“Schaam” panelen verplaatsen naar noord/oost dak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metabee
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-02-2023
Beste tweakers,

Heeft iemand ervaring met het verplaatsen van de nieuwbouw zonnepanelen?

Ik heb een offerte gekregen waarbij de kosten van een uitbreiding van 8 panelen meer dan 8000 euro incl btw gaat kosten. Dit vind ik dan ook belachelijk duur (solaredge).

Mijn idee is om eventueel de bestaande panelen met een string omvormer te verplaatsen naar het noord-oost dak en het zuid-west dak te voorzien van 12 zonnepanelen met enphase.

Kun je enphase en string zonnepanelen tegelijkertijd aansluiten?

(Huis moet nog gebouwd worden.)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 12:24
Panelen laten verplaatsen door een installateur is financieel eigenlijk nooit de moeite waard. Dat was het 2 jaar geleden al niet, en nu helemaal niet meer. Is ook niet zo raar, want dat is bijna 2x zoveel werk als een nieuwe installatie maken, voor een fractie van het resultaat.
Als zelf doen geen optie is, zou ik de bestaande situatie lekker laten wat het is, en nieuwe panelen er omheen leggen op de vrije dakvlakken.

Verder maakt het niet uit wat voor systeem je zou gebruiken voor je nieuwe installatie. Het wordt toch een volledig nieuwe installatie, die onafhankelijk werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:41
https://www.installatie.n...an-mijn-schaampanelen-af/

Relevante link. Nooit meer panelen laten leggen door de aannemer, die schrijven met een hooivork.

Als je meer informatie geeft (zie template uit TIPS), dan kunnen we je van goede informatie voorzien. 8000 voor 8 panelen is inderdaad belachelijk.