Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romyydegroot
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-11-2022
Hi allemaal! Ik ben de laatste paar weken opzoek naar een nieuwe telefoon, maar zie om eerlijk te zijn door de bomen het bos niet meer. Dus lieve, slimme mensen, iemand een goed aankoopadvies?

Compacte telefoon met goede camera
Ik ben opzoek naar een wat kleinere telefoon, het liefst onder de 6,5 inch. 6,3/6,4 Inch vindt ik vaak wel een fijn handformaat. Daarnaast zoek ik een mobiel met een goede camera, aangezien ik vaak foto's maak op dagjes uit of vakanties, en ik hiervoor geen aparte camera heb. Het liefst zou ik de opslag op ongeveer 256GB willen, aangezien ik met mijn telefoon van 128GB vaak in de problemen kom met opslagruimte.

Het liefst rond de 800 euro. ?
Als student kan ik vaak wel wat korting krijgen op bepaalde producten. Zo krijg ik bij Samsung ongeveer 20% korting.

Ik wil de telefoon gebruiken voor dagelijks gebruik (mailtjes, appjes) en het maken van foto's.
Over het algemeen ben ik wel een intensieve gebruiker van een telefoon. Ik ben door mijn werk vaak de gehele dag mailtjes en appjes aan het sturen. Daarnaast kijk ik vaak Youtube/andere sociale media via mijn telefoon. Een goede batterijduur/snel opladen zou dus een echte plus zijn! Net als een OLED scherm/goed scherm.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf al een paar apparaten gevonden:
1. Pixel 7/Pixel 7 Pro
2. Samsung S22
3. Samsung S21 FE
4. Oppo Reno 8
5. Oppo Find x5

Ik heb het liefst een Android, aangezien ik merk dat ik lastig overweg kan met een Apple telefoon.
Voor de rest heb ik geen voorkeur voor merken.
Momenteel heb ik een Redmi Note 10 Pro, een prachtige telefoon, maar ik merk dat de batterij erg snel achteruit is gegaan. Dus elke telefoon in de lijst hierboven is naar mijn idee al een upgrade!

Heel erg bedankt alvast :)

Beste antwoord (via Romyydegroot op 13-11-2022 19:52)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Ik denk dat je de beste telefoons die het dichtst bij je wensen in de buurt komen al hebt genoemd.

De Reno 8 (niet de grote Pro) is de enige die alle eigenschappen heeft die je wenst. Prima hoofdcamera, 256GB opslagruimte, goede accuduur, 80W snelleden, 6.43 inch formaat en een goed scherm.

De Oppo Find X5 is enkel net wat te groot met 6.55 inch, maar heeft net als de Reno 8 ook 80W snelladen, prima cameras, een goede accuduur en een goed scherm.

Reno 8 en Find X5 hebben echter wel een iets lagere maximale helderheid van het scherm (maar niet slecht).
De Reno 8 heeft als enige ook geen stereo speakers, als dat belangrijk voor je is.

De Pixel 7 heeft alleen geen snelladen, maar vinkt verder ook al je andere wensen af en heeft een uitstekende maximale helderheid (de Pro is te groot met 6.7 inch en kost 1000 euro voor de 256GB variant).

De Samsung S22 en S21FE hebben geen snelladen en een mindere accuduur en zou ik je dus niet aanraden op basis van je gebruik en de alternatieven.

De Reno 8 is goedkoper en zal dus op de meeste vlakken net iets minder zijn dan de andere telefoons.
De Pixel 7 maakt de beste foto's en krijgt langer updates. De Oppo Find X5 heeft betere extra cameras(macro en zoom) en is een mooi compromis als je snelladen belangrijker vindt en toch iets meer wilt dan de Reno 8.

