Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 19:48
Hallo,

Ik heb LG49UH668V TV, nu is van de een op de andere dag geen beeld meer.

Er was wel nog geluid, want het Netflix geluidje was wel nog te horen, naar verloop van tijd is er ook geen geluid meer te horen.

Als ik de TV aanzet licht hij wil op als of hij aan gaat, maar geen beeld.

Heb al een beetje gekeken wat ik kon doen maar niets helpt.

Heb tv uit stopcontact gehaald, resetten via scherm kan niet want heb geen beeld, heb ook met een zaklamp geschenen terwijl tv "aan" is en zie ik ook geen beeld, het verschil als de tv aan of uit is zie je wel omdat de verlichting in de tv wel aan gaat.

TV is 6 jaar oud, kan ik deze TV nog redden of is het einde oefening?

_/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-04 19:50

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat je beschrijft is op zich te rijmen met een voeding waarvan de condensatoren het begeven hebben, dus ik denk dat je een kans hebt. Open de TV en inspecteer de condensatoren op de voeding en het moederbord. Controleer met een multimeter of er nog spanning uit de voeding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
Top, dankjewel voor je antwoord ik ga eens kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anothergenius
Eindelijk tijd gehad om de tv na te kijken.

Heb de voeding en het moederbord eruit gehaald, zo op het oog zie ik geen opgeblazen of bolstaande condensators.

Hoe meet ik de voeding het beste door?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t85u_MD7AclKDxZp57djYaBETmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAsCLdaTR9hrLl3Yuhs7CPwm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AmWUw2IK9m2c0S3tft1QMHdSC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rz7xQfns0PMzpO8YmFjLBw9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HJ97
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-02 11:06
Ik luister/lees mee. Mijn grootouders hebben hetzelfde probleem. LG tv is nog geen 5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Kijk naar de connector rechts op de foto die naar het moederbord gaat. Daar staat een legenda welke pin wat is. Controleer met een multimeter of die spanningen daadwerkelijk op die pinnen staan. In dit geval is het redelijk overzichtelijk: Er is alleen maar 13,2V, dus dit is een lekker eenvoudige voeding. Het beste zou zijn de voeding te testen met het moederbord aangesloten, omdat hij dan ook werk moet doen en je dus ook test of hij voldoende stroom levert.

Maar testen terwijl hij niet aangesloten is op het moederbord is zeker ook mogelijk: In de legenda wordt één van de pinnen beschreven met PWR-ON. Als je die pin met GND verbindt (en houdt), dan schakelt de voeding in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
C201 t/m C204 zijn bij deze voeding de condensatoren die het zwaar te verduren hebben. Het is de Sam-Young NXK-serie met een papieren levensduur van 4000-5000 uur. Gezien de levensduur van de televisie zou een defect daar plausibel zijn.

Als de voeding defect blijkt, zou je kunnen overwegen om deze condensatoren los te solderen en dan door te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
Dankjewel voor je antwoord.

Ik heb c201 t/m 204 vervangen, ook heb ik c205,c117 en c118 vervangen.
Deze kosten toch maar €0,45 per stuk.

Helaas is het probleem niet opgelost, wel lijk dat de tv meer oplicht met aanzetten.
Denk dat het niet aan de voeding ligt en eerder aan het mainboard.

Tv staat prima in standby en als ik de tv aanzet licht ook alles op ik mis enkel beeld en geluid, ook ditmaal geprobeerd als ik de tv aanzet met een zaklamp erop, maar het beeld blijft zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
En toch denk ik dat het haast wel een voedingsprobleem moet zijn: De voeding bestaat uit drie aparte voedingen: Standbyvoeding, hoofdvoeding en voeding voor de verlichting. Je apparaat gedraagt zich alsof de hoofdvoeding niet goed werkt.

En dus de hoofdvraag die dat kan bevestigen: Heb je die 13,2 volt kunnen meten die de voeding moet afgeven op de hoofdvoeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
C205 is verantwoordelijk voor de voeding van de verlichting. Als de TV nu meer licht geeft, dan was het waarschijnlijk die condensator die daarvoor verantwoordelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anothergenius
Ik zal inderdaad ook nog even de tv compleet aangesloten na meten! Ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hijlko.roosjen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:40
Zie deze youtube film https://youtu.be/Xb756QivIBA
Pagina: 1