Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jallie
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-05 07:22
Goedemiddag Tweakers,

Vandaag heeft onze CV ketel van 19 jaar oud helaas de geest gegeven.
monteur is langs geweest en deze heeft mij verteld dat het repareren rond de €300 gaat kosten.

aangezien de CV ketel zo oud is wil ik er dit bedrag niet meer in stoppen gezien deze elk moment weer stuk kan gaan.

wat zou volgens jullie de beste optie zijn voor mijn situatie?
op dit moment verwarm ik mijn huis nog met de airco en verwacht mede hierdoor tussen de 1000 en 1200m3 gas kwijt te zijn dit jaar.

spouwmuur en vloer deze zomer laten isoleren.
geen vloerverwarming

een nieuwe CV ketel zou deze week nog geplaatst kunnen worden, als we zouden kiezen voor een warmtepomp zijn de wachttijden helaas lang.

wat is nu de beste optie voor deze situatie? zeker nu de CV ketel kapot is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou ja ik zou dan dus zeker niet wachten op een warmtepomp ... want dan heb je geen warm water meer toch?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zoldier
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 04-05 21:55
Wellicht mogelijkheid om voor de time being een ketel te huren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10:58

Hegeman

Weet van alles wat

Veel mensen die op een warmtepomp overstappen verkopen hun ketel, wellicht dat Marktplaats hier nog een uitkomst biedt? Dan zit je alleen nog met het stukje montage.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:57
kun je navragen welk onderdeel er nu stuk is? ik kan me voorstellen dat er 1 of 2 dingen zijn die veel stukgaan in cv-ketels. Als je die nu repareert kan de ketel mogelijk best een paar jaar vooruit weer. Het zijn geen auto's waar 1200 bewegende delen in zitten lijkt me, waarbij de lijst met mogelijke ellende dus ook heel lang kan worden.

ik zou verder inderdaad even marktplaats afspeuren, genoeg jonggebruikte ketels te vinden voor een paar honderd euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:53
Je hebt warmte nodig en een warmtepomp krijg je pas na de winter geleverd. Wat is er stuk aan de ketel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:28
Jallie schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:25:
op dit moment verwarm ik mijn huis nog met de airco en verwacht mede hierdoor tussen de 1000 en 1200m3 gas kwijt te zijn dit jaar.
Gas verlies door het gebruik van de airco? :?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-05 09:45
€300 is goedkoper dan een tweedehandsketel (wie doet montage, werkt hij wel, etc.), goedkoper dan een nieuwe ketel en je wil niet maanden zonder warm water zitten. Herstellen lijkt mij een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:02

M2M

medicijnman

Een standaard ketel is een vrij eenvoudig ding. Pomp, 3weg klep, brander en luchtblaasmotor. 1 plaat met wat aansturingselectronica en dan heb je het wel gehad. Ik zou 'm repareren.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 11:41
In 'normale tijden' zou je die €300 niet meer uitgeven aan een oude ketel, maar nu in de fase uitstellen tot warmtepomp, kan die €300 je wel de winter doorhelpen, terwijl je op je gemak een alternatief gaat zoeken.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 15:22

Bene

list incomprehension

20 jaar is oud, ik ben het niet eens met de rest. Ik zou een offerte vragen voor een nieuwe ketel. Die gaat minder gas verstoken dan de huidige en daarmee kun je met een dikke duim een inschatting maken wat de meerprijs zou zijn ten opzichte van reparatie. Dat verschil zal zo hoog niet zijn. Ik zat vorig jaar herfst in een vergelijkbare situatie, toen de gasprijzen nog leuk waren, en toen was het al zinniger om een nieuwe ketel op te hangen met in praktijk 25% minder verbruik.

