Hallo, na tien jaar met mijn PC gedaan te hebben vind ik het tijd om iets nieuws aan te schaffen nu black friday dichterbij komt. Ik weet vrij goed wat ik wil, maar het leek me alsnog handig om het hier te plaatsen. Misschien hebben er mensen nog suggesties om het toch net wat anders te doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb een aantal eisen:
Rond de 2000 EUR, liever minder uiteraard
.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen randapparatuur nodig, maar voor de rest is de boel zo oud dat ik alles nieuw wil hebben.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GPU met CUDA is (helaas...) toch wel een must.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar van fatsoenlijke kwaliteit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven aangegeven moet het mini-ITX zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk vooral een check. Misschien dat iemand nog waardevolle suggesties heeft. Zie hier onder wat ik nu in gedachten heb:
Aanpassing: zie niet dat de ASUS ROG Strix B660-I Gaming WiFi DDR5 is, dus aangepast naar het Gigabyte moederbord.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik heb een aantal eisen:
- Mini-ITX gezien ik regelmatig onderweg ben tussen verschillende woonplaatsen en graag mijn desktop enigszins makkelijk mee wil kunnen nemen.
- Ik game op een 1080p/165 Hz monitor, eigenlijk altijd op ultra settings als het kan. De games die ik speel zijn vaak diegene die grafisch wat zwaarder zijn (RDR2, Witcher 3, FS2020, etc.). Ik snap dat er waarschijnlijk mensen zijn die een RTX 3080 voor 1080p overdreven vinden, maar als ik wat videos op youtube kijk haalt een 3080 de 165 FPS in bijvoorbeeld RDR2 niet op ultra settings. Daarnaast moet de boel ook de komende jaren gewoon fatsoenlijk kunnen draaien dus met dat in het achterhoofd lijkt me de 3080 geen slechte optie.
- Naast gamen wil ik ook nog regelmatig wat ML dingen kunnen draaien. Het gaat dan vooral om CPU workloads die ik wil kunnen parallelliseren, dus een wat groter aantal threads lijkt me ook mooi.
- Voor de hobby doe ik nog wel eens wat in Blender. Maar dat is geen belangrijk punt.
Rond de 2000 EUR, liever minder uiteraard
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb geen randapparatuur nodig, maar voor de rest is de boel zo oud dat ik alles nieuw wil hebben.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
GPU met CUDA is (helaas...) toch wel een must.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zolang het maar van fatsoenlijke kwaliteit is.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals hierboven aangegeven moet het mini-ITX zijn.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk vooral een check. Misschien dat iemand nog waardevolle suggesties heeft. Zie hier onder wat ik nu in gedachten heb:
| # | Category | Product | Prijs |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600KF Boxed via NBB | € 360,04 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B660I AORUS PRO DDR4 | € 229,90 |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 3080 X3 LHR via NBB | € 779,00 |
| 1 | SSD | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 114,90 |
| 1 | HDD | Seagate Barracuda Compute 2,5" (5400rpm), 4TB | € 124,75 |
| 1 | Behuizingen | Lian Li A4-H20 (PCI-e 4.0 riser cable) Zwart | € 153,85 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB | € 73,85 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 118,85 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V650 SFX Gold | € 74,99 |
| Totaal | € 2.030,13 | ||
Aanpassing: zie niet dat de ASUS ROG Strix B660-I Gaming WiFi DDR5 is, dus aangepast naar het Gigabyte moederbord.
[ Voor 2% gewijzigd door Tricyrtis op 14-11-2022 15:04 . Reden: Niet compatibel moederbord ]