ADSL gaat steeds langzamer

Pagina: 1
Acties:

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 13:03
Heb nu 3 weken ADSL thuis, maar de laatste anderhalve week ofzo gaat mijn ADSL gekke dingen doen.

Als je aanlogt gaat het supersnel, maar enige tijd gaat het steeds trager.
bijv. Voordat ik naar werk ga doe ik mijn ADSL aan en begin te downloaden (edonkey of iets anders) lekker met 40 ~ 50 kb/sec. Als ik thuis kom is de snelheid zo'n 3 kb/sec!! en het webbrowsen gaat super langzaam.

Dit is alleen de laatste week ofzo daarvoor merkte ik er niks van. Dus ik bellen naar de Helpdesk en die zeggen dat het probleem wordt opgelost door de drivers te downloaden op de Mxstream site. Dus dat doe ik. Maar die drivers helpen helemaal niks, nog steeds hetzlefde probleem!!.

Suggesties iemand, of hebben andere ook dit probleem.

Ik heb een "ethernet ISDN" ADSL modem die van alcatel

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19:48

Hu9o

Schokkend

Op woensdag 29 augustus 2001 11:51 schreef Chillmeister het volgende:
Heb nu 3 weken ADSL thuis, maar de laatste anderhalve week ofzo gaat mijn ADSL gekke dingen doen.

Als je aanlogt gaat het supersnel, maar enige tijd gaat het steeds trager.
bijv. Voordat ik naar werk ga doe ik mijn ADSL aan en begin te downloaden (edonkey of iets anders) lekker met 40 ~ 50 kb/sec. Als ik thuis kom is de snelheid zo'n 3 kb/sec!! en het webbrowsen gaat super langzaam.

Dit is alleen de laatste week ofzo daarvoor merkte ik er niks van. Dus ik bellen naar de Helpdesk en die zeggen dat het probleem wordt opgelost door de drivers te downloaden op de Mxstream site. Dus dat doe ik. Maar die drivers helpen helemaal niks, nog steeds hetzlefde probleem!!.

Suggesties iemand, of hebben andere ook dit probleem.

Ik heb een "ethernet ISDN" ADSL modem die van alcatel
Zeggen dat jou verbinding langzamer is geworden kan je moeilijk zeggen aan de hand van edonkey. Want mischien is de verbinding aan de andere kant wel langzamer geworden, omdat er iemand bij is gekomen met downloaden.
Misschien zijn er ook wel mensen bij jou in de buurt die dan ook gaan zitten downloaden, en dat het daarom langzamer gaat (dit is bij cabel wel het geval)

Maar er zijn wel sites over om je snelheid te sjecken...

http://homepage.tinet.ie/~leslie/testpage/testpg56.htm?19051459

of

http://homepage.eircom.net/~leslie/testpage/testlrge.htm

moet je het daar mee maar ff kijken of het 's middags slomer gaat. Mijn vervaring (met cabel) is dat bij Kazaa (soort Edonkey) dat het downloaden 's ochtends het snelst gaat...

succes

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Chillmeister
maar web browsing gaat ook langzamer en zelfs email ophalen gaat moeilijk. Effe opnieuw verbinding maken en het gaat weer sneller. Maar ja dat is ook irritant. betaal niks voor niks 99 piek per maand.

Dit gebeurt net zo vaak s'nachts als in de middag of ochtend

Verwijderd

Natuurlijk gaat je internet langzamer wanneer je Edonkey hebt draaien, deze vreet nl. veel van je upload. Je shared immers.
Je download gaat dan ook veel langzamer, heeft iedereen.

Gewoon ff Edonkey afsluiten (helemaal!), dat scheelt!

• Chillmeister
Ok is heb het dus niet goed uitgelegd, heb edonkey aanstaan.
Begin gaat download heel snel met edonkey mmar mijn webbrowsing gaat ook snel.

Paar uur later is edonkey te downloaden met meestal 3 kb/sec
dan zou er nog genoeg band breedte zijn op snel te kunnen web browsen. toch??? dus niet bij mij.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, edonkey die blokt echt je verbinding, heb ik ook met kabel, wil ik gaan surfen doe ik em uit.

• Chillmeister
volgens mij heb ik andere topics gezien met dit probleem, dus kan ik beter daar kijken want anders krijg ik van de replys als "UTFS"
of hij wordt gesloten

Verwijderd

Wat voor OS draai je ?

• Chillmeister
Server is Win 2K, met 2 3-com 3c905b-TX kaarten
Alactel ISDN home touch modem ofzo (kan nu effe niet kijken want ik zit nu op werk)

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Alcatel Speed Touch Home ISDN.... Maar Indd het ligt aan Edonkey...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:52
Als je hele upload vol is kan je computer maar weinig ontvangst bevestigingen sturen naar de server waar je van aan het download bent dus gaat het downloaden erg langzaam.

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-06 23:32
Ok gebruik voor 1 dag e-donkey niet, ga vervolgens om de paar uur een bestand van een public ftp downloaden (ftp.planet.nl ofzo) en hou in de gaten hoe snel die gaat, als het goed is zou de snelheid dan niet omlaag moeten kunnen gaan. Gebuerd dat wel, dan is je ADSL centrale misschien overbelast (m.a.w teveel users erop aangesloten) en dan is het gewoon een kwestie van wachten tot ze de centrale uitbreiden denk ik.

Verwijderd

geloof ze nou maar, het ligt ECHT aan edonkey.. gebruik liever gnotella ofzo.. stukken adsl vriendelijker... edonkey dwingt ons gewoon onze kostbare kbtjes upload te delen met andere warez hoeren... tsjah, dat pik ik niet.. heb nog meer te doen op internet!!:P

Verwijderd

Gebeurt het alleen met edonkey? Ik lees op download.com veel recensies over de nieuwe napsters en die koemn allemaal neer op dat er wellicht spyware meedraait en dat het steeds meer hun snelheid omlaag haalt. Ik zou zeggen gooit die share client software er eens uit en ook uit je register. Probeer dan eens een paar uur te internetten kijken of dan je verbinding langzamer gaat of niet.

Als de snelheid dan goed blijft dan bevestigt het mijn vermoeden en is de software van edonkey, dus zal je iets daaraan moeten doen. Dus of slikken of iets anders zoeken. Anders naar je ISP bellen.
Pagina: 1