Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

gaming/work desktop 1800€

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• matti054
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-08 12:08
Heyo, Ik wil een nieuwe desktop ik weet er zelf nagenoeg niets van... Ermee dat ik lekker hulp kom zoeken bij jullie.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games speel ik wel graag. Momenteel speel ik veel overwatch maar soms speel ik al wel eens een iets zwaarder spel zoals Elden Ring. Hoe mooier het er uit ziet hoe beter en 'smooth gameplay' is belangrijk. Voor de rest is het werk gedoe, niets speciaals.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1800 euro denk ik wel dat een mooie limiet is. Je mag altijd voor minder gaan. Maar aub niet meer. >.<

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zie onderaan voor het scherm dat ik gebruik. Misschien dat ik binnenkort wel naar een beter scherm overga.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dat momenteel 32Gb de mode is wat ik momenteel heb

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb voor 1 of andere reden iets voor ASUS en ik heb liever intel dan amd(Ik heb geen idee wat er beter is maar heb altijd intel gehad en dat was altijd goed)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil een mooie tower. Indien mogelijk zou waterkoeling wel nice zijn(?) Voor de rest zou ik graag hebben dat deze even lang kan meegaan als de huidige of misschien zelfs langer.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Mijn huidig systeem is van 2018 ongeveer maar het is voor 1 of andere reden hoe langer hoe meer problemen aan het geven. Random black screens of de fans van de gpu dat niet automatisch draaien. Ook soms schakelt hij niet helemaal uit en ben het een beetje beu aan het worden. Dus nieuw systeem dan maar.

Als je dingen zou kunnen gebruiken van dit systeem mag dat. Ik weet wel niet echt wat al die problemen aan het veroorzaken is. En ik wil ervan af dus ja, hou dat in gedachten... Buiten dat, blijf aub binnen het budget. Als het echt écht niet anders kan of ik zou echt zoveel beter hebben voor wat meer geld dan kan ik er wel over zien.

Dit is mijn huidig systeem:
Note: De ram is een klein beetje trager. Ik heb 2666mhz en in totaal heb ik 4 van 8gb

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-8700 Boxed€ 314,69€ 314,69
1MoederbordenASUS ROG Strix B360-F Gaming€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenASUS ROG STRIX-GTX1080-8G-GAMING€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Desktop HDD, 1TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenPhanteks Eclipse P400 Tempered Glass Zwart€ 78,40€ 78,40
1MonitorenAsus MG248QR Zwart€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper TX3 Evo€ 21,95€ 21,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 62,90€ 62,90
1VoedingenCooler Master MasterWatt 650€ 83,50€ 83,50
1Solid state drivesSamsung PM981 256GB€ 0,-€ 0,-
Totaal€ 561,44

Als er nog vragen voor me zouden zijn dat je verder zou kunnen helpen mag je dat altijd vragen. Als ik iets verkeerd heb gedaan en dit niet helemaal juist heb ingevuld, zeg me dat dan en ik breng het in orde!

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 18:22
De vraag is dan wat je wilt. Voor een 1080p gaming systeem voldoet deze set-up nog steeds aardig (een snellere CPU/RAM is dan de eerste upgrade), je videokaart zit in dezelfde klasse als de huidige RX6600. Wil je over naar 1440p of 4K, of wil je op HD blijven? Op hogere resolties wordt de videokaart een prioriteit om up te graden.
De voeding is matig - vervang deze!

[ Voor 15% gewijzigd door martyw op 13-11-2022 23:25 ]

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 12-11 21:24
Mijn huidig systeem is van 2018 ongeveer maar het is voor 1 of andere reden hoe langer hoe meer problemen aan het geven. Random black screens of de fans van de gpu dat niet automatisch draaien. Ook soms schakelt hij niet helemaal uit en ben het een beetje beu aan het worden. Dus nieuw systeem dan maar.
Black screens en niet helemaal uit willen klinkt een beetje als een matige voeding. Dat van die GPU fans is wel een beetje apart.
uitvoering: Corsair TX750M (2021)

En dan zou ik even een volledige herinstallatie van windows en al je drivers doen. Wellicht is er weinig aan de hand met de pc

Ook een bios updateje doen naar de laatste versie https://rog.asus.com/moth...ming-model/helpdesk_bios/
Dan heb je gelijk alle system stability fixes binnen en kun je eenvoudig over naar windows 11 zonder in de bios te hoeven graaien naar TPM instellingen

Ik zou het in ieder geval proberen in plaats van het probleem niet oplossen en gewoon 1800 tegen een nieuwe pc aan smijten

[ Voor 33% gewijzigd door youridv1 op 14-11-2022 13:15 ]

• matti054
Yo yo, bedankt voor de antwoorden.

