Toon posts:

Warcraft 2--geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff een vraagje over warcraft 2....ik heb dus een soundblaster live 5.1, maar welke souncard optie moet ik dan aanvinken om geluid te krijgen.... en welke nummers moet ik da kiezen... vandat irq zooi enzo, je moet er 3 invullen.....

Btw mn boxen zijn dtr 2000 geloof ik........

alvast bedankt

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
gewoon proberen wattie standaard zegt :)

en anders staan er in je autoexec.bat nog een regeltje met de waardes die je moet invullen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Standaard werkt niet, geeft die zo'n foutmelding, ik heb iedere soundblaster geprobeerd enne, wat zijn de waardes dan?:)

Nog iets.... alles gaat veelste snel, nu heb ik wel eens gehoord van een proggy dat je computer langzamer maakt voor oudere spelen, kan iemand een link geven dan?
Snelheidprobleem zit hem in het scrollen, niks werkt, ik heb het op zn langzaamst staan, maar het gaat nog steeds veeeeelste snel.

• Ramon
  • Nu online
Op woensdag 29 augustus 2001 11:37 schreef MrPiccolo het volgende:
Standaard werkt niet, geeft die zo'n foutmelding, ik heb iedere soundblaster geprobeerd enne, wat zijn de waardes dan?:)
heb je wel de DOS drivers voor die SBlive! geinstalleerd dan?
Nog iets.... alles gaat veelste snel, nu heb ik wel eens gehoord van een proggy dat je computer langzamer maakt voor oudere spelen, kan iemand een link geven dan?
Snelheidprobleem zit hem in het scrollen, niks werkt, ik heb het op zn langzaamst staan, maar het gaat nog steeds veeeeelste snel.
met je toetsenbord scrollen werkt wel.

Verwijderd

Topicstarter
toetsenbord scrollen gaat ook veeeeeeeelste snel:)

enne dosdrivers? Ik heb deze hele computer niet geinstalleerd.... ikke.. ben niet zo'n tweaker, maar ik weet hoe ik een spel moet opstarten:)

maar ff zonder gekheid... kan je die dos driver ook downloaden? enne schop die dan niks in de war? Ik heb zoals ik al zei een 5.1 soundblaster live.

En ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik start warcraft wel op via windows...

• Ramon
  • Nu online
Op woensdag 29 augustus 2001 11:41 schreef MrPiccolo het volgende:
toetsenbord scrollen gaat ook veeeeeeeelste snel:)
wat voor pc isset dan? :)
enne dosdrivers? Ik heb deze hele computer niet geinstalleerd.... ikke.. ben niet zo'n tweaker, maar ik weet hoe ik een spel moet opstarten:)
nja ik weet niet (meer) hoe het precies zit bij de SBlive! maar heb je hebt dus DOS drivers nodig.
maar ff zonder gekheid... kan je die dos driver ook downloaden? enne schop die dan niks in de war? Ik heb zoals ik al zei een 5.1 soundblaster live.
die zoudenn als het goed al geinstalleerd moeten zijn
En ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar ik start warcraft wel op via windows...
dat maakt niet uit... het blijft een DoS spel :)

Verwijderd

je heb emulators voor dat geluid gebeuren
en voor t vertragen kan je moslow gebruiken, als het enkel je scroll is wat te snel gaat moet je gewoon de scrollspeed bij options omlaag gooien :)

Verwijderd

Topicstarter
Mn systeem is een intell pen 3.

Enne de dosdrivers zijn dus misschien geinstalleerd, maar toch doet het geluid het nog niet?

Enne scroll is al op zn laagst.

Enne waar ken ik zo'n geluid emulator van daan toveren.

Enne dat was het, dag.

enne alvast bedankt.

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 11:37 schreef MrPiccolo het volgende:
Speel dan Warcraft II Battle.net edition... die heeft van bovenstaande allemaal geen last :) bovendien kun je dan lekker online Warcraften :) Kost bijna niks meer volgens mij... ik heb em toen ie net uitkwam (jaartje geleden) nieuw voor 50,- gekocht...

