Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil Total War Warhammer III en andere moderne games soepel kunnen spelen op 1440p, bij voorkeur op ultra instellingen. Bij voorkeur naast een lichte applicaties zoals discord, spotify of een webbrowser. Ik merk dat mijn oude systeem uit 2016 dit niet meer zo goed kan.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik wil ongeveer 1500,- euro uitgeven aan mijn nieuwe systeem. Dit is geen harde grens. Ik ben op zoek naar de beste prijs/prestatie op 1440p. Dit is inclusief verzendkosten. Ik ben van plan voor het eerst een PC zelf te bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Dit is op dit moment wat ik heb:
Het 1440p 144hz scherm wil ik graag houden. Voor de rest denk niet dat ik componenten uit mijn oude pc mee wil nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe pc exclusief randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ik ben op zoek naar een zo goed mogelijke prijs kwaliteit verhouding. Daarnaast heb ik een voorkeur voor een stil en (relatief) energiezuinig systeem.
Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan. Misschien in de toekomst wel. De mogelijkheid is voor mij een pre maar geen vereiste. Misschien dat ik om stroom te besparen in de toekomst mijn systeem wil undervolten.
Wat verwacht je van ons?
Is dit de juiste tijd om een pc te bouwen of kan ik beter wachten op black Friday of de nieuwe generatie videokaarten begin volgend jaar?
Een 5600X is erg zuinig en goedkoop maar is deze processor goed genoeg voor een 6900XT op 1440p?
Ik denk dat ik 2TB opslag wil hebben. Zijn er voor of nadelen tussen het hebben van 1 2TB SDD of 2 SSD’s van 1TB?
Kan ik voor een 5600X beter een waterkoeler of een luchtkoeler gebruiken?
In ieder geval dank voor het meedenken.
Dit is mijn voorstel:
Ik wil Total War Warhammer III en andere moderne games soepel kunnen spelen op 1440p, bij voorkeur op ultra instellingen. Bij voorkeur naast een lichte applicaties zoals discord, spotify of een webbrowser. Ik merk dat mijn oude systeem uit 2016 dit niet meer zo goed kan.
Wat mag het systeem gaan kosten? Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke?
Ik wil ongeveer 1500,- euro uitgeven aan mijn nieuwe systeem. Dit is geen harde grens. Ik ben op zoek naar de beste prijs/prestatie op 1440p. Dit is inclusief verzendkosten. Ik ben van plan voor het eerst een PC zelf te bouwen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Dit is op dit moment wat ik heb:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-6600K Boxed | € 244,50 | € 244,50 |
1 | Moederborden | MSI B150M BAZOOKA | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Palit GeForce GTX 1060 Dual 6GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 2TB | € 79,11 | € 79,11 |
1 | Behuizingen | Sharkoon VG5-W Rood | € 0,- | € 0,- |
1 | Monitoren | LG UltraGear 27GL850 Zwart | € 506,37 | € 506,37 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport BLS2K4G4D240FSA | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | Cooler Master B600 | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial BX200 240GB | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 829,98 |
Het 1440p 144hz scherm wil ik graag houden. Voor de rest denk niet dat ik componenten uit mijn oude pc mee wil nemen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe pc exclusief randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik, beeldschermresolutie, gewenste fps, etc.)
Ik ben op zoek naar een zo goed mogelijke prijs kwaliteit verhouding. Daarnaast heb ik een voorkeur voor een stil en (relatief) energiezuinig systeem.
Ga je overklokken?
Dit ben ik niet van plan. Misschien in de toekomst wel. De mogelijkheid is voor mij een pre maar geen vereiste. Misschien dat ik om stroom te besparen in de toekomst mijn systeem wil undervolten.
Wat verwacht je van ons?
Is dit de juiste tijd om een pc te bouwen of kan ik beter wachten op black Friday of de nieuwe generatie videokaarten begin volgend jaar?
Een 5600X is erg zuinig en goedkoop maar is deze processor goed genoeg voor een 6900XT op 1440p?
Ik denk dat ik 2TB opslag wil hebben. Zijn er voor of nadelen tussen het hebben van 1 2TB SDD of 2 SSD’s van 1TB?
Kan ik voor een 5600X beter een waterkoeler of een luchtkoeler gebruiken?
In ieder geval dank voor het meedenken.
Dit is mijn voorstel:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Tray | € 159,- | € 159,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 149,- | € 149,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming Radeon RX 6900 XT | € 699,- | € 699,- |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Wit | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB | € 69,- | € 69,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 112,90 | € 112,90 |
1 | Voedingen | Cooler Master V850 Gold - V2 | € 113,- | € 113,- |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 98,53 | € 98,53 |
Totaal | € 1.480,33 |