0101000
[ Voor 99% gewijzigd door Volterra op 09-12-2022 11:16 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Volterra op 09-12-2022 11:16 ]
Volterra schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:54:
Het lijkt mij leuk om als software ontwikkelaar te werken aan maatschappelijke relevante (web)applicaties. Voorbeelden van projecten die mijn interesse hebben zijn: het donorregister, applicaties voor het meten van luchtkwaliteit of om de infectieziektenbestrijding te verbeteren, e.d. (ik noem ook maar effe wat)
Ook ik ben niet degene die goed antwoord kan geven op je vragen, maar deze punten vielen me toch wel op. Voor elke maatschappelijk relevante baan in de IT zijn er denk ik een stuk of vijftig die geen positieve (of misschien zelfs een negatieve) bijdrage aan de maatschappij hebben. De combinatie van maatschappelijk relevant, uitdagend, en goedbetaald is helemaal zeldzaam.Volterra schreef op zondag 13 november 2022 @ 14:54:
Ik heb voor mijn gevoel mijn plafond wel bereikt in mijn huidige loopbaan. Heb gewerkt in het bedrijfsleven, de academie en bij de overheid. Het is allemaal één en hetzelfde. Je bent alleen maar bezig met uitvoerend labwerk (overwegend mbo niveau dus),
[ Voor 12% gewijzigd door Volterra op 13-11-2022 19:41 ]
Net zoals het in de moleculaire biologie afhangt van waar je werkt en wat je functie is? De kans dat je in Nederland aan bleeding-edge software gaat werken is als zijinstromer zonder academische achtergrond nou eenmaal niet zo groot. Allereerst stelt Nederland op het gebied van software-ontwikkeling niet zoveel voor, maar overal ter wereld is het meeste werk te vinden in vrij duidelijk gespecificeerd, routinematig werk.Volterra schreef op zondag 13 november 2022 @ 19:37:
@CVTTPD2DQ
Wat bedoel je precies met dat je bij IT een beetje moet nadenken, maar niet innovatief bezig bent? Dat hangt toch heel erg af van waar je werkt en wat je functie is? Ik begrijp dat een groot gedeelte van software ontwikkelen ook testen en bugs fixen is. Is dat wat je bedoelt met routinematig werken? Want mijn insziens is dat niet echt vergelijkbaar met labwerk waar je aan de hand van een protocol dingen in een buisje pipetteert.
[ Voor 13% gewijzigd door grasmanek94 op 14-11-2022 21:12 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq