Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:03
Ik zoek een?
Ik zoek een toetsenbord ter vervanging van mijn trouwe Logitech Illuminated. Dit toetsenbord bevalt mij enorm goed, vooral vanwege de "platte" toetsen en lichte toetsaanslag daardoor. Maar nu er toetsen los beginnen te laten, wordt het toch wel tijd voor wat nieuws.

Belangrijk voor mij zijn;
  • "Plat" toetsenbord zoals de illuminated
  • Eenvoudig gebruik van mediatoetsen
  • Draadloos, met accu
  • Apart numeriek gedeelte
Ik heb zelf mijn oog al laten vallen op de Logitech MX Keys, een collega die deze heeft is er heel enthousiast over. Heb hem even mogen proberen en typt ook lekker weg. Enige wat ik me even afvraag is hoe fijn dit toetsenbord werkt tijdens het gamen.

Wat is je budget?
Max 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben fan van Logitech, dit merk heb ik qua toetsenborden al jaren. Maar belangrijkste is een toetsenbord wat voldoet aan mijn eisen

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het toetsenbord gebruik ik voor een tweetal zaken.
1) Ik ben een fanatieke Battlefield gamer en;
2) ik ben software ontwikkelaar en werk regelmatig vanuit huis.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:51
Tja, toetsenborden zijn best persoonlijk.
Ik zou zelf zeggen dat de Logitech MX Keys een goede draadloze vervanger kan zijn van je oude Illuminated.
Gezien je hem zelf ook al hebt geprobeerd, waarom niet?
Je kan ook een willekeurige winkel binnenlopen (bijvoorbeeld MediaMartk) en daar gewoon eens diverse toetsenborden uitproberen.
Wat vind je lekker?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
Ik heb een MX keys, typt inderdaad echt heerlijk, maar voor gamen niet afdoende daarvoor gebruik ik de K95XT. Je kunt ook kijken naar een goedkoper mechanisch Corsair model.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spoonman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 09:15
Toevallig dat je de K740 vermeld, ik ben recent dit filmpje tegen gekomen, dat de K740 vergelijkt met de cherry stream:

YouTube: Can the Cherry Stream Wireless Keyboard dethrone the BEST Office Key...

Ik heb een Cherry Stream TKL besteld, komt straks toe.
Normaal gezien bestel ik duurder speelgoed (ik typ dit op een keychron q3, en heb ook al een keychron k1 gehad), maar dit cherry toetsenbord ga ik op kantoor gebruiken, aangezien we daar enkel crappy membraan toetsenborden krijgen.

Van de cherry stream zijn trouwens ook draadloze modellen:
product: Cherry Stream Keyboard Wireless

De logitech mx keys is zeker ook een optie, daar hoor ik alleen maar goeie dingen over, al zit die wel iets boven je budget.

Voor je budget heb je ook al een low-profile mechanisch toetsenbord:
product: Sharkoon PureWriter RGB

Die sharkoon heb ik een tijdje geleden aan mijn vriendin kado gegeven, ze gebruikt het al meer dan een jaar iedere dag en ze is er zeker tevreden van (zij heeft de versie met blauwe switches)

Voor iets meer heb je een draadloos mechanisch toetsenbord, de keychron k1 (heb ik ongeveer anderhalf jaar gebruikt, zeer tevreden van, weggedaan wegens nood aan nieuw speelgoed :) )
YouTube: K1 Brown vs. Blue Switches and K3 Red Optical for comparison

[ Voor 65% gewijzigd door spoonman op 15-11-2022 08:48 ]

https://free-sudoku-puzzle.net - http://chordoracle.com - https://resistorcolors.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
Royeboi schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:57:
Ik heb een MX keys, typt inderdaad echt heerlijk, maar voor gamen niet afdoende daarvoor gebruik ik de K95XT. Je kunt ook kijken naar een goedkoper mechanisch Corsair model.
Interessant! Waarvoor vind je de MX Keys voor gaming niet afdoende? Wat mis je?
spoonman schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:14:
Toevallig dat je de K740 vermeld, ik ben recent dit filmpje tegen gekomen, dat de K740 vergelijkt met de cherry stream:

YouTube: Can the Cherry Stream Wireless Keyboard dethrone the BEST Office Key...