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 29 augustus 2001 13:13 schreef Profile het volgende:

[..]

Speel dan Warcraft II Battle.net edition... die heeft van bovenstaande allemaal geen last :) bovendien kun je dan lekker online Warcraften :) Kost bijna niks meer volgens mij... ik heb em toen ie net uitkwam (jaartje geleden) nieuw voor 50,- gekocht...
Dat is misschien zo gek nog niet, maar toch wil ik die geluidsemu en mowslow (waar kan ik dat btw downen) proberen.

Is warcraft 2 de battle.net edi nog wel te koop nu dan? niet dat ik stad en land moet afzoeken in de grabbelkissies:) 50 gulden vind eigenlijk ook nog wel te duur voor zo'n spel, ook al zal die nu misschien wel goedkoper zijn.

• Ramon
  • Nu online
Op woensdag 29 augustus 2001 13:13 schreef Profile het volgende:

[..]

of wacht ff op warcraft 3 :)

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 13:27 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

of wacht ff op warcraft 3 :)
Dat doen we OOK :)

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 13:15 schreef MrPiccolo het volgende:

[..]

Dat is misschien zo gek nog niet, maar toch wil ik die geluidsemu en mowslow (waar kan ik dat btw downen) proberen.

Is warcraft 2 de battle.net edi nog wel te koop nu dan? niet dat ik stad en land moet afzoeken in de grabbelkissies:) 50 gulden vind eigenlijk ook nog wel te duur voor zo'n spel, ook al zal die nu misschien wel goedkoper zijn.
Ik heb het nog even opgezocht... hij kost bij blizzard zelf (online shop) nog $9,95 ... 25 piek dus, en hij zal vast nog wel goedkoper zijn ergens... da's toch geen geld voor een spel dat je maandenlang boeit :)

Ik ga zelf effe die Starcraft DVD bestellen denk ik :)

Verwijderd

Op woensdag 29 augustus 2001 13:39 schreef Profile het volgende:

[..]

blegh... ik kan ook niks goed doen heh :)

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Op woensdag 29 augustus 2001 13:15 schreef MrPiccolo het volgende:

[..]

zag hem laatst bij de Dixons staan voor 30,-
een paar online winkels staat ie ook voor 30 maar dan komen er nog verzendkosten bij.

• RUXperienced
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06-2024
Wil je onder windows spelen, dan zul je wel aan de battle.net edition moeten, want t origineel geeft geen geluid onder windows dacht ik (dit omdat warcraft 2 gebruik maakt van eigen sound drivers)...

Verwijderd

standaard instellingen:
adress: 220h
irq: meestal 5 of 7,moet je ff testen
dma: 1
als je hier van afwijkt dan heb je een vage kaart >:)

Verwijderd

Topicstarter
Die blizzard market ding is geloof ik alleen voor Amerika?
Neways, ik ben vandaag even naar dixons geweest en die hadden het niet. Ook ben ik bij intertoys en die zooi geweest.. hadden het ook niet?

Cd-express had geen "hit" toen ik warcraft 2 intypte... dus wat nu?

Ken iemand misschien een url geven van het programaatje dat je comp langzamer maakt en die geluids emu?

alvast bedankt.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 13:42 schreef MrPiccolo het volgende:
Die blizzard market ding is geloof ik alleen voor Amerika?
Neways, ik ben vandaag even naar dixons geweest en die hadden het niet. Ook ben ik bij intertoys en die zooi geweest.. hadden het ook niet?

Cd-express had geen "hit" toen ik warcraft 2 intypte... dus wat nu?

Ken iemand misschien een url geven van het programaatje dat je comp langzamer maakt en die geluids emu?

alvast bedankt.
proggie voor computer langzaam maken :?
waar is dat voor nodig?
start>uitvoeren>edit c:\autoexec.bat
voeg toe:
set blaster=a220 i5 d1, dat is alles.
start naar ms-dos om het spel te spelen.
klaar.......... oh ja vergeet de muis driver niet!

Verwijderd

Topicstarter
Set blaster=A220 I5 d1 h5 p330 t6... dit staat er in de autoexec.... klopt dat? Ik heb nog steeds geen geluid.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 14:06 schreef MrPiccolo het volgende:
Set blaster=A220 I5 d1 h5 p330 t6... dit staat er in de autoexec.... klopt dat? Ik heb nog steeds geen geluid.
dan heb je een dos-driver van je kaart nodig :?
zit wel op de bijgeleverde cd.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet even een dos driver installeren en dan is alles goed? Muis werkt nu in ieder geval perfect.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 14:08 schreef MrPiccolo het volgende:
Dus ik moet even een dos driver installeren en dan is alles goed? Muis werkt nu in ieder geval perfect.
yep wel uitkijken met het coventioneel geheugen!
sommige proggie's slurpen geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Nu ga je me bang maken:), Ik ben hier dus een echte beginner in, al heb ik wel een paar x een video driver geinstalleerd... das toch wel hetzelfde... he?:)

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 14:14 schreef MrPiccolo het volgende:
Nu ga je me bang maken:), Ik ben hier dus een echte beginner in, al heb ik wel een paar x een video driver geinstalleerd... das toch wel hetzelfde... he?:)
nee dat is iets anders.
probeer gewoon eerst maar eens die geluids-drivers.
als je low memory meldingen krijgt dan hoor ik het wel.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik ken de cd, zo 1-2-3 niet vinden.. kan je het misschien van de support site halen?

Tis een soundblaster live 5.1... das toch van creative?

Verwijderd

probeer het zo te maken:

config.sys
devicehigh=c:\windows\command\himem.sys
devicehigh=c:\windows\command\emm385.exe ram
dos=high,umb

autoexec.bat
@echo off
set dircmd=/o
set blaster=a220 i5 d1
lh c:\mapnaam van muis(bv mouse)\mouse.com
lh c:\mapnaam van geluid(creative\bestandsnaam driver.exe
nu moet het lukken,kijk gelijk maar ff naar de vrije memory
mem intikken in dos.
ps ik heb het hier over de dos die je opstart tijdens F8 indrukken bij het opstarten.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 14:20 schreef MrPiccolo het volgende:
Tja, ik ken de cd, zo 1-2-3 niet vinden.. kan je het misschien van de support site halen?

Tis een soundblaster live 5.1... das toch van creative?
http://www.creative.com/support/files/download.asp

• Ramon
  • Nu online
Op donderdag 30 augustus 2001 14:22 schreef pentium het volgende:
probeer het zo te maken:

config.sys
dos=high,umb

autoexec.bat
@echo off
set dircmd=/o
set blaster=a220 i5 d1
mem intikken in dos.
ps ik heb het hier over de dos die je opstart tijdens F8 indrukken bij het opstarten.
die mouse is niet nodig voor warcraft 2 hoor... :)

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 14:28 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

die mouse is niet nodig voor warcraft 2 hoor... :)
ook goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik muis altijd bij warcraft euh?

maarre, ik ga dat algebra van jouw dalijk wel even proberen, als je het iets duidelijker omschrijf:)

Ik heb net de f8 dos modus geprobeerd, en daar bleek dat de muis en het geluid het niet doen... dus ik moet van beide de driver onder dos installeren... lijkt me:)

maar ik ga even kijken wat de link is van je..

Toch harstikke bedankt, ook al zal het vermoeiend zijn met zo'n computerleek als ik,

Verwijderd

Topicstarter
Die link is van 1 of andere remotecenter... geen dosdriver ofzo... ik ga nog maar eens goed zoeken naar de cd.

