Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit word een PC om te gamen, bij voorkeur 1440p en te streamen op Youtube/Twitch.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Totaal zou ik rond de 2000 euro willen uitgeven, dus inclusief randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Belangrijk is dat het systeem 1440p aan kan en tegelijkertijd kan streamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede performance, niet te veel lawaai, RGB is leuk
Ga je overklokken?
Dit is niet de bedoeling
Wat verwacht je van ons?
Er zijn redelijk wat factoren waar je rekening mee moet houden bij het samenstellen van een PC. Zo was ik lang van plan om een Intel + RTX3800 systeem te kopen, maar dat is puur door de naam en niet gebaseerd op feiten. En deze combinatie zou inclusief de randapparatuur net te duur zijn, tenzij ik nog ergens op kan besparen. Setup staat hier beneden. De laatste tijd hoor ik dat AMD videokaarten de beste bang for-the-buck zijn en wil ik ook gerust daar voor gaan. Het zou leuk zijn om te kijken als deze componenten goed samen werken en als ze Windows 11 ondersteunen. Bedoeling is om met Black Friday te kijken waar ik de beste deals kan krijgen voor de onderdelen.
Welke 1440p monitor wordt er aangeraden?
Deze setup had ik eerst in gedachten, maar waar zou ik hier nog op kunnen besparen?
Deze setup is gebaseerd op de BBG met wat tweaks op de processor, videokaart en voeding.
Dit word een PC om te gamen, bij voorkeur 1440p en te streamen op Youtube/Twitch.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Totaal zou ik rond de 2000 euro willen uitgeven, dus inclusief randapparatuur
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Belangrijk is dat het systeem 1440p aan kan en tegelijkertijd kan streamen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor bepaalde merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede performance, niet te veel lawaai, RGB is leuk
Ga je overklokken?
Dit is niet de bedoeling
Wat verwacht je van ons?
Er zijn redelijk wat factoren waar je rekening mee moet houden bij het samenstellen van een PC. Zo was ik lang van plan om een Intel + RTX3800 systeem te kopen, maar dat is puur door de naam en niet gebaseerd op feiten. En deze combinatie zou inclusief de randapparatuur net te duur zijn, tenzij ik nog ergens op kan besparen. Setup staat hier beneden. De laatste tijd hoor ik dat AMD videokaarten de beste bang for-the-buck zijn en wil ik ook gerust daar voor gaan. Het zou leuk zijn om te kijken als deze componenten goed samen werken en als ze Windows 11 ondersteunen. Bedoeling is om met Black Friday te kijken waar ik de beste deals kan krijgen voor de onderdelen.
Welke 1440p monitor wordt er aangeraden?
Deze setup had ik eerst in gedachten, maar waar zou ik hier nog op kunnen besparen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 405,- | € 405,- |
| 1 | Moederborden | MSI Pro B660M-A WiFi DDR4 | € 151,89 | € 151,89 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3080 Gaming OC 10G (rev. 2.0, LHR) | € 889,- | € 889,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 FX | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 112,90 | € 112,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold - V2 | € 113,- | € 113,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 79,- | € 79,- |
| Totaal | € 1.954,41 | |||
Deze setup is gebaseerd op de BBG met wat tweaks op de processor, videokaart en voeding.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 5700X Boxed | € 245,- | € 245,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 6900 XT | € 699,- | € 699,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 FX | € 119,- | € 119,- |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,05 | € 29,05 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Aegis F4-3200C16D-32GIS | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold - V2 | € 113,- | € 113,- |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 79,90 | € 79,90 |
| Totaal | € 1.533,85 | |||