Sausklaar muur

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views

• Kalmarmar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-09-2023
Hoi!

Ik heb een nieuwe appartament in de nieuwbouw. Wat beteken sausklaar muur? Kan ik meteen verven? 8)7

Verwijderd

Kijk eens goed naar het woord sausklaar. Klaar om te sauzen dus.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja.

Behangklaar houd in dat je nog luchtgaatjes in je muren hebt van het storten van beton, en dat zie je heel goed als je dat gaat sauzen, waarbij je met behang dat niet meer kan zien ;)

Ey!! Macarena \o/

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:41
Sausklaar betekent normaliter dat de muur is gestuct met een fijne finishlaag afwerkpleister. Hierna kun je meteen verven met een door jouw uitgekozen muurverf. Hou wel rekening met een extra zuigende ondergrond en gebruik dus een voorstrijkmiddel of goedkope latex als eerste laag.

HD4Life @ Full-HD

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:36
Dat kan sowieso natuurlijk, maar sausklaar betekent inderdaad dat er vrijwel geen voorwerk meer gedaan hoeft te worden.

Let wel, er zijn nogal wat verschillen in opvatting over wat sausklaar is.
Onze stukadoor was wat ruimer met het begrip dan ik, dat levert soms wat gezeur op.

• D0m1nat0r11
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-01 09:52
Wel sowieso ff voorstrijk er op smeren en you're good to go

• Kalmarmar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 19-09-2023
Duidelijk. DANK!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Kalmarmar welkom op Tweakers!

Om het voor iedereen interessant te houden verwachten we hier iets meer inzet voordat je een topic opent. In dit geval dus bijvoorbeeld door de term even op te zoeken, of na te vragen bij de partij die de woning aan jou oplevert. Dat is sowieso de enige partij die echt duidelijkheid kan geven over wat je precies kan verwachten.

Houdt daar een volgende keer a.u.b. rekening mee, in plaats van je vraag direct te plaatsen. Alvast veel plezier met je nieuwe woning in elk geval!

PS: een beetje meer aandacht voor correcte spelling wordt ook op prijs gesteld.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.