Installeren oven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• cy-gor25
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:30
Hallo iedereen,

Ik heb een Ariston oven die het wat aan het begeven is (roest vanbinnen en wat gammel) en toe is aan vernieuwing.

Het probleem is dat deze in een kast tegen de muur aanstaat en dat een verwarmingselement de installatie moeilijk maakt.

Ruimte tussen de radiator en muur: 49,5 cm
Breedte van de huidige oven (en waarschijnlijk de vervangende oven) is 54,5 cm volgens de handleiding.

Kan je de oven er met een hoek laten inglijden als het ware?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CaQf9NrRL1CPUKKdhVRqzB4yHBs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WjrhIAweIWKwcREVankU7XmQ.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via cy-gor25 op 14-11-2022 16:40)

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:18

pietje63

RTFM

Mijn ervaring is dat het binnenwerk minder breed is dan het frame, dus dat een hoek wel kan.

Redelijk eenvoudig te testen ook, vaak; oven open, schroef los, oven naar je toe trekken (en dan voel je de speling al)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Alle reacties

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01 01:50

Koppensneller

winterrrrrr

Je zou eventueel het apparaat erboven er ook uit kunnen halen, dan de oven er onder een (verticale) hoek in laten glijden en het bovenste apparaat terugplaatsen.

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-01 15:06
of even de verwaming afdoppen via het voetventiel en dan de verwarming demonteren

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • Beste antwoord

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:18

pietje63

RTFM

Mijn ervaring is dat het binnenwerk minder breed is dan het frame, dus dat een hoek wel kan.

Redelijk eenvoudig te testen ook, vaak; oven open, schroef los, oven naar je toe trekken (en dan voel je de speling al)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

• cy-gor25
Koppensneller schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:03:
Je zou eventueel het apparaat erboven er ook uit kunnen halen, dan de oven er onder een (verticale) hoek in laten glijden en het bovenste apparaat terugplaatsen.
Bedankt!

Dat erboven is een deel van de oven, ik zie nu dat de foto niet zo goed is, dit zijn de bedieningsknoppen.

• cy-gor25
maartentmm schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:07:
of even de verwaming afdoppen via het voetventiel en dan de verwarming demonteren
dat is inderdaad ook een optie, maar dat zou ik willen voorkomen. Als het echt niet anders kan ga ik dat doen.
Afdoppen, van dat woord had ik nog nooit gehoord! Doet met wel denken dat ik de verwarming check voor de winter begint.

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-01 19:04
Vaak kan je wel voelen of je een hoek kunt maken. Doe wat @pietje63 zegt en je weet genoeg.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Pagina: 1