Stream upgrade GTX1060>30s/40s/7900XTX?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilloo
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 24-06-2023
Ik zoek een ?
Beste Tweakers, Ik ben opzoek naar een nieuwe/2e hands videokaart voor mijn computer. Gezien ik altijd Nintendo Switch heb gestreamed met een capture card, zou ik graag, na mijn recente PC upgrade ook games via computer willen streamen.

Wat is je budget?
700euro+-, (liefst geen nieuwe voeding)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta open voor AMD/RTX maar het moet minimaal moeten werken op 2k ultra alle settings

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb momenteel een i9-11900k met MSI Z590 Torpedo, 48gb ram (3200mhz) en 650watt voeding (CM goldplus modulair)

Gezien mijn samsung oddesey G5 een 144hz / 2560x1440 is, zou ik graag zien dat de nieuwe videokaart alles op max kan draaien tijdens het streamen. Op het moment gebruik ik een 1060 6GB en moet mijn settings naar1080p zetten (ingame) om te voorkomen dat de stream niet meer smooth is. (destream output is 720p. Maar wat mijn scherm te zien is moet dus 2k zijn.

Mocht ik iets vergeten te zijn hoor ik dat graag.
Zelf dacht ik misschien een 2e hands 3070 om die een jaartje te gebruiken en daarna evt upgraden naar 7900XTX of 4070, afhankelijk van de prijzen/voorraad tegen die tijd.
Ik dacht eerst om nu al een 7900XTX op release te kopen, maar durf niet te zeggen of dat het geld waard is gezien ik maar een 650watt voeding heb. Uiteindelijk wil ik dat ik +- 3-5 jaar niet hoef te upgraden met de nieuwe games. De 3070 bijvoorbeeld, zou dan de placeholder zijn en even zien of ik wel een krachtigere kaart nodig heb. Produceren van muziek en editen van videos heb ik op dit moment met de 1060nog geen problemen mee.

Ik stream met 6000 bitrate (werkt prima maar weet eigenlijk niet of dat cpu/gpu/internet situatie is)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:03

Thomg

Aww yiss

Welke CM voeding?

Op 1440P doet AMD het meestal wat beter dan Nvidia als je geen interesse hebt in raytracing.

7900XT(X) zal waarschijnlijk wel buiten je budget vallen, dus nu misschien 6800(XT)? Dat zal in de meeste gevallen doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilloo
Thomg schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 00:58:
Welke CM voeding?

Op 1440P doet AMD het meestal wat beter dan Nvidia als je geen interesse hebt in raytracing.

7900XT(X) zal waarschijnlijk wel buiten je budget vallen, dus nu misschien 6800(XT)? Dat zal in de meeste gevallen doen wat je wilt.
Hey Thomg, dank voor uw snelle reactie.
De voeding is een "Cooler Master MWE Gold 650 Full Modular V2 PSU PC"

Raytracing wil ik ook maar zover ik weet is Ray alleen patented op een minecraft mod en kan ik ook gewoon raytracing aanzetten op AMD, maar heb dit van een maat gehoord dus durf niet zeker te zeggen of dit correct is. Als dit niet het geval is, dan zou ik het zonde vinden om 700-1000 eu aan een videokaart uit te geven en geen raytracing te kunnen aanzetten. Ik zou wel graag alle features willen gebruiken die ik nu met mijn 1060 6gb mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:03

Thomg

Aww yiss

Bedoel je path tracing van SEUS?
https://minecraftshader.com/seus-ptgi-shaders/

Dat draait op alles, maar performance kan iffy zijn. Idem voor shaders.

Als je Nvidia RTX bedoeld (bedrock...) dan heb je een RTX kaart of AMD 6000 series kaart nodig, maar performance op AMD kaarten zal vrij boo-boo zijn.

Afhankelijk wat je bedoeld kan je dan gericht benchmarks zoeken en zelf bepalen of het gaat lukken of niet.

Meestal is raytracing 1440p 144Hz wel teveel van het goede en moet je uitwijken naar DLSS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilloo
Thomg schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 01:36:
Bedoel je path tracing van SEUS?
https://minecraftshader.com/seus-ptgi-shaders/

Dat draait op alles, maar performance kan iffy zijn. Idem voor shaders.

Als je Nvidia RTX bedoeld (bedrock...) dan heb je een RTX kaart of AMD 6000 series kaart nodig, maar performance op AMD kaarten zal vrij boo-boo zijn.

Afhankelijk wat je bedoeld kan je dan gericht benchmarks zoeken en zelf bepalen of het gaat lukken of niet.

Meestal is raytracing 1440p 144Hz wel teveel van het goede en moet je uitwijken naar DLSS.
Ah zou best kunnen dat hij daarnaar refereerde, maar de bechmarks die ik kon vinden zijn meestal zonder het streamen, werken die kaarten wel met hetzelfde als ik het gebruik om te streamen?

Bijvoorbeeld; 1060 6GB werkt prima met alles wat ik tot nu toe speel op offstream op 2k, maar als ik dan de resolutieop 2k zet tijdens het streamen lagged het enorm (op stream alleen)

Dat wil ik graag voorkomen.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:32

lordsnow

I know nothing

Kan je niet streamen naar een tweede PC via NDI, om dat de encoding/streamen te doen en te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilloo
lordsnow schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 04:39:
Kan je niet streamen naar een tweede PC via NDI, om dat de encoding/streamen te doen en te regelen?
Dat kan zeker, maar zie niet wat het nut ervan is als ik alles met de huidige computer al kan, behalve 2k streamen. Kan in principe 2 halve computers maken met 1060s of 1 fatsoenlijke die alles kan.
Misschien dat u mij kunt overtuigen?
Pagina: 1