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 14:33 schreef MrPiccolo het volgende:
Die link is van 1 of andere remotecenter... geen dosdriver ofzo... ik ga nog maar eens goed zoeken naar de cd.
oops.... sorry :D
BTW hij moet op die cd staan.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 30 augustus 2001 14:22 schreef pentium het volgende:
probeer het zo te maken:

config.sys
dos=high,umb

autoexec.bat
@echo off
set dircmd=/o
set blaster=a220 i5 d1
mem intikken in dos.
Dus als ik het goed begrijp, moet ik naar f8 dos dan config.sys intype en dan die waardes... en hetzelfde verhaal met autoexec.bat?

---lh c:\mapnaam van muis(bv mouse)\mouse.com
lh c:\mapnaam van geluid(creative\bestandsnaam driver.exe---
dit begrijp ik alleen niet echt? Moet die lh er ook voor staan? enne ik zou die mapnamen niet weten... moet ik dan gewoon muis intype bij zoeken ofzo?

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 14:36 schreef MrPiccolo het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp, moet ik naar f8 dos dan config.sys intype en dan die waardes... en hetzelfde verhaal met autoexec.bat?

---lh c:\mapnaam van muis(bv mouse)\mouse.com
lh c:\mapnaam van geluid(creative\bestandsnaam driver.exe---
dit begrijp ik alleen niet echt? Moet die lh er ook voor staan? enne ik zou die mapnamen niet weten... moet ik dan gewoon muis intype bij zoeken ofzo?
nee je moet eerst in windows de waarden van config.sys en autoexec.bat veranderen met edit:
bv start>uitvoeren>edit config.sys ;)
het is verstandig om er LH voor te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Tja we komen er wel.....:)

Alleen, is er nog een mogelijkheid om die autoexec enzo op te slaan? dalijk verknal ik alles weer enzo. en nog iets... creative map heb ik gevonden in program files, maar waar kan de mouse zijn? Toen ik mouse intikte in search vond ie van die losse filetjes in windows en andere dirs... dus wat moet ik nu doen dan? Ik zit er over te denken om maar zonder geluid te spelen:)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, laat ook maar... ik ga wel zonder geluid verder spelen:)Toch harstikke bedankt voor je hulp!

Maar nu wil ik even terugkomen op mijn eerdere vraag.... Waar kan ik WarCraft 2:battle net edition kopen? Ik heb dixon, speel goedzaken en cd-express geprobeerd... niks gevonden.... Ook heb ik gekeken op blizzards site en daar zeiden ze dat er een mogelijke levertijd van 4 tot 6 weken is.... dat wil ik dus ook niet doen... heeft iemand nog ideeen... of heb je het spel ergens gezien, of wil je het verkopen aan mij... plz zeg het :)

Verwijderd

Op donderdag 30 augustus 2001 14:47 schreef MrPiccolo het volgende:
Nee, laat ook maar... ik ga wel zonder geluid verder spelen:)Toch harstikke bedankt voor je hulp!

Maar nu wil ik even terugkomen op mijn eerdere vraag.... Waar kan ik WarCraft 2:battle net edition kopen? Ik heb dixon, speel goedzaken en cd-express geprobeerd... niks gevonden.... Ook heb ik gekeken op blizzards site en daar zeiden ze dat er een mogelijke levertijd van 4 tot 6 weken is.... dat wil ik dus ook niet doen... heeft iemand nog ideeen... of heb je het spel ergens gezien, of wil je het verkopen aan mij... plz zeg het :)
probeer online gameshops in nederland anders?
www.replay.nl www.dimensionplus.nl

wellicht kunnen die iets voor je bestellen?

Verwijderd

Topicstarter
Beide sites hebben het niet... nog andere ideeen?

Verwijderd

Topicstarter
iemand? Ik wil vandaag nog het lieft op zoek... als ik het niet via internet kan bestellen:) ... ik heb in dixon dordrecht gekeken, daar hadden ze het niet... heeft iemand het nog ergens gezien ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Een laatste schop en dan geef ik het op.... Url of winken waar ik WarCraft 2, battle.net edition kan kopen?

Url graag van een nederlandse zaak.
Pagina: 1