En daarmee kun je in alle rust op zoek gaan naar een warmtepomp zonder dat de levertijd prioriteit heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:46
Bene schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:56:
20 jaar is oud, ik ben het niet eens met de rest. Ik zou een offerte vragen voor een nieuwe ketel. Die gaat minder gas verstoken dan de huidige en daarmee kun je met een dikke duim een inschatting maken wat de meerprijs zou zijn ten opzichte van reparatie. Dat verschil zal zo hoog niet zijn. Ik zat vorig jaar herfst in een vergelijkbare situatie, toen de gasprijzen nog leuk waren, en toen was het al zinniger om een nieuwe ketel op te hangen met in praktijk 25% minder verbruik.

En daarmee kun je in alle rust op zoek gaan naar een warmtepomp zonder dat de levertijd prioriteit heeft.
Een nieuwe ketel heeft geen 25% minder verbruik tenzij de oude een VR ketel was en de nieuwe een HR ketel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naliya
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 04-05 09:19
Is jouw huis warm te krijgen met alleen de airco?

Dan mis je alleen warm water. Warmtepompboilers zijn te krijgen zonder wachten, dan heb je verwarming en warm water.

Dan kan je een warmtepomp voor verwarming bestellen die hopelijk voor de volgende winter geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jallie
@LordSinclair
was voor de airco ruim 1700m3 gas kwijt

@Naliya
op dit moment wel maar tot nu toe is de echte kou nog uitgebleven. ik verwacht niet dat als het straks buiten echt koud is dat de airco het nog trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Remeha Tzerra Ace 28c CW4 is hybride klaar. kost je +- 1100 zonder montage

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Niet zo piepen, half jaar geleden nog een lekke warmtewisselaar ( lees complete branderhuis) van een nefit proline uit 2012 lek gehad. 650 euro verder aan materiaal, uren vielen onder het onderhoudscontract van Warmteservice.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Hackus schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:12:
Elke ketel is hybride klaar.... Trap nou niet in de reclamepraatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Laatst online: 08-05 15:56
Voor een moderne HR ketel ben je voor 1200-1500 max het mannetje. En je kan 20 jaar vooruit. Ik zou altijd voor de nieuwe ketel gaan, de oude is gewoon op en met een modulerende thermostaat + moderne ketel + aanvoertemperatuur op 60 graden en al je andere isolatiemaatregelen kun je hem nog wel eens terug gaan verdienen op korte termijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pennywiser
Hackus schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:12:
Ik zou echt geen Remeha durven aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-05 17:12
Verwarming doe je klaarblijkelijk al elektrisch.
Dus je hebt alleen een warm water oplossing nodig?

Ik zou voor 300 euro die ketel laten repareren en je daarna (in alle rust) op een permanente oplossing storten.
__1337__ schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:16:
Voor een moderne HR ketel ben je voor 1200-1500 max het mannetje. En je kan 20 jaar vooruit. Ik zou altijd voor de nieuwe ketel gaan, de oude is gewoon op en met een modulerende thermostaat + moderne ketel + aanvoertemperatuur op 60 graden en al je andere isolatiemaatregelen kun je hem nog wel eens terug gaan verdienen op korte termijn.
Vind ik wel een enthousiaste schatting.
Ik heb hem vorig jaar laten vervangen, toch flink rondgevraagd maar had geen offertes voor minder dan 2000 euro.
RGA kanaal is vaak ook nog een factor bij oude installaties...

[ Voor 99% gewijzigd door Polderviking op 14-11-2022 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

pennywiser schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:38:
Je hebt warmte nodig en een warmtepomp krijg je pas na de winter geleverd. Wat is er stuk aan de ketel?
@pennywiser
Hoezo dat? Ik heb vorige week een warmtepomp besteld en deze wordt morgen netjes afgeleverd. In Portugal liggen ze gewoon in alle soorten en maten op voorraad. De grootste uitdaging kan een installateur zijn die hem installeerd, als je die hebt dan zit je binnen no-time aan de warmtepomp :)

@t14wo Zie DM :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Altijd schitterend op dit forum met al die stuurlui die aan wal staan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Han schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:21:
[...]

