Vraag

• steenwijk-h
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-02 13:43
Mijn vraag

Mijn zoon heeft een nieuwe telefoon (vervangen wegens dit probleem) waarop hij graag Roblox wil kunnen spelen als hij onderweg is of op school tijd over heeft (tussen uur) echter lukt dit niet.

In eerste instantie had mijn zoon een Poco X3 Pro, toen hij eenmaal Roblox installeerde thuis leek alles goed te functioneren echter dan wel verbonden met het WiFi netwerk. De eerste keer dat we op pad gingen en hij in de auto wilde spelen bleek dit wonderlijk genoeg niet te werken.

Ik heb toen alle mogelijke stappen ondernomen die ik mogelijkerwijs kan nemen:
  • Factory reset
  • Rom opnieuw geflashed
  • Game opnieuw geinstalleerd
  • Cache geleegd
  • Gegevens gewist
  • Toestel ge-update
  • Toestel opgestuurd voor reparatie en onderzoek (waar helaas niets uitkwam)
Het vreemde was, dat tijdens het afwachten op het onderzoek wij hem een tijdelijke s10 hebben gegeven die we nog hadden liggen. Hierop na instellen Roblox geinstalleerd en daar bleek het gewoon wel op te werken.

Eergisteren hebben we een nieuw toestel gekocht voor hem, een Samsung Galaxy S21 FE. Netjes geïnstalleerd en alle accounts weer erop (google en google school account) en helaas weer moeten concluderen dat Roblox niet functioneert.

Dus op een Poco X3 Pro (Android 12) en op een Samsung S21 FE (Android 12) werkt het niet naar behoren, maar op de Samsung S10 (Android 12) werkt het wel naar behoren.

Zijn google account is gelijk op alle 3 de toestellen.

Er zijn geen verdere applicaties geinstalleerd (buiten de default van Samsung).

Als ik het nu installeer op mijn eigen Samsung S22 Ultra of op de S21 van mijn vrouw werkt het gewoon naar behoren.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Samsung S21 FE met Android 12
Samsung S22 Ultra met Android 13
Samsung S21 met Android 12
Poco X3 Pro met Android 12

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zie vraag :)

Alvast mijn excuses als ik op het verkeerde plekje op het forum post, ik heb gezocht maar vond geen relevante andere vragen die mij naar een ander forum wees :)

Mijn dank is groot,
Henk

Alle reacties

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:15
Werkt alleen Roblox niet? Krijg je een foutmelding te zien oid?

Als het alleen om Roblox gaat dan ga ik er eerlijk gezegd van uit dat hun ondersteuning voor specifieke toestellen niet op orde is.

• steenwijk-h
Hi eric.1,

Inderdaad het gaat echt alleen om Roblox, zojuist hebben we het account van mijn jongste zoon gebruikt en dat werkt het wel mee.

Hij krijgt de volgende foutmelding:

Dit is nu overigens op de s21 fe.

Roblox support is ook gemaild maar doet komen terug met de standaard stappen die ik helaas net iets te vaak zonder resultaat uitgevoerd heb.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:48
Ligt het probleem aan het toestel, of aan het netwerk? Met die S10, gebruikte je toen dezelfde sim als in de poco?

• steenwijk-h
Hi hcQd,

Ik weet het niet, ik heb in ieder geval wel al via kpn een nieuwe simkaart besteld.

Ik zou denken een account probleem, omdat het account van onze andere zoon wel werkt naar behoren.

Ik heb in mijn 25 jaar als it-er een hoop rate dingen voorbij zien komen maar hier lukt het me werkelijk niet om een oorzaak te herleiden.

Edit: ongeacht welke sim ik gebruik werkt het op zijn toestellen niet.

[Voor 9% gewijzigd door steenwijk-h op 13-11-2022 12:50]

• steenwijk-h
Update:

Ondertussen het volgende te weet gekomen, zodra we een experience openen via de website en laten openen in de app werkt het soms wel en soms niet.

Roblox support geeft nu aan er een onderzoek naar te starten.

Tevens is ook de s21 fe terug naar kpn. Zoonlief gaat tijdelijk maar even over op de s10 waar het wel op werkt.

Dank voor het meedenken allemaal

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:32
Vreemd ik heb geen oplossing maar op mijn Poco X3 Pro werkt het prima. Lijkt me dus geen toestelprobleem

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

• steenwijk-h
Hi Spasm,

Het is in het geheel een apart probleem. Eerst dacht ik een toestel probleem op basis van ram, maar goed de x3 pro heeft daar genoeg van onboard. Toen dacht ik een probleem met zijn account maar op andere toestellen werkt het wel naar behoren (doe van mij, mijn vrouw en zelfs onze vorige toestellen s10 en s10+).

Ik wacht nu eerst de reactie van Roblox af.

Dank voor je reactie, het is prettig om te horen dat het dus ook geen probleem is tussen Roblox en de X3.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee