Mijn vraag
Recentelijk heb ik een nieuwe ssd in de laptop gedaan en met veel moeite uiteindelijk windows 10 home er op kunnen zetten.(zie mijn andere recente topic) Nu heb ik netjes via de amd site de autodetect gedownload om het stuurprogramma van mijn videokaart te installeren en verder de lenovo site de rest laten doen. Echter krijg ik na het installeren van bijvoorbeeld the sims 4 en city skylines iedere keer crashes van de videokaart. De melding van radeon software is dan ''we hebben gedetecteerd dat een stuurprogramma op uw systeem te lang nodig heeft gehad'' of Programma is geblokkeerd voor gebuik van grafische hardware'' en ook als laatste '' de standaard instellingen voor radeon wattman zijn hersteld vanwege een onverwachte systeemfout.
Relevante software en hardware die ik gebruik
De laptop is een Lenovo ideapad 510s-14isk.
Met een interne gpu van een core i5 en daarnaast een radeon r7 m360 videokaart.
De harde schijf heb ik dus vervangen voor een nieuwe ssd crucial mx500
En windows 10 pro versie 22H2 build 19045.2251
De accu van de laptop is slecht, deze moet ik nog vervangen, maar zolang deze aan de netspanning zit lijkt het mij dat dit geen problemen zou moeten geven.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard de stuurprogrammas opnieuw geinstalleerd. Ook met behulp van ddu.
Verder weet ik eigenlijk niet zo goed waar ik het in moet zoeken.
Recentelijk heb ik een nieuwe ssd in de laptop gedaan en met veel moeite uiteindelijk windows 10 home er op kunnen zetten.(zie mijn andere recente topic) Nu heb ik netjes via de amd site de autodetect gedownload om het stuurprogramma van mijn videokaart te installeren en verder de lenovo site de rest laten doen. Echter krijg ik na het installeren van bijvoorbeeld the sims 4 en city skylines iedere keer crashes van de videokaart. De melding van radeon software is dan ''we hebben gedetecteerd dat een stuurprogramma op uw systeem te lang nodig heeft gehad'' of Programma is geblokkeerd voor gebuik van grafische hardware'' en ook als laatste '' de standaard instellingen voor radeon wattman zijn hersteld vanwege een onverwachte systeemfout.
Relevante software en hardware die ik gebruik
De laptop is een Lenovo ideapad 510s-14isk.
Met een interne gpu van een core i5 en daarnaast een radeon r7 m360 videokaart.
De harde schijf heb ik dus vervangen voor een nieuwe ssd crucial mx500
En windows 10 pro versie 22H2 build 19045.2251
De accu van de laptop is slecht, deze moet ik nog vervangen, maar zolang deze aan de netspanning zit lijkt het mij dat dit geen problemen zou moeten geven.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uiteraard de stuurprogrammas opnieuw geinstalleerd. Ook met behulp van ddu.
Verder weet ik eigenlijk niet zo goed waar ik het in moet zoeken.