@pennywiser
Hoezo dat? Ik heb vorige week een warmtepomp besteld en deze wordt morgen netjes afgeleverd. In Portugal liggen ze gewoon in alle soorten en maten op voorraad. De grootste uitdaging kan een installateur zijn die hem installeerd, als je die hebt dan zit je binnen no-time aan de warmtepomp :)
Dat wist ik niet, ik dacht net als TS dat levering en montage wachttijden momenteel erg lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

pennywiser schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:23:
[...]

Dat wist ik niet, ik dacht net als TS dat levering en montage wachttijden momenteel erg lang zijn.
VNL chinese meuk om je zwembad mee op te warmen. En als al wel A of B merk is, is het maar de vraag of het model ook in NL gevoerd word. Zo niet kan je wel eens problemen krijgen met onderdelen bij een storing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 13:08
Binnen hoeveel jaar verwacht je daadwerkelijk een warmtepomp te kunnen kopen? Als dat binnen 2 jaar is zou ik hem laten repareren.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat je nog beter weg kunt blijven van warmtepompen op dit moment. Niet omdat ik denk dat het slecht is, maar ik denk dat we nog heel aan het begin staan van de warmtepomp ontwikkelingen. Tel daarbij de vervelende levertijden bij op. Ik schat zelf in dat de meeste mensen pas over een jaar of 10 serieus moeten gaan kijken naar een warmtepomp. Mensen die al volledig op de warmtepomp zitten, en dan niet degene waarbij er metersdiep in de grond pijpen zijn aangelegd, hoor je regelmatig klagen .

Dan zou ik een uitgave van zeg 1500 euro voor een nieuwe ketel met installatie wel een verstandige uitgave vinden. Daarmee ben je ruwweg 15 jaar verzekerd van warmte. Mocht er in die 15 jaar iets veranderen, dan ben en blijf je flexibel. Stel dat je dat al over 5 jaar doet, die ketel ben je op Marktplaats dan zo kwijt (zeker als er een verkoopverbod zou komen zoals bij de brandstof auto's).

Repareren zou ik zelf niet meer zo snel doen, want wat is het volgende wat stuk gaat? En daarbij is een nieuwe ketel waarschijnlijk efficiënter.

Persoonlijk zou ik dus zeggen vervangen het ding en over een jaar of 5 kijken of je hem kan aanvullen met een warmtepomp en dus een hybride systeem hebt. In de jaren daarna komen er hopelijk systemen op de markt die goedkoper, beter en sneller leverbaar zijn dan de huidige warmtepompen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pennywiser schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:17:
[...]

Ik zou echt geen Remeha durven aanraden.
Ben er al jaren tevreden mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

@pennywiser
Het is maar de vraag wat je krijgt en in hoeverre je er over 5 jaar nog blij mee bent. De meeste installateurs hebben voldoende werk om deze import links te laten liggen voor installatie en onderhoud, en dan hebben we het nog niet over eventuele kennis gehad.

Als je het allemaal zelf kan omdat je verstand van zaken hebt, dan zou het wel een oplossing kunnen zijn. Maar voor de gemiddelde consument is zo'n import ding geen optie in mijn ogen.

[ Voor 5% gewijzigd door Drardollan op 14-11-2022 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verstappen33
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:13
Wil je binnen 2-3 jaar een warmtepomp, laten reparen of vraag een installateur of hij nog 2e handsjes heeft staan (ivm omwisseling naar warmtepomp), ik weet dat installateurs oude goede ketels niet zomaar bij het grofvuil zetten..

Wil je pas over 5+ jaren een warmtepomp, ga nu voor een nieuwe..

Volg mijn voorbereidingen op The Ride '25 https://oudeelferink.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jallie
@pennywiser waarom zou je geen remeha aandurven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Jallie schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:30:
Veel gevallen van voortijdige storing en defecten hier gelezen, en ook eigen omgeving meegemaakt. Met name de niet-klantgerichte houding van Remeha viel mij telkens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr3ator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:19

Cr3ator

1 bar is geen bar

Jallie schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:30:
Om dezelfde redenen waarom een iPhonegebruiker geen Samsung koopt: ongefundeerde vooroordelen. Elk merk heeft zijn voors en tegens. Echt slechte producten zijn er niet meer op dat vlak.

Panasonic WH-MDC05J3E5 | 5120Wp @ WZW | 3645Wp @ ONO | NoM met woning uit 1926

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jallie
@pennywiser @Cr3ator oke bedankt, reden dat ik het vraag is dat de installateur waar ik ook het onderhoud van mijn huidige ketel laat onderhouden alleen ketels van Nefit, Remeha en ATAG levert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
@Jallie Als ik het goed begrijp heb je nu dus wel verwarming maar geen warm water.

Uiteindelijk is elke investering in gas nu een verloren zaak.

Een warmtepompboiler kan je deze week nog geleverd krijgen en (zelf) installeren.

Voor verwarming kan je dan rustig kijken of je dat wilt oplossen met een warmtepomp (wellicht wat lastig met je bestaande radiatoren) of één of twee extra airco's op strategische plekken. Voordeel van airco is natuurlijk dat het ook nog eens prima koelt in de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Jallie schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:36:
@pennywiser @Cr3ator oke bedankt, reden dat ik het vraag is dat de installateur waar ik ook het onderhoud van mijn huidige ketel laat onderhouden alleen ketels van Nefit, Remeha en ATAG levert.
Weetje al wat er stuk is aan je huidige ketel? Die 300 is het laagste wat je dient uit te geven, voor minder kan het niet zeg maar. Het is helemaal niet gezegd dat er daarna weet iets snel stuk gaat. Een Marktplaats ketel biedt niet meer zekerheid dan dat, wat staat daarvan op het punt stuk te gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door pennywiser op 14-11-2022 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:26

HaTe

haat niet

Misschien kan je voor een jaartje een ketel huren? Volgens mij is dat vaak het minimum termijn voor huur.
Even snel gekeken. Bij Feenstra ben je voor een jaar 37 euro per maand kwijt en eenmalig 100 euro. Daarna kan je hem weer weg laten halen. In totaal dus 540 euro.
Kan iets goedkoper, dit was voor een CW5 ketel.

[ Voor 51% gewijzigd door HaTe op 14-11-2022 16:46 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ds23man schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:26:
VNL chinese meuk om je zwembad mee op te warmen. En als al wel A of B merk is, is het maar de vraag of het model ook in NL gevoerd word. Zo niet kan je wel eens problemen krijgen met onderdelen bij een storing.
@ds23man (beste stuurlui)
Gewoon een wartmepomp van LG, precies dezelfde die hier in NL te koop is, zelfde EAN nummer en staan gewoon op de lijst voor subsidie.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
HaTe schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:41:
Misschien kan je voor een jaartje een ketel huren? Volgens mij is dat vaak het minimum termijn voor huur.
Even snel gekeken. Bij Feenstra ben je voor een jaar 37 euro per maand kwijt en eenmalig 100 euro. Daarna kan je hem weer weg laten halen. In totaal dus 540 euro.
Kan iets goedkoper, dit was voor een CW5 ketel.
Dan gooi je toch geld weg? 544 eerste jaar en daarna 444 per jaar. Stel dat je voor 1500 een nieuwe kan laten hangen, dan ben je in jaar 3 voordeliger uit. Stel dat een warmtepomp naar je zin nog 6 jaar of langer duurt, dan verdien je het dubbel terug? Nog even los van eventuele inruilmogelijkheden of simpelweg voor 500 euro op Marktplaats zetten.

