Aanbieden "klassieke" computers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smileynator
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 23:55
Ik heb een paar computers staan die uit de jaren stillekes komen.

Deze hebben naast een harde schijf, allemaal nog originele hardware die nog werkt, alleen voor mij geen gebruiksdoel hebben.

Ik praat dan over een Pentium 2, met een ASUS V3400TNT videokaart, een soundblaster, en 128MB ram als ik me niet vergis in de onderdelen. En nog een paar van dat soort builds die echt niet meer van deze tijd zijn.

Is er nog vraag naar dit soort spul voor verzamelaars of retro gamers? Want ik zie op vraag en aanbod niet echt de optie om zoiets ook maar aan te bieden of te zoeken, is iets meer gericht naar modernere hardware.

Alvast bedankt voor de informatie.

Beste antwoord (via Smileynator op 12-11-2022 21:33)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het ligt er aan wat veel gezocht wordt. Genoeg spul is gewoon zooi en niemand die het wil, maar sommige onderdelen zijn juist heel erg gewild. Een tijdje terug mijn Voodoo GPU collectie verkocht voor 100'en euro's. Dat waren losse kaarten zonder toebehoren. Bij sommige onderdelen is de doos flink veel waard.

Je kan op Ebay kijken naar onderdelen en de prijzen er van om troep van goud te onderscheiden. Even kijken of het ook echt word verkocht natuurlijk want soms vragen mensen een hoop, maar niemand die het wil.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het ligt er aan wat veel gezocht wordt. Genoeg spul is gewoon zooi en niemand die het wil, maar sommige onderdelen zijn juist heel erg gewild. Een tijdje terug mijn Voodoo GPU collectie verkocht voor 100'en euro's. Dat waren losse kaarten zonder toebehoren. Bij sommige onderdelen is de doos flink veel waard.

Je kan op Ebay kijken naar onderdelen en de prijzen er van om troep van goud te onderscheiden. Even kijken of het ook echt word verkocht natuurlijk want soms vragen mensen een hoop, maar niemand die het wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Dit kan je toch gewoon aanbieden onder categorie: PC's ? Daar staan alle complete pc's, of ze nou 20 of 30 jaar oud zijn, of van gister.

Desnoods noem je het in de titel retrosysteem of iets dergelijks.

Er zijn trouwens legio topics waarin mensen hun oude PC van begin 2000 of eerder weer opnieuw kopen, dus ik denk dat er genoeg animo is voor dergelijk spul.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ook/Juist hiervoor is vraag & aanbod. Gewoon erop zetten, symbolisch bedrag vragen, liefhebber blij, jij opgeruimd en geld voor een extra drankje. :Y win-win

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smileynator
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 27-04 23:55
Ok, klinkt alsof ik het er gewoon eens op ga zetten, en mocht het niks worden, alleen de nuttige componenten even los in de verkoop en dan de rest naar de recycle fabriek mocht het zo zijn.

Bedankt voor de input!