Bluetooth van twee MacBooks Pro en iMac 2014 werkt slecht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees de Leeuw
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 07-08 15:45
Sinds 10 dagen hapert de blue booth verbinding van drie apparaten (twee Macbooks en een IMAC0 ineen; De verbinding komt tot stand, wordt verbroken, weer verbonden, weer verbroken etc:

Komt dit omdat Apple na 7 jaar geen ondersteuning meer geeft ? Kun je dan nog meer problemen verwachten en is de apparatuur dus eigenlijk waardeloos, alleen nuttig vanwege de onderdelen ?

Relevante software en hardware die ik gebruik : Altijd de laatste updates geïnstalleerd, nooit iets afwijkende geïnstalleerd of gebruikt. Blue booth uitgezet, plist verwijderd en herstart, helpt niets . Geïnstalleerd is Big Sur 11.7.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb : Blue booth uitgezet, plist verwijderd en herstart, helpt niets ...Voorlopig "work around" met bedrade muis en oortjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:59
Kees de Leeuw schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 07:42:
Komt dit omdat Apple na 7 jaar geen ondersteuning meer geeft ? Kun je dan nog meer problemen verwachten en is de apparatuur dus eigenlijk waardeloos, alleen nuttig vanwege de onderdelen ?
Nee.
Kees de Leeuw schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 07:42:
Relevante software en hardware die ik gebruik : Altijd de laatste updates geïnstalleerd, nooit iets afwijkende geïnstalleerd of gebruikt. Blue booth uitgezet, plist verwijderd en herstart, helpt niets . Geïnstalleerd is Big Sur 11.7.1
De nieuwste MacOS versie is Ventura 13.0.1, dus helemaal up to date ben je niet. Op een iMac uit 2014 gaat dat waarschijnlijk niet lukken, maar geldt dat voor al je apparaten? Welk type MacBooks praten we over?

Wat probeer je met Bluetooth te verbinden? Ik mis nog wat informatie in je post. Kan je wat specifieker aangeven wat voor headset/oortjes je probeert te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees de Leeuw
Na Big Sur 11.7.1 is op geen van de drie nog een update aangeboden

- MacBook Pro 1 late 2013 15inch Retina2,6 Quad Core Intel Core i7; 16 GB 1600 MHz DDR3, SSD 512 GB
Videokaartintel Iris Pro1536 MB
- Macbook 2 mid 2014,15inch Retina 2,2 Quad Core Intel Core i7; 16 GB 1600 MHz DDR3,
- IMAC 27 inch late 2014 5K Retina, 1 Tb SSd (als vervanging van fusion schijf) 3,5 Quad-Core Intel I5, AMD Radion R9 M290X 2 Gb

Op alle drie apple Magic Mouse, op MacBook ook apple oortjes, op iMac ook trackpad. Het euvel is op alle drie identiek; Na opstarten zijn alle apparaten direct verbonden., na even is verbinding verbroken, even later weer verbroken , dan weer verbonden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:15
Storingsbron op 2.4ghz in de buurt? Gebeurd dit op een andere locatie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees de Leeuw
Geen storingsbron, in het hele huis hetzelfde; er is qua apparatuur al lang niets veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:59
En in het huis ernaast? Je kan eens met een WiFi scanner kijken of er niet toch netwerken bij zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees de Leeuw
Een nieuwe macbook pro heeft geen probleem, maar ik kan de oude wel een keer meenemen en eldners testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees de Leeuw
Overigens werkt blue tooth op ipads wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 16:16

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Ik heb exact dit probleem ook gehad, afgelopen week. Voor mij hielp het om het NVRAM en de SMC te resetten. Geen issues meer gehad, sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees de Leeuw
Ik heb sms en nvram op de MacBooks gereset, maar dat heeft helaas niet geholpen. Of de reset op de iMac gelukt is weet ik niet zeker, maar ook daar geen wijziging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees de Leeuw
Inmiddels werkt alles weer goed, of het nu de reset van sms en nvram, of wegvallen van een externe storing, of nog iets anders was ? Maar zeer bedankt voor het meedenken en de suggesties !!!
Pagina: 1