Ik ga hoogstwaarschijnlijk kijken naar een 4k monitor op black friday. Wat zou ik dan moeten vervangen in deze build? Of gaat die het nog prima aankunnen?

Ik heb nog nooit een bios update gedaan maar ik had gehoord van een vriend dat er wel wat kan mislopen? Dus heb ik er wat schrik voor. Is het ez om te doen?

De voeding heb ik alvast opgeslagen in een lijstje.

Momenteel zijn de gpu fans dat niet automatisch draaien het grootste probleem eigenlijk want ik moet manueel de snelheid aangeven om het te doen draaien wat natuurlijk niet handig is. Kan het zijn dat ie wat defect is of komt dit waarschijnlijk ook door de voeding?

• youridv1
Dat met die gpu fans moet je even uitwerken als je daar hulp bij wilt.
Als je de fans gewoon op auto hebt staan, dan doen ze dus helemaal niks?
Of kan het zijn dat de fan curve ingesteld staat om niks te doen tot een bepaalde temperatuur? Heb je zelf de curve ingesteld/met wat voor tool regel je die snelheid nu?

Als je op 4K gaat gamen is alleen een gpu upgrade waarschijnlijk genoeg. Een 6800XT of 6900XT zou mijn voorkeur hebben qua value

bios update kan misgaan ja, maar niet per se door human error. Als je gewoon de stapjes volgt in de moederbord manual, of je zoekt het op online, dan kan er weinig misgaan. Er ontstaan problemen wanneer bijvoorbeeld de stroom wegvalt tijdens de update, maar dat is in nederland HEEL erg zeldzaam

[ Voor 25% gewijzigd door youridv1 op 14-11-2022 14:46 ]

• martyw
Voor 4K gaming is de CPU/RAM minder belangrijk dan de GPU, dan zou ik een RX6900XT met een goede voeding zoeken, bijvoorbeeld
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenASUS TUF Gaming Radeon RX 6900 XT€ 699,-€ 699,-
1VoedingenCooler Master V850 Gold - V2€ 113,-€ 113,-
Totaal€ 812,-

• martyw
En koop er nog 1 of 2 ventilatoren bij - bv Arctic F12 PWM PST Zwart, 120mm

• matti054
Alright voor een 4k systeem heb ik dat lijstje opgeslagen.

De fans draaien gewoon helemaal niet wanneer hij op automatisch staat. Ik heb dit pas opgemerkt omdat er games random sloten en soms zelfs mijn computer gewoon volledig afsloot. Nou ja 1 keer kan gebeuren, 2 keer achter elkaar begint het wat raar te zijn maar wanneer die het consequent doet is er een probleem.

Een vriend van me had dan eens komen zien en zei dat hij gemerkt had dat de fans niet draaide en had toen de fans gewoon permanent op 50% gezet en sindsdien crashte mijn pc en mijn games veel minder, maar het gebeurt nog wel.

Het programma waar het mee hij dat gedaan heeft was iets van asus rog maar ik weet de exacte naam niet meer en ben momenteel niet thuis. Wanneer ik thuis kom kan ik je de exacte naam geven indien nodig.

De bios update zal ik ook dit weekend ergens proberen. Hopelijk gaat het allemaal gewoon goed.

• youridv1
Heel bijzonder dat zo'n basale feature het niet doet. permanent 50% is een beetje vervelend ja. Het is waarschijnlijk Asus GPU Tweak. Daar kun je ook gewone fancurves in instellen eventueel.

Goed ,als je op 4K wil gamen maakt het opzich niet uit, want dan moet je toch een andere gpu

• matti054
Aight na alles te updaten zijn er nog steeds wel wat problemen. En ik weet niet of gewoon wat vervangen het gaat oplossen. Dus heb ik besloten deze pc door te geven en gewoon een volledig nieuwe pc te maken.

Met het budget dat ik had gegeven, wat raden jullie aan te kopen?

Ik zou er graag lang mee overweg kunnen dus als deze ook wat futureproof zou kunnen zijn zou dat wel mooi zijn. Het is ook black week/friday momenteel dus misschien zijn er wel mooie koopjes momenteel?

Alvast bedankt!
Pagina: 1