Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julialisa
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-11-2022
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag aan mensen die ervaring hebben of weten van iemand anders ervaring af over de acteerschool Faaam.

De oprichter van de school is meerdere malen aangeklaagd voor aanranding en overschrijdende seksuele gedrag op de school Faaam. Ik heb ook gehoord dat hij voorlopig niet meer op deze school les geeft. Maar ik wil graag een acteursopleiding volgen. Een van de scholen die de best rated is de Faaam school, maar is het verstandig om mij in te schrijven wetend dat dit op de school is gebeurd. Of weet iemand dat er iets aan dit gedrag is gedaan. Graag hoor ik andermans ervaring, ik weet namelijk echt niet wat ik moet doen en wil geen foute keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:04

Sméagol

Master of Mayhem

Je zit hier een beetje verkeerd denk ik, maar je topic viel me op dus ik reageer toch.
Je zit sowieso op een (voornamelijk) techsite, en je zit in het verkeerde subforum. Dingen over opleidingen gaan ergens anders, maar zelfs op een grote site als deze vind je denk ik niet zo veel acteurs (?)

Ik ben geen expert, maar ik heb nooit gehoord van Faaam. Als ik zelf ambities zou hebben, zou ik naar toneelscholen kijken. Volgens mij is de toneelacademie in Maastricht een goeie om een voorbeeld te geven.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past beter in PFSL, dus ik verplaats je topic daarheen.

Faaam is een redelijk bekende naam in de acteerwereld, maar is natuurlijk niet de enige school in Nederland die deze opleidingen geeft. Toneel- of theaterscholen zijn er in overvloed. Dus mijn wedervraag zal zijn; waarom wil je graag naar Faaam en waarom zou je niet kijken naar wat anders?

De vraagstelling over of je nog naar een school moet waarvan de hoofddocent is aangeklaagd, die laat ik even in het midden. Er zijn ook genoeg mensen bij andere bedrijven die ditzelfde hebben gehad, zou het je weerhouden om daar dan te werken of sporten (bijv KNZB/KNVB/Atletiekunie)?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proef
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-05 10:19
Misschien juist omdat bij deze organisatie ze met zo'n situatie te maken hebben gehad, is het risico kleiner, omdat ze er meer op letten, dan wel maatregelen ertegen genomen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wordt die oprichter (directeur, leraar?) niet gewoon vervangen? Op de lerarenpagina zie ik hem (Metsers ? ) al niet meer staan.

Ik denk dat dan de procedures ook herbekeken worden om herhaling te voorkomen.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 15-11-2022 13:22 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.