halen als je op 4k 240hz wil draaien ;)
Alleen met DLSS 3 en frame generation :)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HONK
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22-03 23:55
Het systeem wat ik wil gaan bouwen staat nog niet vast maar zal wel in de high end zitten.
Ik zat eigenlijk te denken aan een 7900 XTX ( ik heb echter nog nooit een AMD GPU gehad, maar ik word wel een beetje misselijk van de prijs van high end Nvidia deze gen) maar ik ben benieuwd of deze GPU zo goed gaan zijn als het nu lijkt.

Ik hoef niet perse gebruik te maken van de volledige 240hz (stabiel 100+ is waar ik voor aim) en als ik een comp game speel dan heb ik er ook 0 moeite mee om de settings naar een lagere kwaltijd te zetten.

Ook hoor ik hier en daar dat pixel count niet alles is (ik dacht idd ook dat het met deze monitor het zelfde zou zijn als 4k maar dan net iets beter aangezien je ongeveer een miljoen minder pixels hebt).
Ik heb zelf geen ervaring met ultrawide's en sommige mensen beweren dat de grotere aspect ratio ook een stuk meer rendering kracht kost. aangezien er los van het aantal pixels ook meer assets en dergelijke gerenderd moeten worden. Dit klinkt ergens logisch maar ik weet dus niet of dit onzin is of dat er waarheid achter zit.

Het gaat me er uiteindelijk om dat ik niet duizenden euro's uitgeef aan een PC en alsnog waardeloze FPS krijg in game's.
Pagina: 1