Huren zou ik echt nooit aanraden, ik ken werkelijk geen enkele situatie waarin dat voordelig is voor de consument. Alleen als je echt geen geld hebt zou het te overwegen zijn, maar de vraag is dan of 37 per maand ook niet problematisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je kan redden met airco en je krijgt het huis daarmee warm en eventueel nog met een of twee oliekachel (heb er één die tot 75m2 gaat) en dan boiler erbij, waarom heb je dan nog een CV nodig. In de badkamer kan je elektrische kachel nemen en klaar.

Ben zelf namelijk ook hierover aan het nadenken, toch een kleine flat en neem wel twee aircounit, boiler en de oliekachel en klaar. Is het armoede? Scheelt hoop geld, geen CV nodig, abonnement, monteur etc.

[ Voor 29% gewijzigd door itsalex op 14-11-2022 16:57 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:47
[...]

@pennywiser
Heb je een link naar de webshop waar je deze besteld hebt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:26

HaTe

haat niet

Drardollan schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:51:
[...]

Dan gooi je toch geld weg? 544 eerste jaar en daarna 444 per jaar. Stel dat je voor 1500 een nieuwe kan laten hangen, dan ben je in jaar 3 voordeliger uit. Stel dat een warmtepomp naar je zin nog 6 jaar of langer duurt, dan verdien je het dubbel terug? Nog even los van eventuele inruilmogelijkheden of simpelweg voor 500 euro op Marktplaats zetten.

Huren zou ik echt nooit aanraden, ik ken werkelijk geen enkele situatie waarin dat voordelig is voor de consument. Alleen als je echt geen geld hebt zou het te overwegen zijn, maar de vraag is dan of 37 per maand ook niet problematisch is.
Als je na een jaar een warmtepomp wilt, is het dus wel best voordelig. Een 2ehands ketel is wellicht gratis, maar installatie ben je ook wel zo 500 euro aan kwijt.. en dan nog maar afwachten of die wel werkt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PVPaneel
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 12:56
Wat is mogelijk en wat wil je zelf? Als je voorlopig niet aan de warmtepomp kan/wil (afgifte systeem niet optimaal, geen geld voor), dan een nieuwe ketel. Die is goedkoop in aanschaf, betrouwbaar en hangt er waarschijnlijk morgen, wel zo fijn als het geen zomer is. Later uit te breiden met hybride of vervangen voor full electric.
Als je je later bedenkt, verkoop je hem door op Marktplaats, valt de feitelijke investering niet veel groter uit dan een tweedehandsje en heb je de zekerheid van tijd om rustig te puzzelen. Tenzij je al concrete plannen hebt voor een warmtepomp. Dan geef je 300 euro uit om de tijd tussen nu en installatie WP te overbruggen.

[ Voor 11% gewijzigd door PVPaneel op 14-11-2022 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Han schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:50:
[...]

@ds23man (beste stuurlui)
Gewoon een wartmepomp van LG, precies dezelfde die hier in NL te koop is, zelfde EAN nummer en staan gewoon op de lijst voor subsidie.
En dan nog even een installateur vinden die de zaak in bedrijf wil stellen (subsidie) en de garantie richting LG Nederland wil afhandelen.... En ik denk dat LG Nederland ook niet echt hard loopt bij garantie. Ja, ze zijn volgens de Europese regels verplicht om garantie te verlenen als het om een gelijkwaardig model gaat, de termijn waarin dat gedaan moet worden is nergens geregeld volgens mij. Beetje lullig als je een half jaar op een sensortje zit te wachten. De regelgeving lijkt in de EU ideaal, maar de praktijk is dat bepaald niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
HaTe schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:02:
[...]

Als je na een jaar een warmtepomp wilt, is het dus wel best voordelig. Een 2ehands ketel is wellicht gratis, maar installatie ben je ook wel zo 500 euro aan kwijt.. en dan nog maar afwachten of die wel werkt.
Als je nu nog moet gaan verdiepen in een warmtepomp, dan is een jaar erg krap. En als het niet lukt om iets te vinden naar je smaak dan zit je zo weer een jaar verder op dit moment. Mijn probleem met een dergelijke constructie is dat je geen idee hebt wanneer je een warmtepomp kan krijgen (als het sowieso al mogelijk is, ook dat kan een dingetje zijn natuurlijk) en daardoor ongemerkt bakken met geld weg gooit.

