Vervanging DJ Laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velocipastor
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 15-11-2022
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn ASUS Vivobook Pro (Systeemmodel VivoBook_ASUSLaptop X580GD_N580GD) met i7, 8e generatie (i7-8750H), NVIDIA Geforce GTX 1050 en Intel UHD Graphics 630 en 16GB RAM en 237GB opslaggeheugen.

De laptop heb ik nu een dikke twee jaar, maar ik heb de fout gemaakt om het showmodel te kopen. Mijn batterijprestaties gaan de laatste tijd hard achteruit (mijn laptop wordt ook erg warm zodra ik zware programma's draai) en zodra ik een harde schijf aansluit loopt alles vast en glitcht de startbalk. Ik ben bezig om te achterhalen of het ligt aan mijn harde schijven (ik heb er 2, en heb zo'n 500GB op beiden staan) of dat het aan mijn laptop ligt. Omdat de aanbiedingstijd er natuurlijk aankomt, wil ik me alvast oriënteren.

Mijn laptop gebruik ik voor:
- DJ'en (vooral Rekordbox en vaak veel muziek overzetten van map naar map. We hebben het hier over een aantal GB dat ik in 1 keer verplaats).
- Werk op locatie: de laptop moet dus stootbestendig zijn. Grootte en zwaarte maakt niets uit, zolang het maar tegen een klein stootje kan).
- Video's bewerken (ik doe dit af en toe).
- Gamen (Af en toe, tot nut toe t/m Fallout 3 en GTA V, omdat ik zwaardere games niet aandurfde omdat mijn laptop te heet aanvoelde)
- Muziek bewerken in Ableton (tot nu toe af en toe, van plan dit vaker te gaan doen).

Budget is +- 1000EU.

Heb een voorkeur voor ASUS en Lenovo, maar sta open voor alternatieven.

Verdere eisen: ik zoek voor een steady, betrouwbare laptop die een tijdje mee kan. Mijn voorkeur gaat uit naar een Windows laptop, omdat ik daar wegwijs in ben. Ik sta een klein beetje open voor Mac, maar denk zelf dat ik beter/goedkoper uit ben met een Windows. Ik vraag best veel van een laptop, dus snap ook dat ik waarschijnlijk niet moet besparen op de processor, grafische kaart etc. Ook sla ik veel op, dus minder geheugen dan mijn huidige laptop lukt niet. Mijn werk op locatie houdt ook in dat ik veel op internet (wifi) zit en daar zelfs ook afhankelijk van ben, dus de netwerkkaart moet ook betrouwbaar zijn.

Ik hoor graag wat jullie adviezen zijn en of het me gaat lukken om max ongeveer 1000EU uit te geven.

Alvast dank voor jullie hulp!

Groet Zinzi

[ Voor 0% gewijzigd door Velocipastor op 12-11-2022 22:04 . Reden: extra info huidige processor ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Als muziek draaien je werk is, lijkt betrouwbaarheid me nummer één. Het zou wat zijn als de avond niet doorgaat omdat je laptop is gevallen. Daarmee kom je uit op laptops voor de zakelijke markt en dat lukt nieuw niet met je budget.

Wat betreft de harde schijven: een harde schijf trekt veel stroom tijdens het op gang komen. Je zou hem eens via een powered usb-hub kunnen aansluiten. Dan hoeft die stroom niet uit je laptop te komen.

[ Voor 6% gewijzigd door TBTL op 12-11-2022 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Je zou ook kunnen kijken of je de laptop open kunt maken. Misschien zit er inmiddels aardig wat stof in en gaat een schoonmaakbeurt je helpen. In de bios vind je misschien ook een indicatie van de health van je batterij. Als je hem open hebt kun je ook kijken of het vervangen van de batterij een optie is. Tot slot: een schone herinstallatie van Windows kan helpen wanneer blijkt dat er softwarematig iets niet lekker zit waardoor je veel energie verbruikt.