Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Offerte zonnepanelen op dak met beperkte oppervlakte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:12
Foto's
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dqHTS1BAIrbjq8SsyQHbBpNqt0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vKMOXfXw54LWnRQxsEqsmkhU.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZ3hEsiEPIcKB6XSi0xip86kWhk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/13xKoL3tIHVRMuyxzRGzqDm7.png?f=user_large
Beschikbare (dak)ruimte
zie foto's, ligging zuid zuidoost
Schaduw
Beperkt, maar wel iets via schoorstenen en pijpjes.
Jaarverbruik
2700 kWh, momenteel koken we nog op gas, mogelijk inductie in toekomst
Huidige elektriciteitsaansluiting
1 fase
Budget en doel
Een zo efficiënt mogelijke set-up.
Wie gaat het project uitvoeren
SolarNRG, inkoop via Vereniging Eigen Huis
Bijhouden van data
ja
Reeds verkregen offertes
6 panelen
- Een parallel geschakeld systeem
- 6x JA Solar 365W Full Black panelen
- 3x APS micro-omvormers DS3-L (1-2p)
Totaalprijs incl btw: 3.432 EUR
Regio
Zuid-Holland

Ik ben wat teleurgesteld in de beschikbare ruimte op mijn dak. Ik dacht dat dit kwam door de inefficient geplaatste zonnecollector (en dakkapel). Ik begreep van SolarNRG dat bij verplaatsen van de collector, er mogelijk 1 extra paneel geplaatst kon worden.
Wat zouden jullie doen bij deze offerte? Doorzetten en genoegen nemen met langere terugverdientijd, of zien jullie nog andere opties?

Alle reacties

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-10 09:59
Wat is de ligging ? Is achter wellicht een optie om nog een paar neer te leggen ?

• Blue-Bird
LightStar schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:31:
Wat is de ligging ? Is achter wellicht een optie om nog een paar neer te leggen ?
Helemaal vergeten te vermelden, heb het aangepast. Zuid zuidoosten, dus dat zal niet veel nut hebben toch?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
Op een breedte van 540cm passen 3 panelen in landscape op de middelste rij. Naast de dakkapel past aan weerskanten ook een paneel in portrait. Dan heb je 50% meer panelen op hetzelfde dak.

NNW doet vooral mee op een bewolkte dag.

• Blue-Bird
Uszka schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:55:
Op een breedte van 540cm passen 3 panelen in landscape op de middelste rij. Naast de dakkapel past aan weerskanten ook een paneel in portrait. Dan heb je 50% meer panelen op hetzelfde dak.

NNW doet vooral mee op een bewolkte dag.
Klopt het dat er bij schuine daken geen minimumafstand van de buren noodzakelijk is? Dan zou 3 panelen inderdaad passen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:24
Blue-Bird schreef op maandag 14 november 2022 @ 14:27:
[...]

Klopt het dat er bij schuine daken geen minimumafstand van de buren noodzakelijk is? Dan zou 3 panelen inderdaad passen.
Dat klopt idd.
Pagina: 1