Omvormer zuivere sinus 24v>1500

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05 19:13
Beste mede tweakers,

Ik heb een omvormer voor in de vrachtwagen tweedehands gekocht weliswaar als nieuw..en werking was prima.
De omvormer hing al tegen de achterwand alleen ik was niet tevrede met de bevestiging van de plus met de zware zekering ertussen... + en - waren al aangesloten en de omvormer stond uitgeschakeld.
Per ongeluk sluiting gemaakt voor n fractie van een seconde en nu gaat de omvormer niet meer aan.
Is deze omvormer per definitie afgeschreven of is het iets kleins wat binnenin vervangen moet worden??
Het betreft een Xenteq ppi 1500-224C best prijzig.
Ik zelf heb de balle vestand van electra.
.

Wegens hoog reparatie gehalte doe ik hem naar MME

[ Voor 4% gewijzigd door Septillion op 15-11-2022 12:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:04
Je hebt sluiting gemaakt op de 24V dikke kabels?
Dan zou ik die zware zekering eens checken, oftewel met een multimeter op de VDC stand meten op de plus en min die de omvormer in gaan.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
het zit ff anders...de zware 100amp.zekering zat niet tussen de 2 uiteindes want ik wou de steun direct met een accuboor doorboren op het achter paneel(metaal) ik schoot er door heen en de 2 uiteindes raakte de accuboor terwijl ik dus metaal raakte.
De steun is van doorzichtig hard plastic met 2 vierkante kopere blokjes waarop de plus kabels op vast komen met een zware zekering ertussen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:04

Illusion

(the art of)

Je verhaal is nogal warrig. Heb je een foto?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
geen foto.
ok is een beetje warrig uitgelegd maar kort door de bocht,kortsluiting bij de invoer van 24volt achter in de omvormer....wat voor schade richt dat aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:04

Illusion

(the art of)

Dan waarschijnlijk de zekering in de voedingskabel. Eigenlijk hoef je alleen te zoeken in het stuk tussen de accu en de kortsluiting.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Heb je een multimeter beschikbaar?
Je zal moeten meten op de zekeringhouder die je geboord hebt of je daar nog wel 24V op hebt staan.

[ Voor 67% gewijzigd door Jim423 op 13-11-2022 20:47 ]

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als ik je verhaal zo lees dan zit je kortsluiting nog voor de omvormer. Dat betekent doorgaans dat je omvormer niks mankeert maar dat de zekering van je vrachtwagen er uitgeklapt is. Je moet dus even in de zekeringkast van je vrachtwagen kijken, althans ik neem aan dat de omvormer daar ook z'n zekering heeft. Mocht dat niet het geval zijn dan moet je verder kijken in je vrachtwagen tussen de accu's en de omvormer. Er moet daar ergens een zekering zitten.

Je hoeft het in ieder geval niet in of na de omvormer te zoeken, daar is die grote stroom niet doorheen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 18:39
edit: beter lezen...

[ Voor 90% gewijzigd door natural colour op 13-11-2022 20:18 ]

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
sypie schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:07:
Als ik je verhaal zo lees dan zit je kortsluiting nog voor de omvormer. Dat betekent doorgaans dat je omvormer niks mankeert maar dat de zekering van je vrachtwagen er uitgeklapt is. Je moet dus even in de zekeringkast van je vrachtwagen kijken, althans ik neem aan dat de omvormer daar ook z'n zekering heeft. Mocht dat niet het geval zijn dan moet je verder kijken in je vrachtwagen tussen de accu's en de omvormer. Er moet daar ergens een zekering zitten.

Je hoeft het in ieder geval niet in of na de omvormer te zoeken, daar is die grote stroom niet doorheen geweest.
Zo'n aftermarket omvormer moet direct (maar wel gezekerd) op de accu('s) worden aangesloten eigenlijk.
Het is niet de bedoeling om zomaar 80A bij de bestaande kabelboom/zekeringkast op te prikken. De accu is doorgaans afgezekerd met 300-500A dus die kan wel aardig wat voeden. De grote 100A zekering moet zo dicht mogelijk bij de pluspool van de accu worden geplaatst, zo te horen is dat nu niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7CqCpthr/20221114-073425.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/PP88Z899/20221114-073512.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
bovenste foto in het midden had ik terwijl alles aan gesloten was,met n accuboor door t plastic houdertje heen geboord plus de metalen achterwand.
Foto 2 daar had ik dus eerst de zekering van verwijderd...de boormachine heeft links en rechts de plus aangetikt terwijl er contact was met de metalen achterwand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:04
Als deze lijn de + is dan moet je naar de zekeringenkast van je (vracht) wagen gaan en daar de juiste zekering vervangen.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Ik zou als eerste eens bij de accu('s) zoeken of je daar deze slang/kabel en evt. zekering terugvindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:41
Jim423 schreef op zondag 13 november 2022 @ 20:44:
[...]
De grote 100A zekering moet zo dicht mogelijk bij de pluspool van de accu worden geplaatst, zo te horen is dat nu niet het geval.
Dit zie je met aftermarket subwoofers ook zó vaak fout gaan. In de kofferbak een mooie glimmende dikke zekering net voor de subwoofer en ondertussen ligt er een vrij dikke pluskabel helemaal van voor tot achteren door de auto heen die rechtstreeks op de accu is aangesloten :X Zekering altijd zo dicht mogelijk bij de accu inderdaad!

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 14-11-2022 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
Heren...vandaag ff de volvo garage gebeld en blijkt nog een hoofdzekering vlakbij de accu te zitten...dus van af de accu naar de omvormer zitten dus 2 zekeringen.
Waar de stukkende precies zit weet ik niet,moet maar ff langskomen eerdaags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Nouja, vlakbij de accu denk ik.
Maar je moet toch langs om een nieuwe (MEGA) zekering te kopen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jos_outlaw36
Nou ja...ben in ieder geval blij dat de omvormer nog heel is,ik kreeg vanmorgen een ingeving om de stroom te checken met een 12volt lampje...niks...toen ff min tegen plus..ook niks,toen maar ff bellen met de garage die vermelde een hoofdzekering ergens onder het chassie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:41
jos_outlaw36 schreef op maandag 14 november 2022 @ 20:35:
[...]
toen ff min tegen plus..ook niks
[...]
Doe dit alsjeblieft nooit weer :X 8)7 Test je thuis als je een lamp ophangt ook op die manier of de stroom eraf is? Voor nog geen €5 heb je een multimeter waarmee je dit veilig kunt meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
electriciteit en mezelf...als water en vuur😉😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_outlaw36
Probleem opgelost,cabine ff kantelen...zekering opgespoord,zat dus niet bij de accu....anyhow,jet is opgelost alles werkt weer.
Pagina: 1