Zie ook de Best Buy Guide van november: review: Smartphone Best Buy Guide - November 2022

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thealterego1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:19

thealterego1

iedereen gelukkig nieuwjaar

Hoeveel haast heb je? Naar verwachting komt in februari de S23 uit, wat weer gunstig moet zijn voor de prijs van de S22. Nu kan je natuurlijk altijd wachten, maar in dit geval is het vrij dichtbij. De geruchten zijn dat de S23 een snapdragon gaat gebruiken. Deze moet een stuk energiezuiniger zijn dan de processor in de S22. Als batterijduur belangrijk is, kan dat een verschil maken, maar er zit ook een verschil in prijs in uiteraard. En er is nog een kans dat Europa toch weer een andere variant krijgt.

iemand iets leuks?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Ik denk dat je de beste telefoons die het dichtst bij je wensen in de buurt komen al hebt genoemd.

De Reno 8 (niet de grote Pro) is de enige die alle eigenschappen heeft die je wenst. Prima hoofdcamera, 256GB opslagruimte, goede accuduur, 80W snelleden, 6.43 inch formaat en een goed scherm.

De Oppo Find X5 is enkel net wat te groot met 6.55 inch, maar heeft net als de Reno 8 ook 80W snelladen, prima cameras, een goede accuduur en een goed scherm.

Reno 8 en Find X5 hebben echter wel een iets lagere maximale helderheid van het scherm (maar niet slecht).
De Reno 8 heeft als enige ook geen stereo speakers, als dat belangrijk voor je is.

De Pixel 7 heeft alleen geen snelladen, maar vinkt verder ook al je andere wensen af en heeft een uitstekende maximale helderheid (de Pro is te groot met 6.7 inch en kost 1000 euro voor de 256GB variant).

De Samsung S22 en S21FE hebben geen snelladen en een mindere accuduur en zou ik je dus niet aanraden op basis van je gebruik en de alternatieven.

De Reno 8 is goedkoper en zal dus op de meeste vlakken net iets minder zijn dan de andere telefoons.
De Pixel 7 maakt de beste foto's en krijgt langer updates. De Oppo Find X5 heeft betere extra cameras(macro en zoom) en is een mooi compromis als je snelladen belangrijker vindt en toch iets meer wilt dan de Reno 8.

Zie ook de Best Buy Guide van november: review: Smartphone Best Buy Guide - November 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romyydegroot
thealterego1 schreef op zondag 13 november 2022 @ 15:59:
Hoeveel haast heb je? Naar verwachting komt in februari de S23 uit, wat weer gunstig moet zijn voor de prijs van de S22. Nu kan je natuurlijk altijd wachten, maar in dit geval is het vrij dichtbij. De geruchten zijn dat de S23 een snapdragon gaat gebruiken. Deze moet een stuk energiezuiniger zijn dan de processor in de S22. Als batterijduur belangrijk is, kan dat een verschil maken, maar er zit ook een verschil in prijs in uiteraard. En er is nog een kans dat Europa toch weer een andere variant krijgt.
Oh dat is ook een goede, ik ga eventjes kijken hoe goede verbetering de S23 is vergeleken met de S22 en kijk dan weer verder, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romyydegroot
RepareerDroid schreef op zondag 13 november 2022 @ 18:56:

Fijn om te weten dat ik redelijk op weg was! Ik ga me even verder verdiepen in de Oppo's en de S23 die nog moet komen. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ook al naar de Sony Xperia 5 IV gekeken?
Uitgebreide fotomogelijkheden incl sluiterknop, SD kaart opslag, draadloos laden en compact in de breedte, nu al rond de 850,-- te krijgen tijdens BF
Ook een pocketrocket is de Asus Zenfone 9, deze is nog compacter en v.v. de nieuwste SD 8+ gen 1. helaas geen opslag op SD kaart, wel gimball geen telelens, uitstekende batterijduur en op de Asus site kost de 8/256 variant nu 749,--

[ Voor 11% gewijzigd door PalingDrone op 23-11-2022 21:06 ]

Pagina: 1