Hoi allen, ik ben van plan op korte termijn een PC te bouwen en wil graag wat extra input. In hoeverre DDR5 bijvoorbeeld meerwaarde heeft en compatibiliteit GPU met CPU.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, 1440p. Veelal single player RPGs (denk RDR2, Witcher, Dragon Age) en WoW.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~ 2.000 euro, mag wat afwijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik een Lenovo Legion Y540, dus geen componenten die ik meeneem. Randapparatuur heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledige desktop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet enorm luid zou fijn zijn. Daarnaast wil ik voor zover mogelijk een redelijk futureproof systeem. Vandaar ook de keuze voor het moederbord en ddr5. USB-C poort is een must-have.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Een ervaren blik die mij helpt bij bepaalde keuzes en kan wijzen op fouten in de keuzes die ik tot nu toe heb gemaakt. Heeft bijvoorbeeld een heatsink op de SSD meerwaarde? Is de CPU koeler voldoende? Moet ik extra case fans kopen etc. etc.
Dit is de lijst so far:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, 1440p. Veelal single player RPGs (denk RDR2, Witcher, Dragon Age) en WoW.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~ 2.000 euro, mag wat afwijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Momenteel heb ik een Lenovo Legion Y540, dus geen componenten die ik meeneem. Randapparatuur heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een volledige desktop.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet enorm luid zou fijn zijn. Daarnaast wil ik voor zover mogelijk een redelijk futureproof systeem. Vandaar ook de keuze voor het moederbord en ddr5. USB-C poort is een must-have.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?
Een ervaren blik die mij helpt bij bepaalde keuzes en kan wijzen op fouten in de keuzes die ik tot nu toe heb gemaakt. Heeft bijvoorbeeld een heatsink op de SSD meerwaarde? Is de CPU koeler voldoende? Moet ik extra case fans kopen etc. etc.
Dit is de lijst so far:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 399,99 | € 399,99 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte AORUS Z790 ELITE AX | € 344,73 | € 344,73 |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 6900 XT | € 699,- | € 699,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify 2 Compact Gray TG Light Tint | € 129,90 | € 129,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-U12S redux | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2B5200C40 | € 185,35 | € 185,35 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V750 Gold-V2 | € 91,25 | € 91,25 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (met heatsink) 2TB | € 268,99 | € 268,99 |
| Totaal | € 2.169,11 | |||