Die heeft wel meer voor zijn kiezen gehad dan "alleen minen". De looks zou ik me nu minder zorgen over maken ten opzichte van over hoe lang de kaart het überhaupt nog volhoudt; die heeft fysiek namelijk best wat geleden.
Ik denk zelf daarom dat je beter niets aan die kaart kunt doen om erger te voorkomen. Als je twee rechterhanden hebt zou je nog kunnen overwegen om de koeling (met alles wat daarbij hoort en komt kijken) te vervangen, maar daar houdt het dan ook wel vlot mee op, vrees ik.
Ik denk zelf daarom dat je beter niets aan die kaart kunt doen om erger te voorkomen. Als je twee rechterhanden hebt zou je nog kunnen overwegen om de koeling (met alles wat daarbij hoort en komt kijken) te vervangen, maar daar houdt het dan ook wel vlot mee op, vrees ik.
In een schuurtje? Eerder op de zeebodem..
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Persoonlijk had ik de kaart terug gedaan.. Dit is echt rotzooi.
Terugsturen zit er niet in helaas, wel genept dat is duidelijk. Ik heb zelf geen 2 rechterhanden, wat zou zo´n nieuwe koeling moeten kosten ?
welke kaart is het?
''vroeger'' heb ik wel eens een beter koelpakket voor een videokaart gekocht.
maar je kan er natuurlijk altijd een waterblok op zetten en overstappen op water cooling
''vroeger'' heb ik wel eens een beter koelpakket voor een videokaart gekocht.
maar je kan er natuurlijk altijd een waterblok op zetten en overstappen op water cooling
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Is er ook concreet een probleem? Of ziet hij er alleen postapocalyptisch uit? M.a.w. heb je hem al getest/laten draaien?
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Geen problemen kaart draait goed, geen artifacts oid.
Tis een MSI Ventus 3080Ti.
Waterkoeling op een videokaart heb ik geen ervaring mee, lijkt me ook kostbaarder.
Waterkoeling op een videokaart heb ik geen ervaring mee, lijkt me ook kostbaarder.
Waar koop je zo´n koelpakket voor een videokaart ? is er uberhaupt aan te komen ?
if it ain't broke, don't fix it!Mr.Beach schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:11:
Geen problemen kaart draait goed, geen artifacts oid.
Serieus, van oxide op de buitenkant heeft die kaart zeer waarschijnlijk totaal geen last. Zolang hij nog goed koelt is er niets aan de hand, behalve dat het niet mooi is.En de looks kan je verbeteren door de oxide voorzichtig weg te poetsen/schuren met bv een schuursponsje
Schuursponsje ? met alcohol ofzo ? niks ?
Nee. Niks. Estetisch is het ruk. Dit ziet er uit als geoxideerd aluminium. Je hebt zuur nodig om dit te verwijderen. Ik zou niet met water in de buurt van een videokaart gaan klooien. En al helemaal niet met zuur. Als je per ongeluk een ander component raakt kan het juist veroorzaken dat dat gaat corroderen. TBH. Ik zou niet klooien aan wat ok is.Mr.Beach schreef op zondag 13 november 2022 @ 10:31:
Schuursponsje ? met alcohol ofzo ? niks ?
Overigens is dit niet "een tijdje". De kaart is langere tijd blootgesteld geweest.
EIT: Ik zou me nog zorgen maken over de staat van de koelpasta en thermal pads.
Hoe houdt de kaart zich in de temptests?
Je zou deze video kunnen volgen om deze te vervangen: YouTube: MSI RTX 3080 Ventus Thermal Pad change | Gone Wrong?
Dan kan je eventueel gelijk de oxidatie aanpakken als het koelblok toch van de kaart is.
Maar ik zou dit niet aanraden op deze kaart tenzij je ervaring hebt met dit soort werk. Dit lijkt me een dure testcase anders..
[ Voor 11% gewijzigd door Point.Flare op 13-11-2022 10:44 ]
Enige manier hoe ik 'veilig' die oxidatie zou durven aanpakken is de halve kaart insmeren met Flux, in een IR oven oid op lage temp bakken en daarna de kaart in IPA wassen/drogen.
Pagina: 1