Ik had het niet zozeer over 2e hands kopen, maar over 2e hands verkopen. Sorry voor de onduidelijkheid.

Warmtepompen zijn leuk, zeker als je een systeem kan laten aanleggen met buizen de grond in (geen idee hoe die dingen precies heten). Maar ik heb echt mijn twijfels of dit op dit moment de beste keuze is voor iedereen.

[ Voor 12% gewijzigd door Drardollan op 14-11-2022 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-05 23:09
een tweede hands intergas van marktplaats durf ik er wel in te hangen.
maar wel klant zijn verantwoording. ook al komt er soms wel wat goeds voorbij.
een nieuwe is niet gekveel duurder. een vorrote/verouderde ketel instalaeer ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
t14wo schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:59:
[...]

Heb je een link naar de webshop waar je deze besteld hebt? :)
@Han Ik denk dat heel veel mensen hier nieuwsgierig naar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

pennywiser schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:14:
@Han Ik denk dat heel veel mensen hier nieuwsgierig naar zijn.
https://www.amifrigo.com/pompe-a-chaleur-air-eau/lg.html

Even een translate plugin installeren op de browser, leest net wat makkelijker. Na bestelling en indien op voorraad (die met 4 á 5 dagen levertijd, 4-5 Jours, zijn op voorraad) heb je hem met een week thuis. En ja, dit zijn gewoon de zelfde als die je hier in Nederland koopt. Ze staan ook gewoon op de subsidielijst, is een aankoop binnen Europa dus aanschafbon is geldig bij het aanvragen van de subsidie. Er zijn al diverse gebruikers op Tweakers die er al één hebben draaien. Zelfde geldt voor de aircosystemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Han schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:19:
[...]

https://www.amifrigo.com/pompe-a-chaleur-air-eau/lg.html

Even een translate plugin installeren op de browser, leest net wat makkelijker. Na bestelling en indien op voorraad (die met 4 á 5 dagen levertijd, 4-5 Jours, zijn op voorraad) heb je hem met een week thuis. En ja, dit zijn gewoon de zelfde als die je hier in Nederland koopt. Ze staan ook gewoon op de subsidielijst, is een aankoop binnen Europa dus aanschafbon is geldig bij het aanvragen van de subsidie. Er zijn al diverse gebruikers op Tweakers die er al één hebben draaien. Zelfde geldt voor de aircosystemen :)
Volgens mij mis je een puntje, je hebt een rekening nodig van een Nederlands bedrijf qua in bedrijfstelling om voor subsidie in aanmerking te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

ds23man schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:21:
Volgens mij mis je een puntje, je hebt een rekening nodig van een Nederlands bedrijf qua in bedrijfstelling om voor subsidie in aanmerking te komen.
Volgens mij stuurt mijn installateur mij gewoon een rekening ;)

Als ie dat niet doet dan ook prima, dan heb ik geen subsidie nodig :P
Zoals ik al aangaf, je moet wel een installateur hebben uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lbreman
  • Registratie: November 2018
  • Niet online
@Jallie Heb je al vloerverwarming in je woning? Zo ja dan zou ik zelf de gok wel aandurven met de airco's, in combinatie met een direct te installeren warmtepompboiler. De nieuwe warmtepomp dan zsm zelf installeren daarna. Beiden in bedrijf laten stellen door een installateur met juiste SBI code.

Ik kan me voorstellen dat eventuele andere leden van het huishouden hier anders over denken.😁

www.opnaargasloos.nl: 9900Wp, 2x30HP 500l buffer, Atlantic WPB, Ravelli Alfa S, Panasonic monobloc J-series 5kW, Model 3 LR

Pagina: 1