Ik heb een Cherry Stream TKL besteld, komt straks toe.
Normaal gezien bestel ik duurder speelgoed (ik typ dit op een keychron q3, en heb ook al een keychron k1 gehad), maar dit cherry toetsenbord ga ik op kantoor gebruiken, aangezien we daar enkel crappy membraan toetsenborden krijgen.

Van de cherry stream zijn trouwens ook draadloze modellen:
product: Cherry Stream Keyboard Wireless

De logitech mx keys is zeker ook een optie, daar hoor ik alleen maar goeie dingen over, al zit die wel iets boven je budget.

Voor je budget heb je ook al een low-profile mechanisch toetsenbord:
product: Sharkoon PureWriter RGB

Die sharkoon heb ik een tijdje geleden aan mijn vriendin kado gegeven, ze gebruikt het al meer dan een jaar iedere dag en ze is er zeker tevreden van (zij heeft de versie met blauwe switches)

Voor iets meer heb je een draadloos mechanisch toetsenbord, de keychron k1 (heb ik ongeveer anderhalf jaar gebruikt, zeer tevreden van, weggedaan wegens nood aan nieuw speelgoed :) )
YouTube: K1 Brown vs. Blue Switches and K3 Red Optical for comparison
Dank je voor je uitgebreide reactie, ik zal de video's en verschillende opties die je noemt eens bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
Rohem schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:26:
[...]

Interessant! Waarvoor vind je de MX Keys voor gaming niet afdoende? Wat mis je?
De korte travel vind ik voor thuiswerken heel prettig, maar voor gaming vind ik het fijner knoppen te hebben die je dieper kunt indrukken. De Speed/Silver switches van Cherry die mijn K95 XT platinum gebruikt vind ik daarbij prettiger gamen. Soms gebruik ik die ook voor werk hoor, typt op zich ook prima. Ik wissel ze een beetje af eigenlijk.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohem
Ik heb uiteindelijk toch besloten de MX Keys te bestellen, straks na werktijd even ophalen bij de MediaMarkt. Zal de ervaringen hier nog wel even delen.

Dank voor de tips en het meedenken @GarBaGe, @Royeboi & @spoonman !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoooostB
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-07 17:57
@Rohem Ik zit in een zeer vergelijkbare situatie, hoe bevalt hij? Zou je hem adviseren voor een werk/game combinatie?

Tesla Model 3 AWD 19" 2021 | https://www.tindie.com/products/35869/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
JoooostB schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:57:
@Rohem Ik zit in een zeer vergelijkbare situatie, hoe bevalt hij? Zou je hem adviseren voor een werk/game combinatie?
Ik heb hem gisterenavond voor het eerst geprobeerd tijdens een paar potjes Battlefield. Dat ging echt prima! Toetsen zijn iets zwaarder tov mijn Illuminated, maar daar went snel. Ook is de hoek van het toetsenbord iets hoger toch mijn oude, maar vind ik niet storend.

Morgen werk ik voor een deel thuis, dan kan ik je laten weten hoe het voor werk bevalt. Maar maak ik mei eigenlijk geen grote zorgen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohem
JoooostB schreef op woensdag 16 november 2022 @ 19:57:
Ik heb hem nu paar uurtje in gebruik met thuiswerken. Heerlijk toetsenbord om mee te werken, is wel wennen uiteraard tov mijn Illuminated. De MX Keys ligt aan de bovenkant iets hoger, dus m'n polsen zijn wat meer gebogen Maar niet hinderlijk tot nu toe. En het toetsenbord is wat compacter, dus dat is zeker ook even wennen.

Toetsen zelf zijn echt superfijn, zit een soort van "rond kuiltje" in zeg maar. En merk met het typen dat dit dit helpt om de toetsen goed te raken. Zal nu ook de nieuwigheid zijn en straks minder merkbaar verwacht ik.

Ik ben blij met m'n keuze :Y)
Pagina: 1