Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SRB12
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-03 10:04
Hallo allen,

we hebben een halfjaartje zonnepanelen op ons nieuwe huis liggen met een SMA Sunny tripower 10.0 omvormer, maar sinds een week kan ik er geen verbinding meer mee maken.
Het blauwe lampje is uit, bekabeld kan ik niet inloggen op 169.254.12.3 en het wifi signaal van de omvormer zelf is ook niet meer te zien.
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, het enige wat ik kon bedenken is de omvormer eens aan en uit zetten. Dus dat heb ik gedaan door 's avonds de groep een minuutje af te schakelen.

Omdat ik geen installateur ben kan ik niet bellen met SMA, mijn installateur kan pas over anderhalve week langskomen, dus misschien kunnen jullie me helpen?

Overigens kan ik aan onze meter zien dat we wel opwekken, dus in die zin is er geen spoed. Het is meer dat ik het onhandig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Wat ik altijd doe als de WiFi weer weg is: groep uit, omvormer uit, minuutje wachten, omvormer aan en groep aan.

Dan komt bij mij de verbinding weer terug.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:52

StarWing

Huh ?!?

sowieso is een 169 adres niet ok.
Heb je geen DHCP server draaien in je netwerk ? Wel IP adres hebben je andere clients ? 192.xxx.xxx.xxx ?
Dan zou de de SMA ook een ip adres in dezelfde range moeten hebben.

Page intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:03
SRB12 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:31:
Hallo allen,

we hebben een halfjaartje zonnepanelen op ons nieuwe huis liggen met een SMA Sunny tripower 10.0 omvormer, maar sinds een week kan ik er geen verbinding meer mee maken.
Het blauwe lampje is uit, bekabeld kan ik niet inloggen op 169.254.12.3 en het wifi signaal van de omvormer zelf is ook niet meer te zien.
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, het enige wat ik kon bedenken is de omvormer eens aan en uit zetten. Dus dat heb ik gedaan door 's avonds de groep een minuutje af te schakelen.

Omdat ik geen installateur ben kan ik niet bellen met SMA, mijn installateur kan pas over anderhalve week langskomen, dus misschien kunnen jullie me helpen?

Overigens kan ik aan onze meter zien dat we wel opwekken, dus in die zin is er geen spoed. Het is meer dat ik het onhandig vind.
Het blauwe lampje zou (mijn ervaring) 24x7 aan moeten zijn.
Probeer eens om het apparaat te herstarten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SRB12
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-03 10:04
Bastien schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 12:44:
Wat ik altijd doe als de WiFi weer weg is: groep uit, omvormer uit, minuutje wachten, omvormer aan en groep aan.

Dan komt bij mij de verbinding weer terug.
Had ik al eens gedaan, maar kennelijk niet lang genoeg. Vanavond nog eens en nu is het weer in orde!
StarWing schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:17:
sowieso is een 169 adres niet ok.
Heb je geen DHCP server draaien in je netwerk ? Wel IP adres hebben je andere clients ? 192.xxx.xxx.xxx ?
Dan zou de de SMA ook een ip adres in dezelfde range moeten hebben.
Als je met een utp kabel verbinding maakt is bovenstaand ip-adres wel juist.
De range die jij aangeeft is als je via wifi verbinding maakt, maar dat lukte juist niet.
DJ-B schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:24:
[...]

Het blauwe lampje zou (mijn ervaring) 24x7 aan moeten zijn.
Probeer eens om het apparaat te herstarten.
Ja idd, 2e keer wel in orde :)

Dank allen!