Ik wil een nieuwe PC samenstellen. Kan iemand helpen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unit5421
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 14-03 15:14
Mijn vraag
Ik wil een nieuwe PC samenstellen. Mijn budget is ongeveer €1000,-

Kan iemand mij helpen om erachter te komen welke onderdelen hier geschikt voor zijn?

Ik weet wel hoe je een pc samenstelt. Ik heb alleen geen verstand van de hardware specs. Zeker niet als je meerdere moet combineren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn huidige PC is verouderd. Veel onderdelen zijn 8 jaar oud. Als voorbeeld, ik heb een Radeon 550 videokaart.

Alleen de videokaart vervangen is geen keuze. dan kan de motherboard het niet aan.

Ik zou graag weer een pc hebben die bij de tijd is. Een die de huidige spellen goed kan draaien.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb gekeken naar de best buy guide. ook heb ik het overlegt met een vriend die meer verstand heeft van hardware.

De best buy guide geeft de volgende onderdelen weer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ykJ9qzaozVVQYWoS3CwNgxTfnk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vlHuG9Xwg8efC6y48u5y3XgB.png?f=fotoalbum_large

Welke van deze onderdelen kunnen beter vervangen worden?

Bedankt voor het lezen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Begin eens met alle vragen te beantwoorden uit de template, want zoiets simpels als "waar wil je je pc voor gebruiken?" mist nu :).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

In de categorie Desktop koopadvies staan honderden topics per week over nieuwe PC's in allerlei prijzen, ideeen, argumenten, waar het apparaat gebruikt voor moet worden etc. Eventueel kan je daar (ook) wat informatie uit ophalen en samenvatten voor jezelf.

Hou er ook rekening mee dat je misschien jouw monitor moet vervangen als je een hele nieuwe PC koopt; je zit namelijk met het feit dat de nieuwe PC misschien 96 frames per seconde in een spel kan genereren maar als jouw monitor er maar 60 kan weergeven per seconde, "voelt" het alsnog niet sneller dan wat je nu hebt.

Wat voor advies had jouw kennis/vriend extra gegeven? Zou fijn zijn als we dat ook weten; of heeft hij enkel naar de BBG verwezen? :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik denk niet dat je de laatste versie van de BBG te pakken hebt. Al zou ik als voeding toch wel de CM V550 gold-v2 nemen.

Met een budget van 1000 euro kan je daar nog wat kleine upgrades aan doen. De videokaart ligt voor de hand, ik zie op dit moment bijvoorbeeld een uitvoering: Powercolor Fighter AMD Radeon RX 6700 XT 12GB GDDR6 voor een spotprijs (439 euro) te koop staan maar ook een RX 6650 XT of iets dergelijks is al een mooie upgrade. Verder zou je de CPU nog kunnen upgraden naar een 6-core Ryzen 5600, zoals in het 1440p-BBG-systeem. Met misschien een wat goedkoper B550-moederbord om de kosten te drukken.

Wat verstandig is ligt ook aan de resolutie van je scherm, op 1080p kan een RX 6600 nog prima meekomen maar voor grafisch zware spellen op hogere resoluties is een RX 6700 of hoger toch wel leuker.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unit5421
MAX3400 schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:40:
In de categorie Desktop koopadvies staan honderden topics per week over nieuwe PC's in allerlei prijzen, ideeën, argumenten, waar het apparaat gebruikt voor moet worden etc. Eventueel kan je daar (ook) wat informatie uit ophalen en samenvatten voor jezelf.

Hou er ook rekening mee dat je misschien jouw monitor moet vervangen als je een hele nieuwe PC koopt; je zit namelijk met het feit dat de nieuwe PC misschien 96 frames per seconde in een spel kan genereren maar als jouw monitor er maar 60 kan weergeven per seconde, "voelt" het alsnog niet sneller dan wat je nu hebt.

Wat voor advies had jouw kennis/vriend extra gegeven? Zou fijn zijn als we dat ook weten; of heeft hij enkel naar de BBG verwezen? :)
Die had me op de best buy guide gewezen. Ook hebben we het over videokaarten gehad. Zo kwam ik erachter dat mijn moederbord een sterkere kaart niet aankan. Wat weer inhoud dat een nieuwe processor nodig is.
Hij wilt helpen met het bouwen.

Het probleem waar ik tegen aan loop is dat in sommige spellen er een enorme lag is.
In de "Evil dead" kunnen andere spellers sneller lopen dan ik met een voertuig omdat het so hapert.

Ik zal even kijken. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unit5421
Dus als ik alles op een rij heb dan kom ik op het volgende uit:
*knip* printscreens en linkjes naar externe winkelmandjes zijn niet toegestaan. Gebruik hiervoor de Handleiding Pricewatch

[ Voor 60% gewijzigd door br00ky op 13-11-2022 13:40 ]

Pagina: 1