Met 2 in living aan zelfde tafel en beiden Teams calls

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M9820441
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 24-05 21:43
Situatie:
Sinds corona beiden thuiswerkend.
50% van de tijd zijn we beiden aan het bellen (Teams).

Ikzeft krijg nogal vaak opmerking dat de persoon recht tegenover mij duidelijk hoorbaar is terwijl ik praat wat vervelend is voor de persoon aan de andere kant van de lijn.

Ik heb momenteel een Plantronics Basis bedrade headset zonder ANC.

Budget : 400EUR
Wat zoek ik : degelijke hoofdtelefoon (over- of on-ear) die dit probleem oplost.

Ik heb mij al suf gezocht op allerlei fora ...
Ik denk aan
- een Sony MX4000 / 5000
- Jabra Evolve2 85 Teams Certified

De vraag is dus simpel : welke headphones filtert het geluid van stemmen weg bij het maken van Teams calls...
Ik vind allerlei testen met blenders / blaffende honden ... maar hier is het voornamelijk het geluid van andere personen in dezelfde ruimte die de andere niet mag kunnen horen.

Gezien de prijs wil ik de Headphone ook gebruiken om muziek te luisteren / Youtube cursussen te volgen.
Alle raad is welkom ....

Beste antwoord (via M9820441 op 15-11-2022 12:49)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Niet.
Als je een microfoon hebt die menselijke stemmen kan filteren, zal die ook jouw stem filteren behalve als dit instelbaar is (ik weet niet van zo'n optie). Opties zijn volgens mij beperkt tot: een keelmicrofoon (lol), een cubicle maken van zacht en dempend materiaal wat je in callcenters veel ziet of op grotere afstand van elkaar gaan zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door True op 13-11-2022 21:00 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Niet.
Als je een microfoon hebt die menselijke stemmen kan filteren, zal die ook jouw stem filteren behalve als dit instelbaar is (ik weet niet van zo'n optie). Opties zijn volgens mij beperkt tot: een keelmicrofoon (lol), een cubicle maken van zacht en dempend materiaal wat je in callcenters veel ziet of op grotere afstand van elkaar gaan zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door True op 13-11-2022 21:00 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Gaat 'm idd niet worden; wij hebben hetzelfde probleem op kantoor. Soort van half open ruimte waarbij ik zelfs via collega A de gesprekken opvang van collega B (die 4m verder zit).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

True schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:00:
Niet.
Niet helemaal het geval.

Een plantronics Voyager Focus (II) heeft een mic die stemgeluid filtert, maar ook zeer sterk de richting waar het geluid vandaan komt. Worden veel met succes in open office locaties gebruikt.

Dit is een voorbeeld van een headset die een heel eind komt.
ANC heeft alleen waarde voor jezelf: Dat je de ander niet hoort terwijl jij op een call zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je kan beter investeren in zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://pictureserver.net/images/pic/26/ca/undef_src_sa_picid_800640_x_760_type_whitesh_image.jpg?ver=14

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:49

Dennis1812

Amateur prutser

Op de meldkamer ambulancezorg werken we met Sennheiser headsets met microfoon (BT verbinding). Exacte model kan ik wel voor je nakijken eventueel

Wij zitten op ~1.5m van elkaar vandaan en wij zijn goed verstaanbaar voor de melder zonder dat ze collega's horen die in andere meldingen zitten.

Met 1 knop ook makkelijk je microfoon te muten (al kan dat met Teams natuurlijk ook).

Wellicht is zoiets een optie?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:32
Dennis1812 schreef op zondag 13 november 2022 @ 21:17:
Op de meldkamer ambulancezorg werken we met Sennheiser headsets met microfoon (BT verbinding). Exacte model kan ik wel voor je nakijken eventueel
Deze?
https://www.schaefer-shop...nheiser-bluetooth-mb-pro2

Dit is ook prima spul.
https://www.eposaudio.com...bluetooth-headset-1000882

Zolang de microfoon maar op een stok voor je mond zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 00:45
Ik gebruik zelf krisp.ai die, bij gebruik met koptelefoon, andere stemmen uitfiltert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:49

Dennis1812

Amateur prutser

Zou goed kunnen.
Bij ons hebben de meeste nog wel een microfooncondoom eromheen. Sommigen zijn die al kwijt.
Weet niet of die er door ICT opgedaan zijn of van fabriek al erop zitten.

Er zit een soort station bij waar je hem op klikt om te koppelen met jouw werkplek. Dat station is weer verbonden met de telefoon.
(Ik gok, al is het een complete aanname, dat dat is om de telefoon van BT te voorzien zodat de headset erop kan) kan ook zomaar wel nodig zijn

Opladen is met een magnetische stekker die je et makkelijk opklikt.
12uurs dienst houd de accu wel vol. Na een jaar gaat accu hard achteruit en is een 8uurs net haalbaar. Daarna moet je (voor ons beroep dan) de accu wel wisselen. Dat is zo simpel dat iedere medewerker dat mag en kan bij ons.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
U bedoelt een plopkap? Die dingen doen niet zoveel tegen omgevingsgeluid, tenzij het windruis of ploppen zijn, die worden gedempt.

Verder is het handig dat je een dergelijke microfoon kunt instellen met betrekking tot gate en eventueel EQ waarmee je al een boel weg kunt filteren. Dat zal alleen niet mogelijk zijn binnen Windows, neem ik even aan.
Pagina: 1